Yazarlar |
Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıkdüzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın bulguları Ahi EvranÜniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmenadaylarına Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalık Ölçeği uygulanarak eldeedilmiştir. Ölçek 504 öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışma grubundakiöğretmen adaylarının 293’ü kız, 211’i erkektir. Öğretmen adaylarının bölümleregöre sürdürülebilir kalkınma farkındalık düzeyleri“çevresel etik” ve“toplumsal-sosyal” faktörleri ve toplam puanları açısından “yüksek”, “çevreselekonomik” faktöründe “orta” düzeydedir. Bölümlere göre öğretmen adaylarınınsürdürülebilir kalkınma farkındalık düzeyleri hem toplam puan hem de “çevreseletik” ve “çevresel ekonomik” faktörleri açısından anlamlı düzeydefarklılaşmaktadır. Buna karşılık “toplumsal-sosyal” faktörü açısından bölümleregöre anlamlı bir farklılaşma yoktur. Cinsiyetleri bakımından öğretmenadaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarına ilişkin düzeyleri hemtoplam, hem de tüm faktörler açısından anlamlı bir farklılaşma göstermemiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Marmara Coğrafya Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbilim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2015 |
Sayı | 31 |
Sayfalar | 300 / 316 |