img
FARKLI EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE AFET KAVRAMI     
Yazarlar
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
İbrahim Gafa
Özet
Afet, insanlara ve onların yaşam alanlarına zarar veren bütün olaylardır. Bu olaylardan kaynağını doğadan alanlara doğal afet, insandan alanlara ise beşeri afet denilmektedir. İnsanlar sürekli olarak farklı zaman, mekân ve şekillerde bu tür olaylarla karşılaştığı için bu oluşumlardan zarar görmesi kaçınılmaz bir durumdur. Hal böyle olunca afet kavramından bireylerin ne anladıkları da merak edilmektedir. Bu çalışmanın amacı afet kavramının, örgün eğitimin bütün kademelerinde öğrenim gören öğrenciler tarafından nasıl algılandığı ve kavramda ne gibi değişiklikler olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016–2017 eğitimöğretim yılında Kırşehir ilinde Milli Eğitime bağlı anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve lisans düzeyinde eğitim alan 160 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, öğrencilerin belirli bir yaş ve zeka olgunluğuna eriştiği öngörüldüğünden eğitimin her kademesinin son basamağında uygulanması esas alınarak amaçsal örnekleme yönteminin, her kademede afet kavramının nasıl algılandığının belirlenmesi için ise boylamsal araştırma yönteminin kullanıldığı nitel bir çalışma olarak planlanmıştır. Öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla iki açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış mülakat formu oluşturulmuş ve formun geçerlik ve güvenirliği uzman görüşü alınarak sağlanmıştır. Yapılan mülakatla, öğrencilere “afet nedir?” ve “afetlere örnekler veriniz” soruları sorulmuştur. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde, betimsel analiz ve içerik analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre; öğrencilerin afet kavramını çoğunlukla yanlış veya eksik anladıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Sayı 44
Sayfalar 21 / 36
Doi Numarası 0.21764/maeuefd.335007
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 12
Google Scholar 41
FARKLI EĞİTİM KADEMELERİNE GÖRE AFET KAVRAMI

Paylaş