Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr), 2003, 2008 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Yl) (Tezli), 2001, 2003 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1997, 2001 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr), 2003, 2008 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Yl) (Tezli), 2001, 2003 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1997, 2001 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 67, Bahar, 2007 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Coğrafya Eğitimi Coğrafya Eğitimi |
2021-, Profesör, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2015-2021, Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Alan Eğitimi, Türkiye |
2008-2015, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2006-2008, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2002-2006, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Pr., Türkiye |
2018-2021, Fakülte Kurulu Üyeliği, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2018-2021, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2015-, Komisyon Üyeliği, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2015-2017, Dekan Yardımcısı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2009-2011, Erasmus Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2008-2011, Bologna Koordinatörü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mevra Akbaş Demir, Yüksek Lisans, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Edebiyat Halkası Yöntemiyle Çevre Eğitimine Yönelik Kavramsal Anlayışlarının Geliştirilmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Yunus Koçak, Yüksek Lisans, SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE OYUNLA COĞRAFYA KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ (EYLEM ARAŞTIRMASI), Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Ayşenur Yıldırım, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenleri öğrencilerine ne okutmalı? Bir okuma listesi önerisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Meryem Cengiz, Yüksek Lisans, 1968'den günümüze sosyal bilgiler ders kitaplarında coğrafi keşiflerin anlatımı ve öğretilmesine yönelik öğretmen görüşleri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Gün Erol Şahin, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin yerel coğrafi bilgi düzeylerinin belirlenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Fatoş Boyraz, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde haritada konumlandırma becerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Sefa Gedik, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersinde (Sosyobilimsel bir konu olarak) küresel ısınma hakkında öğrenci görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Cansu Tekinarslan Şahiner, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersi programındaki enerji içerikli sosyo-bilimsel konulara ilişkin öğrenci bilgi düzeyleri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Gökmen Güneş, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya konularında harita ve harita sembollerini kullanabilme becerileri, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
Emrullah Göl, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık tutum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2013, (Asıl Danışman) |
Özlem Elvan, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretiminde çalışma yaprakları kullanılmasının kavram yanılgılarını gidermeye etkisi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, 2012, (Asıl Danışman) |
Durdane Öztürk, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler dersi öğrenme ortamlarının öğrenci merkezli eğitim açısından değerlendirilmesi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, 2011, (Asıl Danışman) |
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans |
2015-2016, Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi, Yüksek Lisans |
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri-II, Lisans |
2014-2015, Okul Deneyimi, Lisans |
2014-2015, Özel Öğretim Yöntemleri-II, Lisans |
2014-2015, Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2014-2015, MB Seç 1- Okul Dışı Öğrenme Çevrelerinin Sosyal Bilgilerde Kullanımı, Lisans |
2014-2015, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans |
2014-2015, Sosyal Bilgiler Sözlü ve Yazılı Edebiyat İnceleme, Lisans |
2014-2015, Özel Öğretim Yöntemleri-I, Lisans |
2013-2014, MB Seç 1- Okul Dışı Öğrenme Çevrelerinin Sosyal Bilgilerde Kullanımı, Lisans |
2013-2014, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans |
2013-2014, Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretimi, Yüksek Lisans |
2013-2014, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2013-2014, Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri, Yüksek Lisans |
2013-2014, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2013-2014, Sosyal Bilgiler Sözlü ve Yazılı Edebiyat İnceleme, Lisans |
2013-2014, Özel Öğretim Yöntemleri-I, Lisans |
Kayıt Yok |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ PARK ALGISI VE BİLGİ DÜZEYLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018 |
Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir Kent İmajları Üzerine Bir Alan Araştırması Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018 |
Ben Bir Gürgen Dalıyım Çocuk Romanına Çevre Eğitimi ve Değerler Bağlamında Bir Bakış Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017 |
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınır ve sınır komşularımıza ilişkin görüşleri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016 |
OKUL DIŞI ETKİNLİKLERLE ÇEVRE EĞİTİMİ: ARIKOVANI PROJESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2016 |
Çok Amaçlı Sosyal Bilgiler Dersi Laboratuarı Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı |
Okul Dışı Etkinliklerle Çevre Eğitimi Arıkovanı Projesi Çalışkan Arılar Doğayla Barışık Yaşarlar Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı |
Üniversite Okul İşbirliği Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hazırladığı materyallerin ilköğretim sosyal bilgiler dersinde kullanılması Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı |
Kayıt Yok |
Ozan, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2024) "SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAPSAMINDA ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YER DUYGUSUNA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", Kapadokya Eğitim Dergisi, 5 (1) pp. 80-99 Link DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Cengiz, M. (2022) "COĞRAFİ KEŞİFLER KONUSUNUN ÖĞRETİLMESİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (64) pp. 297-318 [TR Dizin] Link |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y. (2021) "Öğretmen Adaylarının Millî Parklara Yönelik Algı ve Bilgi Düzeyleri: İlişkisel Bir Çalışma", Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5 (1) pp. 135-151 Link DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Yıldırım, A. (2021) "Türkiye’de Edebiyat Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi Bibliyografyası", https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.894246, 11 (2) pp. 592-620 [TR Dizin] Link |
Şahin, G.E., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2021) "How Social Studies Teachers Reflect Their Immediate Environment:Kırıkkale Case", Participatory Educational Research (PER), 8 (1) pp. 292-308 Link |
Şahiner, C.T., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2021) "Ortaokul Öğrencilerinin Enerji Kaynaklarına İlişkin Başarı Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Kırşehir Örneği*", Journal of Current Approaches and Reviews in Education, 1 (1) pp. 1-15 Link |
Güneş, G., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2020) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Harita Kullanabilme Beceri Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", MANAS SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ, 9 (4) pp. 2145-2158 [TR Dizin] Link |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2020) "Publication Tendency of Turkish Geography Journals", Review of International Geographical Education Online, 10 (3) pp. 328-350 Link |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Gafa, İ. (2019) "Öğretim Elemanlarının Türkiye’de Nükleer Enerjiye Yönelik Görüşleri", Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (0) pp. 254-272 Link |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2018) "TÜRKİYE’DE GEÇİCİ KORUMA ALTINDAKİ SURİYELİLERİN VATANALGISINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ", Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13 (2) pp. 253-266 [TR Dizin] |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda HazırlananLisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (9) [TR Dizin] |
Gedik, S., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2018) "Sosyal Bilgiler Dersinde (Sosyo Bilimsel Bir Konu Olarak) Küresel Isınma Hakkında Öğrenci Görüşleri", Researcher Social Science Studies, 6 (3) pp. 340-363 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "Kırşehir Şehir Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2) pp. 103-118 Link |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Coğrafyacı Algısı II: Fiziksel Özellikler", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (2) pp. 449-469 Link |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "The Effect of Out-of School Activities on Conceptual Change in Environmental Education", Journal of Education and Training Studies, 5 (2) pp. 232-242 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y. (2016) "COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ COĞRAFYACI ALGISI I ZİHİNSEL ÖZELLİKLER VE ÇALIŞMA DURUMU", ULUSLARARASI AVRASYASOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 7 (24) pp. 75-98 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2015) "Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalık Düzeyleri", Marmara Coğrafya Dergisi, (31) pp. 300-316 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2015) "Sustainable Development Awareness Levels of Teachers Pre-Service", MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW, 0 (31) pp. 300-316 [ESCI] |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2013) "Perceptions of pre service social sciences teachers regarding the concept of Geography by mind mapping technique", Educational Research and Reviews, 8 (9) pp. 496-505 DOI |
ÇELİKKAYA, T., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2013) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlere ilişkin görüşleri", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (5) pp. 527-556 DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2013) "Coğrafya öğretmenlerinin toplumsal değer yönelimi açısından ekolojik ikilemlere ilişkin tutumları Kırşehir örneği", The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (2) pp. 1721-1736 |
SAYHAN, H., SAYHAN, S.R., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Biterge, M. (2013) "Determination of the change that occurs on visual perception of primary school students regarding the concept of environmental pollution by means of images", Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (0) pp. 597-604 |
SAYHAN, H., SAYHAN, S.R., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2013) "Ecological footprints of primary school students and recommendations to diminish them", American-Eurasian Journal of Agricultural & Environmental Sciences, 13 (4) pp. 521-530 DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., ÇELİKKAYA, T., Ünlüakın, D.Ö. (2012) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının programdaki değerlere ilişkin algısal farkındalıkları", The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (8) pp. 415-427 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2011) "Coğrafya dersi öğretim programında sürdürülebilir kalkınma", Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (2) pp. 595-615 |
Karakuş, U., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2011) "Coğrafya öğretmenlerinin ölçme değerlendirme uygulamalarını kullanım düzeyleri Kırşehir Örneği", Milli Eğitim Dergisi, (189) pp. 71-86 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2011) "The study on the validity and reliability of the sustainable development awareness scale", World Applied Sciences Journals, 12 (10) pp. 1698-1707 |
ÇELİKKAYA, T., Karakuş, U., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Kök, M. (2010) "Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ölçme değerlendirme araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları sorunlar", Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1) pp. 57-76 [TR Dizin] |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Bozdoğan, A.E., Cindoğlu, D. (2010) "Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersi kapsamındaki coğrafya içerikli konuların öğretimine ilişkin öz yeterlilik inanç düzeyleri", Giresun Üniversitesi Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 1 (1) pp. 7-19 |
Bozdoğan, A.E., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2008) "Coğrafya ile ilişkili fen konularının öğretimine yönelik öz yeterlilik inanç ölçeğinin geliştirilmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2 (2) pp. 66-81 [TR Dizin] |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2008) "Coğrafya öğretiminde gezi gözlem tekniğini kullanabilme öz yeterlilik inanç ölçeğinin geliştirilmesi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (25) pp. 13-23 [TR Dizin] |
Bozdoğan, A.E., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Yılmaz, M.A., Pekcan, V., Çil, A.N. (2008) "Why do teacher candidates cheat", Elementary Education Online, 7 (1) pp. 141-149 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2007) "Sosyal bilgiler sınıf ve fen bilgisi öğretmen adaylarının coğrafya kavramına yönelik metafor durumları", Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (2) pp. 55-69 [TR Dizin] |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2007) "Coğrafya öğretiminde edebi metinlerin kullanımı", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) pp. 70-78 [TR Dizin] |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2004) "Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknikleri kullanabilme yeterlilikleri", Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2) pp. 75-83 [TR Dizin] |
Şahin, G.E., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2019) "SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN YEREL COĞRAFİ BİLGİ DÜZEYİ: KIRIKKALE ÖRNEĞİ", 2. UYluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi , (pp. 192-205), (Aralık 2019) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Şahin, G.E. (2019) "Yerelden Küresele Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Coğrafi Bilgi", 1. Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi (CAPASS 2019) , (pp. 530-553), (Temmuz 2019) |
Şahiner, C.T., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2018) "Enerji Kaynaklarına İlişkin Öğrenci Risk Görüşleri: Kırşehir Örneği", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (Aralık 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Altunok, B.N. (2018) "Sosyal Bilgiler Aday Öğretmenlerinin Sivil Toplum Kuruluşlarına (STK) İlişkin Görüşleri", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (Aralık 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2018) "Türk Coğrafya Dergilerinin Yayın İzleği", Internatıonal Geography Education Symposium , Nevşehir, Türkiye, (Kasım 2018) |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Gafa, İ. (2018) "Öğretim Elemanlarının Türkiye’de Nükleer Enerjiye Yönelik Görüşleri", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES) , Kırşehir, Türkiye, (Ekim 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Akademik Başarıları ile Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK). , Üsküp, Makedonya, (Eylül 2018) |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK) , (Eylül 2018) |
TÜRKYILMAZ, M., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., ARMUT, M. (2018) "Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir’e İlişkin Niteleme ve Görüşleri", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Boyraz, F. (2018) "Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Konumlandırma Durumları", I. Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Boyraz, F. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetleri Konumlandırma Durumları", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Bilgi Düzeyi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mart 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2017) "Öğretmen Adaylarının Millî Park Algı Düzeylerinin İncelenmesi", 6. International Congress on Current Debates in Social Science , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KIRŞEHİR ALGISI", 6. International Current Debates in Social Sciences , (Aralık 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Ben Bir Gürgen Dalıyım Çocuk Romanına Çevre Eğitimi ve Değerler Bağlamında Bir Bakış", IX. Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Mayıs 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Yılmaz, O. (2017) "Konaklamalı Olarak Çevre Eğitimine Katılmış Olan Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine İlişkin Görüşleri", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 607-608), (Mayıs 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Sosyal Bilgiler Eğitimi Yüksek Lisans Öğrencilerinin Bakışıyla Coğrafi Bilinç", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 605-606), (Mayıs 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Şahiner, C.T. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının ”Çalışkanlık” Değerine İlişkin Etkinlik Süreçleri", VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 699-700), (Mayıs 2017) |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretimi Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 335), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2016) "Coğrafya Konularının Öğretiminde Bir Ders Materyali Olarak Küçük Prens in Kullanımı Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri", IIIrd International Eurasian Educational Research Congress , (Haziran 2016) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2016) "İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Sınır ve Sınır Komşularımıza İlişkin Görüşleri", IIIrd International Eurasian Educational Research Congress , (Haziran 2016) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Coşkun, M., Alev, F., Alev, F., Korkmaz, E.C., Koçaklı, G., Gözcü, Ş. (2014) "Coğrafya lisans öğrencilerinin sosyal bilimci algısı", The 3rd International Geography Symposium , (Mart 2014) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Coskun, M., Efe, R., Ozturk, M., Atalay, I. (2014) "Social scientist perception of undergraduate geography students", , (pp. 230-237), (Ocak 2014) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., ÇELİKKAYA, T. (2011) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının programdaki değerlere ilişkin farkındalıkları", Değerler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 216), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2011) |
ÇELİKKAYA, T., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2011) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlere ilişkin görüşleri", Değerler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 213), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2011) |
Meydan, A., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2008) "Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde uygulanan ölçme değerlendirme yaklaşımına ilişkin görüşleri", VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2008) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2007) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya öğretiminde gezi gözlem tekniğini kullanabilme öz yeterliliği", 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. , Türkiye, (Eylül 2007) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2007) "Ortaöğretim coğrafya müfredat programındaki coğrafi beceriler ile bilimsel süreç becerilerinin karşılaştırılması", III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , (pp. 393-398), Adana, Türkiye, (Haziran 2007) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2018) "BENİM GÖZÜMDEN KIRŞEHİR", Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 978-605-241-440-8 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2021) "COĞRAFYA ÖĞRETIMINDE EDEBI METINLERIN KULLANIMI", Kitap: UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2, Ankara/Türkiye : NOBEL Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 99 / 123, ISBN: SBN: 978-625-417-377-6 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2020) "Kanıt Kullanma Becerisi", Kitap: Coğrafi Beceriler, : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-406-913-0 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2020) "Konum Analizi Becerisi", Kitap: Konu ve Beceri Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 83 / 130, ISBN: 978-625-406-764-8 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2019) "İnsani-Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi", Kitap: Karakter ve Değer Eğitimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 211 / 242, ISBN: 978-605-037-000-3 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2019) "DERSİMİZ: ”ŞEHRİMİZ”", Kitap: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 401 / 443, ISBN: 978-605-241-836-9 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "KIRSEHIR CITY PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS", Kitap: CURRENT DEBATES INPUBLIC FINANCEPUBLIC ADMINISTRATION ENVIRONMENTAL STUDIES, London/İngiltere : IJOPEC PUBLICATION, Bölüm Sayfaları: 523 / 544, ISBN: 978-1-912503-15-5 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2012) "Coğrafya Öğretiminde 5E Modeli", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Yapılandırmacı Coğrafya Öğretimi, Türkiye : MKM Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 29 / 78, |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2021, Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Kitap) Coğrafi Beceriler, 2020, Editör |
(Uluslararası - Dergi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Kitap) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, 2019, Editör |
(Ulusal - Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2015, Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Studies, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Educational Research and Reviews, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 |
Üye, Türk Coğrafya Kurumu, 2009- |
(2011) "Ahi Evran Üniversitesi Yayın Teşvik Ödülü" AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2021 | 11 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 7 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 5 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 5 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 - 2013 | 5 |
Ahmet Sami Konca
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 4 |
Aykut Emre Bozdoğan
Gaziosmanpaşa Üniversitesi
|
2008 - 2010 | 3 |
Cansu Tekinarslan Şahiner
-
|
2017 - 2021 | 3 |
Gün Erol Şahin
-
|
2019 - 2021 | 3 |
İbrahim Gafa
-
|
2018 - 2019 | 3 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2013 | 2 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2013 | 2 |
Ufuk Karakuş
Gazi Üniversitesi
|
2010 - 2011 | 2 |
Fatih Alev
-
|
2014 | 2 |
Fatoş Boyraz
-
|
2018 | 2 |
Demet Özgür Ünlüakın
-
|
2012 | 1 |
Meryem Cengiz
-
|
2022 | 1 |
Mücahit Coşkun
Karabük Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Ali Meydan
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
|
2008 | 1 |
Dilek Cindoğlu
-
|
2010 | 1 |
Ayşe Nuran Çil
-
|
2008 | 1 |
Ayşenur Yıldırım
-
|
2021 | 1 |
Büşra Nur Altunok
-
|
2018 | 1 |
Emir Cihat Korkmaz
-
|
2014 | 1 |
Gökmen Güneş
-
|
2020 | 1 |
Gülşah Koçaklı
-
|
2014 | 1 |
Hüseyin Ozan
-
|
2024 | 1 |
I Atalay
-
|
2014 | 1 |
M Ozturk
-
|
2014 | 1 |
Mehmet Ali Yılmaz
-
|
2008 | 1 |
Melehat Biterge
-
|
2013 | 1 |
Metehan Kök
-
|
2010 | 1 |
Mucahit Coskun
-
|
2014 | 1 |
Onur Yılmaz
-
|
2017 | 1 |
R Efe
-
|
2014 | 1 |
Sefa Gedik
-
|
2018 | 1 |
Şevin Gözcü
-
|
2014 | 1 |
Veli Pekcan
-
|
2008 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9948 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Coğrafya Eğitimi | 39 |
Anahtar Kelimeler | Coğrafya Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 15 | 25 | 125 | 200 | 120 | 115 | 105 | 15 | 0 | 20 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 457 . | 481 . | 422 . | 346 . | 421 . | 416 . | 523 . | 610 . | - | 397 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 310 . | 323 . | 233 . | 161 . | 218 . | 222 . | 289 . | 356 . | - | 227 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 17 . | 14 . | 7 . | 5 . | 14 . | 6 . | 14 . | 23 . | - | 10 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 13 . | 12 . | 7 . | 5 . | 10 . | 5 . | 9 . | 17 . | - | 8 . |
Toplam Yayın | 1 | 3 | 11 | 13 | 6 | 4 | 5 | 1 | 0 | 1 |
Toplam Makale | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 0 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 2 | 7 | 9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 |
Makale (Ulusal) | 1 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 2 | 7 | 9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |