Yazarlar |
Özgür Tekin
|
Yurdal DİKMENLİ
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının afet bilinci algı düzeyleri, deprem bilgi düzeylerive afet bilinci algı düzeyi ile deprem bilgisi arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma nicelaraştırma yaklaşımlarından ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın örneklemgrubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi ve Amasya Üniversitesi EğitimFakültesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalında öğrenim görmekte olan 552öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın veri toplama aracı olarak; Afet Bilinci Algı Ölçeği ve Deprem Bilgisi Başarı Testikullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde paket veri analiz programı kullanılmıştır. Verilerinanalizi sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının yüksek düzey afet eğitimi, afet öncesi, yanlış afet veafet bilinci algısına, orta düzey afet sonrası bilinç algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Yine sınıföğretmeni adaylarının orta düzey deprem öncesi, deprem anı ve genel deprem bilgi düzeyine, düşükdüzey deprem sonrası bilgi düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeniadaylarının afet bilinci ile deprem bilgisi arasında pozitif yönde ve istatistiksel açıdan anlamlı birilişki olduğu belirlenmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-0767 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2021 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 258 / 271 |
Doi Numarası | 10.31592/aeusbed.811043 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.31592/aeusbed.811043 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 13 |
Google Scholar | 48 |