img
img
Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir in Tarihi ve Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları    
Yazarlar (3)
Selman Ablak
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Turhan Çetin
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıftaki öğretmen adaylarının Kırşehir ilinde bulunan tarihî ve kültürel turizm değerleri hakkındaki tutumlarını farklı değişkenler açısından belirlemektir. Nicel araştırma yöntemiyle verilerin toplandığı bu çalışma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma, çalışma grubunda yer alan 205 sınıf öğretmen adayı ve 118 sosyal bilgiler öğretmen adayı olmak üzere toplam 323 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularından ulaşılan sonuçlara göre; sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarına göre tutum puanları daha yüksek çıkmıştır. Ayrıca 4. Sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının diğer sınıflarda öğrenim gören adaylara nazaran tutum puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1308-738X
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2014
Cilt No 7
Sayı 2
Sayfalar 171 / 186
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 43

Paylaş