img
Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Görüşleri      
Yazarlar
Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ Prof. Dr. Yurdal DİKMENLİ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Taner Çifçi
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Özet
Genel olarak coğrafya dersleri ezberden ibaret, sıkıcı bir ders olarak algılanmaktadır. Bu algının oluşmasında; ders kitaplarının, öğretmen tutumlarının, uygulanan müfredat programlarının, fiziki ortamın, donanım ve materyal yetersizliklerinin önemli rolü bulunmaktadır. Süreç içerisinde oluşmuş olan bu olumsuz algının, halen devam edip etmediği, öğrencilerin dersin işlenişiyle ilgili memnuniyet düzeyleri ve coğrafya dersinin diğer dersler içindeki öncelik düzeyinin belirlenmesi için önemli görülen bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin coğrafya dersine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışma, nitel bir araştırma olup, olgu bilim (fenomenoloji) yöntemi olarak desenlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin belirlenmesinde maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, Sivas ilinde eğitim görmekte olan 271 tane 12. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılarda maksimum çeşitliliği sağlamak amacıyla farklı okul türleri tercih edilmiştir. Bu anlamda bir meslek lisesi, bir özel Anadolu lisesi ve iki devlet Anadolu lisesinde okuyan öğrenciler araştırmaya dâhil edilmiştir. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış 10 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin çoğunluğunun coğrafya dersini, fiziki ortam ve insan etkileşiminin aktarımı şeklinde tanımladıkları, coğrafya dersinin amaçlarının bir bölümünden haberdar oldukları ve coğrafya dersini diğer derslerle kıyasladıklarında önem verme ve sevme seviyelerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 11
Sayı 3
Sayfalar 911 / 911
Doi Numarası 10.7827/TurkishStudies.9108
Makale Linki http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9108
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 13
Lise Öğrencilerinin Coğrafya Dersine Yönelik Görüşleri

Paylaş