Yazarlar (2) |
![]() Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim gören coğrafya bölümü öğrencilerinin Hindistan’ın coğrafi özelliklerine ilişkin algı ve bilgilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri nicel araştırma yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi coğrafya öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 108 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların Hindistan’ın coğrafi özelliklerine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla, araştırmacılar tarafından geliştirilen toplam 33 maddelik anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket 22.0 programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin detaylı olarak değerlendirilmesinde yüzde (%), frekans (f), aritmetik ortalama (), standart sapma (ss) ve bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre erkek öğrencilerin Hindistan’ın coğrafi özelliklerine ilişkin başarı puanlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yine katılımcıların Hindistan’ın coğrafi özelliklerine ilişkin toplam başarı puanlarının öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre değişmediğine ulaşılmıştır. Katılımcıların Hindistan’ın coğrafi özelliklerine ilişkin toplam başarı puanları ile genel akademik ortalamaları ve düzenli olarak gazete, dergi, kitap okuma alışkanlıklarının etkili olmadığı sonucuna ulaşılmamıştır. The aim of this research is to reveal the perception and knowledge of the geographical features of India students in the geography department, which is studying at university. This research is based on the quantitative research method. The study group of the study is composed … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | DRJI |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 133 / 143 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/aeusbed/issue/33268/336360 |