img
img
Öğretim Elemanlarının Türkiye’de Nükleer Enerjiye Yönelik Görüşleri   
Yazarlar (3)
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Prof. Dr. Çağrı ÖZTÜRK DEMİRBAŞ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İbrahim Gafa
Devamını Göster
Özet
Türkiye, dünyada meydana gelen ekonomik ve siyasi gelişmelere kendini  hızla adapte etmeye başlamıştır. Ayrıca, Türkiye’nin başta kendi  coğrafyasında olmak üzere önemli bir enerji koridoru olma misyonunu  üstlenmesi ve kendi enerjisini üreterek enerji bağımlılığını azaltma çabaları  da bölgesel bir güç olma iddiasını doğrulamaktadır. Bu doğrultuda son  dönemlerde Türkiye’de yapımı devam eden ve kurulması planlanan nükleer  santral çalışmaları gündem oluşturmaktadır. Sosyo-bilimsel bir konu olarak  karşımıza çıkan nükleer enerji doğası gereği tartışmalara neden olmakta  fakat çok zaman bu tartışmalar bilimsel bilgiden uzak kulaktan dolma  yahut siyasi taraf olmanın ötesine geçememektedir. Bir kesim kurulması  üzerine ciddi destek sağlarken diğer bir kesim ise bu enerji kaynağının adı  bile anıldığında rahatsız olmakta hatta bu türden yatırımların engellenmesi  için çaba sarf etmektedir. Ancak Türkiye hızla gelişen ve büyüyen bir ülke  olduğu için enerji talebi de gittikçe artmaktadır. Bu nedenle Türkiye’nin  ihtiyaca cevap verebilmesi için enerji güvenliği açısından sürdürülebilir  kaynaklara yönelmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı yapımı devam  eden ve yatırım planına alınan diğer nükleer santrallere ilişkin öğretim  üyelerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup,  olgubilim (fenomenoloji) yöntemi olarak desenlenmiştir. Araştırmanın  katılımcılarını, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev  yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı  yapılandırılmış 8 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.  Verilerin analizinde betimsel içerik analizleri …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2149-4932
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2019
Cilt No 5
Sayfalar 254 / 272
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/gebd/issue/49407/581771
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 8

Paylaş