Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu çalışmanın amacı afet eğitimi ve bilinci konusunda hazırlanan lisansüstü çalışmalarının genel eğilimlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma benimsenerek veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nde yer alan yüksek lisans ve doktora tezleri bu araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Afet eğitimi ve afet bilinci anahtar kelimeleri tez adı alanında aranarak, YÖK Tez Arama Merkezi veri tabanında yer alan 40 lisansüstü teze ulaşılmıştır. Bu tezlerden 2 tanesine erişilemediği için 38 lisansüstü tez, çalışma kapsamında incelenmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde betimsel içerik analizi ile kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tezlerin 2006-2023 yıllarını kapsadığı ve en fazla 2023 yılında yayınlanmıştır. Tezlerin büyük çoğunluğunun afet eğitimini konu aldığı, Çanakkale 18 Mart ve Gümüşhane üniversiteleri en fazla tez … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | The Journal of Social Sciences |
Dergi ISSN | 2548-0685 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ebsco |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2024 |
Cilt No | 71 |
Sayfalar | 350 / 366 |
Doi Numarası | 10.29228/SOBIDER.77103 |
Makale Linki | https://doi.org/10.29228/sobider.77103 |
Atıf Sayıları |