Yazarlar (3) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıftaki öğretmen adaylarının Kırşehir ilinde bulunan tarihî ve kültürel turizm değerleri hakkındaki tutumlarını farklı değişkenler açısından belirlemektir. Nicel araştırma yöntemiyle verilerin toplandığı bu çalışma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma, çalışma grubunda yer alan 205 sınıf öğretmen adayı ve 118 sosyal bilgiler öğretmen adayı olmak üzere toplam 323 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularından ulaşılan sonuçlara göre; sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarına göre tutum puanları daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca 4. Sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının diğer sınıflarda öğrenim gören adaylara nazaran tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-738X |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2014 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 171 / 186 |