img
Coğrafya Öğretmenlerinin Okul Dışı Coğrafya Öğretimine İlişkin Görüşleri    
Yazarlar
Taner Çifçi
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okul dışı coğrafya öğretimi; coğrafya konularının öğrencilere okul sınırları dışındaki uygun ortamlarda öğretilmesidir. Okul dışı öğretim, coğrafya konularının ezberden ve sınıf ortamından çıkarılarak daha eğlenceli ve kalıcı hale gelmesine yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı coğrafya öğretmenlerinin okul dışı coğrafya öğretimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir "Görüş Formu" yardımıyla, Sivas, Kayseri, Yozgat ve Tokat illerindeki liselerde görev yapan 30 coğrafya öğretmeninden elde edilmiştir. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup, olgu bilim yöntemi olarak desenlenmiştir. Verilerin analizinde betimsel içerik analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin çoğunluğunun okul dışı öğretimi, gezi ve gözlem yaparak yerinde inceleme veya çevreyi tanımak adına yapılan etkinlikler şeklinde tanımladıkları; coğrafya öğretiminde okul dışı etkinlikleri her zaman kullandıkları ve bu etkinliklerin öğrenilenlerin kalıcılığını artırdığına, öğrencilere yaparak, yaşayarak ve dokunarak öğrenme imkânı sağladığına inandıkları saptanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 363 / 382
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11
Google Scholar 34

Paylaş