Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr), 2011, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye Coğrafyası (Yl) (Tezli), 1993, 1996 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1989, 1993 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Coğrafya Eğitimi (Dr), 2011, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye Coğrafyası (Yl) (Tezli), 1993, 1996 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 1989, 1993 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 68, 2017 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitimi Coğrafya Eğitimi |
[UAK] Eğitim Bilimleri Coğrafya Eğitimi |
[UAK] Eğitim Bilimleri Coğrafya Eğitimi Coğrafya Eğitimi |
2024-, Profesör, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye |
2014-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2006-2014, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye |
1999-2006, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., Türkiye |
1995-1999, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Coğrafya Öğretmenliği Pr., Türkiye |
Kayıt Yok |
Bilal Polat, Yüksek Lisans, SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇEVRE FARKINDALIK VE ÇEVRE BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Emir Kayhan, Yüksek Lisans, Hayat bilgisi dersinde eğitsel oyun kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Taner Okumuş, Yüksek Lisans, AFET KONUSUNUN HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA VE DERS KİTAPLARINDA İNCELENMESİ, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Melike Kozanhan, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ve görüşlerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Ebru Gezer, Yüksek Lisans, İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan coğrafi kavramların incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Oğuz Altay, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının ve mesleğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
Özgür Tekin, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının afet bilinci algısı ve deprem bilgi düzeyi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Kadir Sönmez, Yüksek Lisans, İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarının toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Barış Bilge Çelik, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı ve yansıtıcı düşünme eğilimlerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
İbrahim Gafa, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ve iş yaşamındaki yalnızlık düzeylerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Adem Uzun, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemine yönelik tutum ve özyeterlikleri ile hayat bilgisi dersinde kullanımına ilişkin görüşleri, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
2023-2024, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği, Yüksek Lisans |
2023-2024, Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Lisans |
2023-2024, Uzmanlık Alan Dersi, Yüksek Lisans |
2023-2024, Seminer, Yüksek Lisans |
2023-2024, Afetler ve Korunma Yolları, Yüksek Lisans |
2023-2024, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2023-2024, Sosyal Bilgilerde Materyal Tasarımı ve Kullanımı, Yüksek Lisans |
2023-2024, Afetler ve Afet Yönetimi, Lisans |
2022-2023, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersinde Kavram Öğretimi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
Kayıt Yok |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi İletişim Teknolojileri Kullanımı, Geliştirilmesi ve Desteklenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2019 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ PARK ALGISI VE BİLGİ DÜZEYLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ AFET BİLİNCİ ALGISI Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017 |
Çocuk Kitaplarında Değer Aktarımı : Araştırmacı , 2016-2016 |
Factors Affecting Preservice Teachers' Environmental Consciousness : Yürütücü , 2016-2016 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜKETİCİ ÇEVRE BİLİNCİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016 |
Kayıt Yok |
DİKMENLİ, Y., Okumuş, T. (2023) "Sınıf Öğretmenlerinin Afet Risk Yönetimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi", Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi (ANKAD), 7 (3) pp. 193-219 [TR Dizin] DOI |
DİKMENLİ, Y. (2023) "AFAD ın İnternet Sitesinde Yer Alan E-Kütüphane Yayınlarının İncelenmesi (Investigation of E-Library Publications on AFAD s Website)", Turk Turizm Arastirmalari Dergisi, 0 (0) Link DOI |
Kayhan, E., DİKMENLİ, Y. (2023) "AFAD’ın İnternet Sitesinde Yer Alan E-Kütüphane Yayınlarının İncelenmesi", Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6 (11) pp. 1533-1545 Link |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y. (2022) "Define Adası Hikâye Kitabının Coğrafi Kavramlar Açısından İncelenmesi", Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6 (3) pp. 213-226 [TR Dizin] Link DOI |
DİKMENLİ, Y., DEMİR, M.F. (2022) "Geographical Concepst In Around The World In Eighty Days Storybook", TURKİSH STUDİES, 17 (4) pp. 645-658 DOI |
DİKMENLİ, Y. (2022) "Teacher Candidates’ Perceptions of the European Union (EU): A Scale Development Study and Perceptions Levels", Participatory Educational Research (Per), 9 (4) pp. 213-230 DOI |
DİKMENLİ, Y., Asal, R., Turan, B.N. (2022) "Determination of Geographical Concepts in the Heidi Storybook", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1) pp. 83-94 DOI |
Gezer, E., DİKMENLİ, Y. (2022) "KÜÇÜK PRENS HİKÂYE KİTABINDA YER ALAN COĞRAFİ KAVRAMLARIN İNCELENMESİ", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 58 (0) pp. 289-306 DOI |
DİKMENLİ, Y., Gezer, E. (2022) "Öğretmenlerin Toprak Kavramına İlişkin Metaforik Algıları", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1) pp. 96-110 Link |
Konca, A.S., DİKMENLİ, Y. (2021) "Okul Öncesi Öğretmenlerin İş Doyumu ve Veli Yaklaşımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3) pp. 2005-2035 Link DOI |
Orduhan, B., Kozanhan, M., Satılmış, L.Y., DİKMENLİ, Y. (2021) "Türkiye’de Heyelan Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Genel Eğilimleri", Gelecek Vizyonlar Dergisi, 5 (7) pp. 28-39 Link DOI |
DİKMENLİ, Y. (2021) "Türkiye'de Heyelan Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Genel Eğilimleri / General Trends of Postgraduate Thesis Studies on Landslide in Turkey", Future Visions Journal, 0 (0) DOI |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y. (2021) "Öğretmen Adaylarının Millî Parklara Yönelik Algı ve Bilgi Düzeyleri: İlişkisel Bir Çalışma", Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 5 (1) pp. 135-151 DOI |
DİKMENLİ, Y., Altay, O. (2021) "Öğretmenlerin Avrupa Birliği’ne Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi", Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7 (1) pp. 87-97 Link DOI |
Çelik, B.B., DİKMENLİ, Y. (2021) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi", Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5 (1) pp. 46-65 DOI |
Sönmez, K., DİKMENLİ, Y. (2021) "İlkokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (1) pp. 434-458 DOI |
Tekin, Ö., DİKMENLİ, Y. (2021) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Afet Bilinci Algısı ve Deprem Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (1) pp. 258-271 [TR Dizin] DOI |
DİKMENLİ, Y. (2021) "Analysis of Teachers' Views towards European Union 1", Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7 (1) pp. 87-97 |
DİKMENLİ, Y. (2021) "Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Yaşamındaki Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi Yurdal Dikmenli An Investigation of Elementary Teachers' Job Satisfaction and Loneliness Levels in Work Life", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0 (0) |
Gezer, E., DİKMENLİ, Y. (2020) "TÜRKİYE’DE DEPREMLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINA YÖNELİK LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ ANALİZİ: BİR İÇERİK ANALİZİ", Ahi Bilge Eğitim Dergisi (ABED), 1 (1) pp. 33-55 Link |
DİKMENLİ, Y. (2020) "TÜRKİYE'DE DEPREMLE İLGİLİ EĞİTİM ALANINA YÖNELİK LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ ANALİZİ: BİR İÇERİK ANALİZİ ANALYSIS OF GRADUATE THESIS ON TRAINING AREA FOR EARTHQUAKE İN TURKEY: A CONTENT ANALYSİS", Ahi Bilge Eğitim Dergisi, 0 (0) |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2019) "Why Geography Learning: Candidate Teachers’ Views for Geography", Review of International Geographical Education Online, 9 (3) pp. 557-576 Link DOI |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Gafa, İ. (2019) "Öğretim Elemanlarının Türkiye’de Nükleer Enerjiye Yönelik Görüşleri", Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (0) pp. 254-272 Link |
Gafa, İ., DİKMENLİ, Y. (2019) "Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyumu ve İş Yaşamındaki Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi", KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 5 (1) pp. 131-150 [TR Dizin] Link DOI |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H. (2019) "Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algı Düzeylerinin İncelenmesi", YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) pp. 386-416 [TR Dizin] |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9 (0) pp. 1750-1769 [TR Dizin] Link DOI |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Development of Disaster Awareness Scale:A Validity and Reliability Study", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 206-220 Link |
DİKMENLİ, Y., Danabaş, F., Çelik, B.B., Tekin, Ö. (2018) "Effects of Animation Film Use on Earthquake Knowledge Level of 4th Grade Students", Participatory Educational Research (PER), 5 (1) pp. 86-95 Link |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2018) "Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özdeğerlendirme Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2018 (28) pp. 1-30 [TR Dizin] Link DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2018) "TÜRKİYE’DE GEÇİCİ KORUMA ALTINDAKİ SURİYELİLERİN VATAN ALGISINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ", Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13 (2) pp. 253-266 [TR Dizin] Link |
DİKMENLİ, Y., Çetin, T. (2017) "Coğrafya Öğretmen Adaylarının Hindistan’a İlişkin Bilgi Düzeyleri", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2) pp. 133-143 Link |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2017) "FARKLI EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE AFET KAVRAMI", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (44) pp. 21-36 [TR Dizin] DOI |
DİKMENLİ, Y. (2017) "Preservice Teachers’ Perception Levels Concerning Consumer Environmental Consciousness", Journal of Education in Science, Environment and Health, 3 (2) pp. 157-164 DOI |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Coğrafya Öğretmeni Adaylarının Coğrafyacı Algısı II: Fiziksel Özellikler", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 18 (2) pp. 449-469 Link |
DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2016) "Tüketici Çevre Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması", Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (6) pp. 1273-1289 Link |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y. (2016) "COĞRAFYA ÖĞRETMENİ ADAYLARININ COĞRAFYACI ALGISI I ZİHİNSEL ÖZELLİKLER VE ÇALIŞMA DURUMU", International Journal Of Eurasia Social Sciences, 7 (24) pp. 75-98 [TR Dizin] Link |
DİKMENLİ, Y. (2016) "Taner ÇİFÇİ 1 Yurdal DİKMENLİ 2 COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUMU ve İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Özet", Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 0 (0) |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2016) "Coğrafya Öğretmenlerinin Okul Dışı Coğrafya Öğretimine İlişkin Görüşleri", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17 (1) pp. 363-382 Link |
DİKMENLİ, Y., Çifçi, T. (2016) "Geography Teachers Attitudes and Beliefs Regarding Classroom Management", International Journal of Higher Education, 5 (2) pp. 283-291 Link DOI |
DİKMENLİ, Y., Çifçi, T. (2016) "Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Görüşleri", Journal of Turkish Studies, 11 (3) pp. 911-911 [TR Dizin] Link DOI |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2016) "Üniversite Öğrencilerinin Vatan Algısı ve Geçmişe Dönük Değişimi", Journal of Turkish Studies, 11 (3) pp. 847-847 [TR Dizin] Link DOI |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y., Erkanal, H. (2015) "COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUMU ve İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", ASOS JOURNAL The Journal of Academic Scial Sciences, (21) pp. 142-160 Link |
DİKMENLİ, Y., Çifçi, T. (2015) "PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ALAN COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE ALAN BİLGİ DÜZEYLERİ", Cumhuriyet Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 39 (2) pp. 155-172 [TR Dizin] Link |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Ve Coğrafya Alan Bilgi Düzeyleri", JEDUS, Journal of educational sciences, 4 (0) pp. 149-166 Link |
DİKMENLİ, Y. (2015) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA OKURYAZARLIĞI ALGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ", Turkish StudiesInternational Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (2) pp. 353-368 [TR Dizin] DOI |
DİKMENLİ, Y. (2014) "Geographic literacy perception scale GLPS validity and reliability study", Mevlana International Journal of Education, 4 (1) pp. 1-15 Link DOI |
Ablak, S., DİKMENLİ, Y., Çetin, T. (2014) "Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir in Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (2) pp. 171-186 |
DİKMENLİ, Y., Ünaldı, Ü.E. (2013) "Harmanlanmış Öğrenme ve Sanal Sınıfa Dönük Öğrenci Görüşleri", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2) pp. 326-347 Link |
DİKMENLİ, Y., Ünaldı, Ü.E. (2013) "Effect of the blended learning environment and the application of virtualclass upon the achievement and the attitude against the geography course", Mevlana International Journal of Education (MIJE), 3 (2) pp. 43-56 Link DOI |
DİKMENLİ, Y., Alper, A.C. (2009) "Sınıf Öğretmenliği Birinci ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması", Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi, 10 (2) pp. 29-37 [TR Dizin] Link |
DİKMENLİ, Y., Ergül, S. (2022) "AN EXAMINATION OF THE ROBINSON CRUSOE STORYBOOK IN TERMS OF GEOGRAPHICAL CONCEPTS", 2. International Black Sea Modern Scientific Research Congress , (pp. 1-627), Rize, Türkiye, (Aralık 2022) |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ., Tekin, Ö. (2021) "FARKLI EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE EROZYON VE HEYELAN KAVRAMI", I. International Geography Education Symposium , (pp. 61-62), Nevşehir, (Kasım 2021) |
Gezer, E., DİKMENLİ, Y. (2021) "Küçük Prens Hikâye Kitabında Yer Alan Coğrafi Kavramlar", III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi , Sivas, (Ekim 2021) |
Kozanhan, M., DİKMENLİ, Y. (2021) "Öğretmenlerin Dağ Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması", III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi , Sivas, (Ekim 2021) |
Gezer, E., DİKMENLİ, Y. (2021) "ÖĞRETMENLERİN TOPRAK KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ: BİR METAFOR ANALİZİ ÇALIŞMASI", INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES- 5 , Muğla, (Mayıs 2021) |
DİKMENLİ, Y., Altay, O. (2019) "AFETLER KONUSUNDA HAZIRLANAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN GENEL EĞİLİMLERİ", II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2019) |
DİKMENLİ, Y., Altay, O. (2019) "ÖĞRETMENLERİN AVRUPA BİRLİĞİ’NE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2019) |
DİKMENLİ, Y., Çelik, B.B. (2019) "Öğretmenlerin Sınıflarında BulunanSuriyeli ÖğrencilerinEğitimlerine Yönelik Görüşleri", 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Ekim 2019) |
DİKMENLİ, Y., Tekin, Ö. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Afet Bilinci Algı DüzeylerininFarklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES) , Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2018) |
DİKMENLİ, Y., Çelik, B.B. (2018) "Yüksek Lisans Öğrencilerinin Eğitimleri Sırasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri.", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES) , Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2018) |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., Gafa, İ. (2018) "ÖĞRETİM ELEMANLARININ TÜRKİYE’DE NÜKLEER ENERJİYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 337-338), Kırşehir, (Ekim 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Akademik Başarıları İle Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , (pp. 5-6), Skopje, Makedonya, (Eylül 2018) |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", III. Internatinal Reserch Congress on Social Sciences (USOBAK 2018) , (pp. 194-195), Skopje, Makedonya, (Eylül 2018) |
DİKMENLİ, Y., Tekin, Ö. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Deprem Bilgi Düzeyleri", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (pp. 450-451), Ankara, (Mayıs 2018) |
DİKMENLİ, Y., Çelik, B.B. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (pp. 486-487), Ankara, (Mayıs 2018) |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2018) "Üniversite Öğrencilerinin Türkiye'ye Yönelik Dost ve Düşman Ülke Algısı", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS 2018) , (pp. 472-473), Ankara, (Mayıs 2018) |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Bilgi Düzeyi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mart 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2017) "Öğretmen Adaylarının Millî Park Algı Düzeylerinin İncelenmesi", 6. International Congress on Current Debates in Social Science , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2017) |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 9. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, (Mayıs 2017) |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı", 9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Sosyal Bilgiler ve Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması", 6. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017) |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "An Investigation of Preservice Teacher’s Disaster Consciousness", Third Sarajevo International Conference , Sarayova, Bosna Hersek, (Nisan 2017) |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ., Sönmez, K., Boysak, M.E. (2017) "FARKLI EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE AFET KAVRAMI", ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER , (Nisan 2017) |
Sönmez, K., DİKMENLİ, Y. (2017) "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİ", ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , Antalya, (Nisan 2017) |
Gafa, İ., DİKMENLİ, Y. (2017) "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İŞ YAŞAMINDAKİ YALNIZLIK DÜZEYLERİ", ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , Antalya, (Nisan 2017) |
Konca, A.S., DİKMENLİ, Y. (2016) "AN INVESTIGATION OF PRESERVICE TEACHERS ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS", International Academic Multidisciplinary Research Conference (ICBTS 2016) , (pp. 38), Berlin, Almanya, (Ekim 2016) |
DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2016) "FACTORS AFFECTING PRESERVICE TEACHERS ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS", 2016 ICBTS International Academic Research Conference , (Ekim 2016) |
DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2016) "TÜKETİCİ ÇEVRE BİLİNCİ ALGI ÖLÇEĞİ GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI", 15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 436), Muğla, Türkiye, (Mayıs 2016) |
DİKMENLİ, Y., Çifçi, T. (2015) "Attitudes to Teaching Profession and Field Knowledge Levels of the Geography Teacher Candidates Taking Pedagogical Formation Education", ERPA International Congresses on Education , Atina, Yunanistan, (Haziran 2015) |
Çifçi, T., DİKMENLİ, Y. (2015) "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve coğrafya alan bilgi düzeyleri", 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mayıs 2015) |
DİKMENLİ, Y. (2014) "Öğretmen Adaylarının Coğrafya Okuryazarlık Algı Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi", 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Kütahya, Türkiye, (Temmuz 2014) |
Ablak, S., DİKMENLİ, Y., Çetin, T. (2013) "Öğretmen Adaylarının Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi Kırşehir Örneği", 6. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi , (pp. 48), Trabzon, Türkiye, (Ekim 2013) |
Kayıt Yok |
DİKMENLİ, Y., Erdoğan, H. (2023) "Sınıf Öğretmenlerinin AFAD’a Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi", Kitap: Eğitim Bilimleri Alanında Gelişmeler 1, Ankara/Türkiye : PLATANUS PUBLISHING, Bölüm Sayfaları: 114 / 134, ISBN: 978-625-6971-82-0 |
DİKMENLİ, Y., Kayhan, E. (2023) "Evde Eğitim Hizmetlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi (Kırşehir İli Örneği)", Kitap: Eğitim Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, İzmir/Türkiye : Duvar, Bölüm Sayfaları: 41 / 58, ISBN: 978-625-6585-03-4 |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y. (2022) "Astronomi ve Uzay Okuryazarlığı", Kitap: Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 129 / 154, ISBN: 978-625-8044-68-3 |
DİKMENLİ, Y., Kozanhan, M. (2022) "Öğretmenlerin Dağ Kavramına İlişkin Metaforik Algıları", Kitap: Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanlarında Yeni Trendler, İzmir/Türkiye : Duvar, Bölüm Sayfaları: 111 / 129, ISBN: 978-625-8109-21-4 |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H. (2021) "COĞRAFYA EĞITIMINDE BENZETIME DAYALI MODEL, YÖNTEM VE TEKNIKLERIN KULLANIMI", Kitap: UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-2, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 427 / 448, ISBN: 978-625-417-377-6 |
DİKMENLİ, Y. (2020) "HARİTA BECERİLERİ", Kitap: COĞRAFİ BECERİLER, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 253 / 303, ISBN: 978-625-406-913-0 |
Altay, O., DİKMENLİ, Y. (2020) "Analysing Teachers’xx Views on the North Atlantic Treaty Organisation", Kitap: New Horizons in Educational Sciences, Klaipeda/Litvanya : Strategic Researches Academy, Bölüm Sayfaları: 319 / 336, ISBN: 978-625-7148-06-1 |
Gezer, E., DİKMENLİ, Y. (2020) "Analysing Teachers’xx Views on the United Nations", Kitap: New Horizons in Educational Sciences, Klaipeda/Litvanya : Strategic Researches Academy, Bölüm Sayfaları: 299 / 318, ISBN: 978-625-7148-06-1 |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2019) "Erosion and Landslide Concepts for Different Teaching Levels", Kitap: New Horizons in Eduational Sciences, Klaipeda/Litvanya : SRA Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 1 / 12, ISBN: 978-605-69047-9-0 |
DİKMENLİ, Y., Tekin, Ö. (2019) "Patriotism Value in Geography Class Curriculum", Kitap: New Horizons in Eduational Sciences, Klaipeda : SRA Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 99 / 110, ISBN: 978-605-69047-9-0 |
DİKMENLİ, Y., Gafa, İ. (2018) "Perceptıons Of Unıversıty Students About Frıendly And Enemy Countrıes Of Turkey.", Kitap: New Horizons in Educational Sciences-1, : Lab Lambert Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 87 / 105, ISBN: 978-613-9-92748-7 |
DİKMENLİ, Y. (2017) "BİTKİ COĞRAFYASI", Kitap: GENEL COĞRAFYA, İstanbul/Türkiye : LİSANS YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 205 / 225, ISBN: 978-605-5044-94-7 |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2022, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Kitap) New Trends in Eduational Sciences, 2020, Editör |
(Uluslararası - Kitap) New Horizons in Eduational Sciences, 2019, Editör |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) AHİ EVRAN SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler bilimler Enstitüsü Dergisi, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2016 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2015 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2022 | 15 |
Ahmet Sami Konca
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2021 | 14 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2016 - 2021 | 11 |
Taner Çifçi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
|
2015 - 2019 | 11 |
İbrahim Gafa
-
|
2017 - 2021 | 11 |
Ebru Gezer
-
|
2020 - 2022 | 6 |
Özgür Tekin
-
|
2018 - 2021 | 6 |
Barış Bilge Çelik
-
|
2018 - 2021 | 5 |
Bilal Özçakır
Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 | 4 |
Oğuz Altay
-
|
2019 - 2021 | 4 |
Turhan Çetin
Gazi Üniversitesi
|
2013 - 2017 | 3 |
Kadir Sönmez
-
|
2017 - 2021 | 3 |
Melike Kozanhan
-
|
2021 - 2022 | 3 |
Ülkü Eser Ünaldı
Gazi Üniversitesi
|
2013 | 2 |
Selman Ablak
Ahi Evran Üniversitesi
|
2013 - 2014 | 2 |
Emir Kayhan
-
|
2023 | 2 |
-
|
2022 | 1 |
Büşra Nur Turan
-
|
2022 | 1 |
Rabia Asal
-
|
2022 | 1 |
Aslan Cengiz Alper
-
|
2009 | 1 |
Berrin Orduhan
-
|
2021 | 1 |
Fakı Danabaş
-
|
2018 | 1 |
Hatice Erdoğan
-
|
2023 | 1 |
Hayat Erkanal
-
|
2015 | 1 |
Leyla Yeniay Satılmış
-
|
2021 | 1 |
Muhammed Emin Boysak
-
|
2017 | 1 |
Seda Ergül
-
|
2022 | 1 |
Taner Okumuş
-
|
2023 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Coğrafya Eğitimi | 41 |
Anahtar Kelimeler | Coğrafya Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 70 | 105 | 140 | 175 | 125 | 95 | 160 | 180 | 110 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 401 . | 399 . | 409 . | 369 . | 419 . | 434 . | 466 . | 445 . | 495 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 258 . | 244 . | 221 . | 182 . | 216 . | 241 . | 237 . | 196 . | 282 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 10 . | 5 . | 5 . | 9 . | 13 . | 9 . | 11 . | 7 . | 14 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 6 . | 4 . | 5 . | 9 . | 10 . | 7 . | 7 . | 4 . | 9 . | - |
Toplam Yayın | 6 | 9 | 13 | 16 | 8 | 3 | 11 | 9 | 4 | 0 |
Toplam Makale | 4 | 6 | 4 | 5 | 4 | 1 | 7 | 6 | 2 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 2 | 3 | 8 | 10 | 3 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 6 | 6 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 2 | 3 | 8 | 10 | 3 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |