Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim gören yirmi bin civarındaki öğrenci, Kırşehir ilinde önemli bir yerleşimci sayısını oluşturmaktadır. Üstelik bu öğrencilerden büyük bölümü başka illerden şehre gelmiştir. Durum böyle olunca öğrencilerin şehre yönelik gözlem ve algıları daha da önemli hale gelmektedir. Dolayısıyla bu öğrencilerin Kırşehir'e ilişkin algılarının geçerli ve güvenilir bir ölçekle belirlenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda yürütülen bu araştırma ile üniversite öğrencilerinin Kırşehir iline yönelik kent algılarının belirlenmesi için bir ölçeğin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Belirlenen amaç çerçevesinde öncelikle madde havuzu oluşturulmuş, bu maddeler uzman görüşüne sunulmuş ve uzman görüşleri dikkate alınarak 61 maddelik taslak ölçek, pilot uygulamaya hazırlanmıştır. Pilot uygulama, 2017-2018 güz yarıyılında 572 Ahi Evran Üniversitesi öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Ölçek, öncelikle açımlayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen değerler dikkate alındığında 17 madde ölçekten çıkarılmıştır. AFA sonucuna göre 3 boyuttan oluşan ölçek, modelin doğrulanabilmesi için doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. DFA sonucunda uyum değerleri, modelin kabul edilebilir bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte ölçeğe ilişkin güvenirlik değerleri test edilmiştir. KKAÖ'nün bütününe ilişkin alfa değerinin .920; tutum boyutunda bu değerin .718; sosyo-kültürel boyutta .915; ekonomi boyutunda ise .809 olduğu görülmüştür. Bu değerler, ölçeğin güvenilir olduğunu göstermektedir. Sonuç itibarıyla Ahi Evran Üniversitesi öğrencilerinin Kırşehir'e ilişkin algılarını geçerli ve güvenilir bir biçimde ölçebilecek Kırşehir Kent Algısı Ölçeği … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Sobiad, Türk Eğitim İndeksi |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 103 / 118 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/aeusbed/issue/33268 |