img
img
Toplam 23436 kayıt

Preservice computer science teachers' beliefs, motivational orientations, and teaching practices

5 5
2024 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Studies

Ortaokul Öğrencileri için Matematik Öz Yeterlik ve Kaygı Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Matematiksel Öz Benlik Algısı ile İlişkisi

0 0
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Preservice mathematics teachers' TPACK development when they are teaching polygons with geogebra

9 9
2024 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology

Extending technology acceptance model with scientific epistemological and science teaching efficacy beliefs: A study with preservice teachers

0 0
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Education in Science, Environment and Health

The effect of teachers’ attitudes towards and self-efficacy beliefs regarding STEM education on students’ STEM career interests

0 0
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Science Learning

Does It Matter Having Constructivist or Traditional Teaching Beliefs for Academic Achievement: A Study of Preservice Teachers

0 0
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Dialogues on Education Journal (IDE Journal)

Examining Preservice Mathematics Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Development in The Natural Setting of A Teacher Preparation Program

0 0
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
i.e.: inquiry in education

Technological pedagogical content knowledge self assessment scale TPACK-SAS for pre service teachers: Development validity and reliability

0 0
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Eurasia Social Sciences

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının çokgenlere dair geometri bilgilerinin incelenmesi

0 0
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)

Examining strategies used by pre-service science teachers in stoichiometry problems in terms of proportional reasoning

3 3
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Çukurova University Faculty of Education Journal

Öğretmen adaylarının eğitim teknolojilerine ilişkin tutumlarının, öz yeterliklerinin ve kullanım amaçlarının incelenmesi

0 0
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty)

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel iletişim becerilerinin incelenmesi

0 0
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Pre-service science and mathematics teachers’ teaching efficacy beliefs and attitudes toward teaching: A partial correlation research

3 3
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının perspektifinden: Niçin öğretmen olmak istedim? Ne hissediyorum?

0 0
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Trakya Eğitim Dergisi

Examining the relationship between pre-service mathematics teachers’ mathematical thinking level and attitude towards mathematics courses.

0 0
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Acta Didactica Napocensia

Etkili Öğretim İçin Teknoloji Gerekli Mi? : Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Bir Çalışma

0 0
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
IX th International Eurasian Educational Research Congress

Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitime İlişkin Deneyimleri

0 0
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
IX th International Eurasian Educational Research Congress

The examination of pre-service science and mathematics teachers’ attitudes towards the integration of science, mathematics, and technology in terms of pedagogical beliefs

0 0
2020 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
II. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education

Pre-service teachers’ prospective technology use and their beliefs

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100. Yıl Eğitim Sempozyumu

Öğretmen adaylarının epistemolojik ve pedagojik inançlarının incelenmesi

0 0
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi