Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., 2004, 2009 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), 2009, 2012 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), 2012, 2017 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), 2012, 2017 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), 2009, 2012 |
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., 2004, 2009 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 78, 2010 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik Eğitimi |
2022-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2013-2022, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Menduha Adıgüzel, Yüksek Lisans, MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN DİSKALKULİK ÖĞRENCİLERE ÖĞRETME DENEYİMİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Didem Yiğit Meşe, Yüksek Lisans, Kız Öğrencilerin Matematik Zihniyeti, Matematik Kaygısı Ve Matematik Özyeterlikleri İle STEM Kariyer, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Kaan Demirkol, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarına yönelik meslek ilgileri ile öğretmenlerin STEM tutumları ve , Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Emine Doğan Akdeniz, Yüksek Lisans, Matematik destekli fen öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin tutum, motivasyon ve akademik başarıları , Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
2022-2023, Mantıksal Akıl Yürütme, Lisans |
2022-2023, Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2022-2023, Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Lisans |
2022-2023, Disiplinlerarası Eğitim Uygulamaları (FeTeMM), Yüksek Lisans |
2021-2022, Genel Matematik II, Lisans |
2020-2021, Genel Matematik, Lisans |
2020-2021, Genel Matematik I, Lisans |
2020-2021, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, Genel Matematik II, Lisans |
2019-2020, Genel Matematik I, Lisans |
2019-2020, Genel Matematik, Lisans |
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2017-2018, Bilgisayar II, Lisans |
Kayıt Yok |
Kimyasal Tepkimeler Konusunda Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Orantısal Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019 |
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik ve Pedagojik İnançlarının Teknoloji Kabulleri Üzerindeki Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2019 |
Mikro Öğretim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnanç ve Teknoloji Entegrasyon Algı Düzeylerine Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017 |
Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Gelişimine Mikro Öğretim Uygulamalarının Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2016 |
Kayıt Yok |
Demirkol, K., Kartal, B., Taşdemir, A. (2022) "Ortaokul öğrencilerinin STEM mesleklerine yönelik ilgilerinin incelenmesi", 4. International Social Sciences and Innovation Congress , (pp. 136-150), (Şubat 2022) |
Kartal, T., Kartal, B. (2022) "Etkili Öğretim İçin Teknoloji Gerekli Mi? : Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Bir Çalışma", IX th International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 139-157), İzmir, Türkiye, (Haziran 2022) |
Kartal, B., Kartal, T. (2022) "Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimleri", IX th International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1590-1607), İzmir, Türkiye, (Haziran 2022) |
Kartal, B., Kartal, T. (2021) "Preservice teachers’ teacher efficacy beliefs and attitudes towards STEM", 5th International New York Conference on Evolving Trends in Interdisciplinary Research & Practices , (pp. 380-389), New York, Amerika Birleşik Devletleri, (Ekim 2021) |
Kartal, B., Kartal, T. (2021) "Preservice teachers’ understandings of science, technology, and mathematics and the relationships among these disciplines", 5th International New York Conference on Evolving Trends in Interdisciplinary Research & Practices , (pp. 390-401), New York, Amerika Birleşik Devletleri, (Ekim 2021) |
Kartal, T., Kartal, B. (2020) "The examination of pre-service science and mathematics teachers’ attitudes towards the integration of science, mathematics, and technology in terms of pedagogical beliefs", II. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , (pp. 290-291), Bursa, Türkiye, (Kasım 2020) |
Kartal, B., Kartal, T. (2019) "Pre-service teachers’ prospective technology use and their beliefs", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu , (pp. 323-335), Samsun, Türkiye, (Aralık 2019) |
Bilir, Ç.K., Kartal, B., Kıymaz, Y. (2019) "Öğretmen adaylarının çıkarma işlemi yaparken kullandıkları stratejiler ve öğrenci icadı stratejileri yorumlamaları", 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , İzmir, Türkiye, (Kasım 2019) |
Kartal, B. (2019) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında görüşlerinin incelenmesi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu , (pp. 310-322), (Aralık 2019) |
Kartal, B., Morkoyunlu, Z. (2019) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık öz-yeterlikleri ile öğrenme yaklaşımları arasındaki ilişkiye dair bir çalışma", VI. International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1523-1533), (Ekim 2019) |
Kartal, T., Kartal, B., Kızıltepe, İ.S. (2018) "Öğretmen adaylarının epistemolojik ve pedagojik inançlarının incelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Nisan 2018) |
Kıymaz, Y., Kartal, B., Sarı, M. (2018) "Matematik öğretmen adaylarının öğretmenliği tercih etme nedenleri ve gelecekte bir öğretmen olmanın adaylara hissettirdikleri", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Nisan 2018) |
Kartal, B., Çinar, C. (2018) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının çokgenler konusuna ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) gelişimlerinin incelenmesi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. , (Nisan 2018) |
Kartal, B., Kartal, T. (2018) "Examining pre-service teachers’ technology acceptance", IV. International Symposium on Education and Social Sciences in Turkish Cultural Geography , (pp. 12-20), Baku, Azerbaycan, (Aralık 2018) |
Kartal, B. (2018) "Examining pre-service teachers’ attitudes, self-efficacy and intentions regarding the use of computers: The case of an educational technology course", IV. International Symposium on Educational and SocialSciences in Turkish Cultural Geography , (Aralık 2018) |
Kartal, T., Kartal, B. (2018) "Examining pre-service science teachers’ proportional reasoning on the problems related to chemical reactions", IV. International Symposium on Education and Social Sciences in Turkish Cultural Geography , Azerbaycan, (Temmuz 2018) |
Kartal, B., Kıymaz, Y. (2017) "Examining pre-service teachers’ perceptions and evaluations about student-invented strategies", 6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2017) , (Eylül 2017) |
Morkoyunlu, Z., Kıymaz, Y., Kartal, B. (2016) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişim becerilerinin incelenmesine dair bir çalışma", III. International Eurasian Educational Research Congress , Türkiye, (Haziran 2016) |
Kayıt Yok |
Kartal, B. (2023) "Çağrışımsal Düşünme Becerisi", Kitap: Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavuz Kitabı, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık |
Kartal, B. (2023) "MATEMATİK SINIFLARINDA İDEAL MATEMATİKSEL SÖYLEM", Kitap: CUMHURİYET’İN 100. YILINDA EĞİTİMDE İDEALLER ÜZERİNE, Ankara/Türkiye : EĞİTİM YAYINEVİ |
Kartal, B., Kartal, T., Taşdemir, A. (2022) "How and why teachers implement STEM? A journey to teacher beliefs and teaching practices", Kitap: Internalization of STEM education, : ISTES Organization |
Kartal, B. (2020) "Teknoloji temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı: Teknolojik pedagojik alan bilgisi", Kitap: Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme-öğretme yaklaşımları-IV, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 2017 |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Technological pedagogical content knowledge self assessment scale TPACK-SAS for pre service teachers: Development validity and reliability
International Journal of Eurasia Social Sciences
|
0 | 0 | 0 | 15 | 8 | 2 | 0 | 0 | 25 |
2 |
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının çokgenlere dair geometri bilgilerinin incelenmesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
|
0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 3 | 0 | 0 | 10 |
3 |
Preservice mathematics teachers' TPACK development when they are teaching polygons with geogebra
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
|
2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 4 | 0 | 0 | 9 |
4 |
Pre-service teachers' attitudes towards STEM: Differences based on multiple variables and the relationship with academic achievement
International Journal of Technology in Education
|
0 | 1 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 7 |
5 |
Pre-service science and mathematics teachers’ teaching efficacy beliefs and attitudes toward teaching: A partial correlation research
Australian Journal of Teacher Education
|
1 | 0 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 |
6 |
Öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerine ilişkin tutumlarının, öz yeterliklerinin ve kullanım amaçlarının incelenmesi
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty)
|
0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 6 |
7 |
Examining pre-service mathematics teachers’ beliefs of TPACK during a method course and field experience
Malaysian Online Journal of Educational Technology (MOJET)
|
0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 4 |
8 |
Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme-öğretme yaklaşımları-IV
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
9 |
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişim becerilerinin incelenmesi
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
10 |
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının perspektifinden: Niçin öğretmen olmak istedim? Ne hissediyorum?
Trakya Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
11 |
The effect of teachers’ attitudes towards and self-efficacy beliefs regarding STEM education on students’ STEM career interests
Journal of Science Learning
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
12 |
Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 |
13 |
Examining the relationship between pre-service mathematics teachers’ mathematical thinking level and attitude towards mathematics courses.
Acta Didactica Napocensia
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
14 |
Preservice computer science teachers' beliefs, motivational orientations, and teaching practices
Educational Studies
|
0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
15 |
Internalization of STEM education
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
16 |
Extending technology acceptance model with scientific epistemological and science teaching efficacy beliefs: A study with preservice teachers
Journal of Education in Science, Environment and Health
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
17 |
Examining Preservice Mathematics Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Development in The Natural Setting of A Teacher Preparation Program
i.e.: inquiry in education
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
18 |
Examining strategies used by pre-service science teachers in stoichiometry problems in terms of proportional reasoning
Çukurova University Faculty of Education Journal
|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
19 |
Examining pre-service science teachers’ proportional reasoning on the problems related to chemical reactions
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
20 |
Examining pre-service teachers’ technology acceptance
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2022 | 13 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2020 | 6 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2021 - 2022 | 5 |
Cengiz Çinar
Gazi Üniversitesi
|
2017 - 2024 | 4 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2020 | 3 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2020 - 2022 | 2 |
Avni Yıldız
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
|
2020 - 2022 | 2 |
İbrahim Serdar Kızıltepe
-
|
2018 - 2022 | 2 |
Kaan Demirkol
-
|
2022 | 2 |
-
|
2021 | 1 |
-
|
2022 | 1 |
Gülşah Uluay
Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Çetin Kürşat Bilir
-
|
2019 | 1 |
Emine Doğan Akdeniz
-
|
2021 | 1 |
Kağan Demirkol
-
|
2022 | 1 |
Mürsel Sarı
-
|
2018 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Matematik Eğitimi | 207 |
Anahtar Kelimeler | Matematik Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 20 | 20 | 55 | 70 | 105 | 50 | 230 | 80 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 482 . | 528 . | 487 . | 477 . | 427 . | 573 . | 387 . | 504 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 329 . | 330 . | 292 . | 263 . | 237 . | 340 . | 149 . | 299 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 76 . | 68 . | 58 . | 48 . | 26 . | 61 . | 8 . | 47 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 2 | 2 | 7 | 6 | 6 | 4 | 12 | 2 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 8 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 1 | 1 | 6 | 4 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 7 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 1 | 1 | 6 | 4 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |