img
Sınıf Öğretmenliği Birinci ve Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması     
Yazarlar
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Aslan Cengiz Alper
Özet
Bu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 200 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Demirkaya ve Arıbaş tarafından geliştirilen „Coğrafya Tutum Ölçeği‟ kullanılarak elde edilmiştir. 30 maddeden oluşan ölçek 5‟li likert tipindedir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha .92 olarak hesap edilmiştir. Verilerin analizinde frekans ve aritmetik ortalamaları belirlenip, tutum puanlarının karşılaştırmalarında bağımsız örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda; sınıf öğretmenliği öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin tutumlarının sınıf düzeylerine göre farklılaştığı ancak cinsiyete ve öğretim türüne göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-5007
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2009
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 29 / 37
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 12

Paylaş