Yazarlar (2) |
![]() Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yapılan çalışmada, Fen bilgisi öğretmen adaylarının Fen ve Teknoloji dersi kapsamındaki coğrafya içerikli konuların öğretimine ilişkin öz yeterlilik inanç düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilen Öz-yeterlilik İnanç Ölçeği'ni (ÖİÖ) geliştirme aşamaları detayları ile sunulmuştur. Kapsam geçerliliği sonucunda 22 maddeye düşülen taslak ölçek Nisan 2007'de Kırşehir Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören toplam 328 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS Paket programı ile analiz edilmiştir. Gerekli geçerlilik ve güvenilirlik çalışmaları yapıldıktan sonra 18 maddeye indirilen beşli likert tipi ölçek kullanıma hazır hale getirilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-6086 |
Dergi Tarandığı Indeksler | AERA SPECİAL INTEREST GROUP, ASİAN EDUCATİON INDEX, ASOS, DOAJ, EDUCATİONAL NETWORK FOR AUSTRALİA (EDNA), GENAMİCS JOURNALSEEK, INDEXCOPERNİCUS, EBSCO-EDUCATİON RESEARCH COMPLETE, ULAKBİM SBVT |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2008 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 66 / 81 |