img
Doç. Dr. Tercan YILDIRIM

Doç. Dr. Tercan YILDIRIM

  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
69
Atıf
191
h-index
8
Proje
2
Google Scholar
Yayın
41
Atıf
322
h-index
10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Yüksek Lisans, Türkiye, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Yl) (Tezsiz), 2006, 2008
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Kütüphanecilik Bölümü, 1995, 2000
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), 2014
Araştırma Alanları
Tarih Eğitimi, Tarih Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Yl) (Tezsiz), 2006, 2008
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Kütüphanecilik Bölümü, 1995, 2000
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 82, 2017
İngilizce, YDS, 61, Bahar, 2015
İngilizce, KPDS, 63, Bahar, 2003
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Sosyal Bilimler Eğitimi Tarih Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Tarih Eğitimi Tarih Eğitimi
2019-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2015-2017, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Giresun Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-, Enstitü Yönetim Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Sema Semra Eriklili, Yüksek Lisans, GÜNCEL SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINDA VE ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA MESLEK SEÇİMİ KONULARININ İNCELENMESİ, Giresun Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Özge Dişsiz, Yüksek Lisans, "PAYİTAHT ABDÜLHAMİD" DİZİSİNİN TOPLUMSAL BELLEĞİN YENİDEN İNŞASINDA KULLANIMI, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ümmügülsüm Torun, Yüksek Lisans, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının okul dışı öğrenmeye yönelik görüşleri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Ayşe Paksoy, Yüksek Lisans, Vatandaşlık aktarımı açısından geçmişten günümüze sosyal bilgiler ders kitaplarının incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
2017-2018, YÜKSEK LİSANS, Yüksek Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2017-2018, Türk Modernleşme Tarihi II, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgilerde İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretimi, Yüksek Lisans
2017-2018, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2017-2018, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, 1938 Sonrası Kültür ve Toplum, Lisans
2017-2018, Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ- II, Yüksek Lisans
2016-2017, SEMİNER, Yüksek Lisans
2016-2017, TEZ ÇALIŞMASI, Yüksek Lisans
2016-2017, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2016-2017, OKUL DIŞI TARİH ÖĞRETİMİ, Lisans
2016-2017, TARİH ÖĞRETİMİNDE TEMEL KAVRAMLAR, Lisans
2016-2017, SOSYAL PROJE GELİŞTİRME, Lisans
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ- I, Yüksek Lisans
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, SOSYAL PROJE GELİŞTİRME, Lisans
2015-2016, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2015-2016, EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR, EĞİLİMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI, Lisans
2015-2016, ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Lisans
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2015-2016, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
Kayıt Yok
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğrencilerin Beceri Hiyerarşileri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2018-2019  
2017 ORTAÖĞRETİM TARİH PROGRAMININ DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2017  
Kayıt Yok
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2023) "Preservice Social Studies Teachers’ Views About Instructional Technologies Course", International Journal of Turkish Educational Studies, 11 (21) pp. 642-669 [TR Dizin] DOI     
YILDIRIM, T., ÖZTÜRK, D. (2023) "A Mixed-Method Research on Digital Literacy of Middle School Students", International Journal of Education & Literacy Studies, 11 (1) pp. 70-86 Link DOI    
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2023) "Tarih Öğretimini Çarpıtmanın Meşru Gerekçeleri Olabilir Mi?", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1) pp. 210-255 Link DOI    
Torun, Ü., YILDIRIM, T. (2022) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenmeye Yönelik Farkındalıkları, Bilişsel Yapıları ve Uygulama Durumları Üzerine Bir İnceleme", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2022 (18) pp. 222-249 [TR Dizin] DOI      
Yakar, H., YILDIRIM, T. (2021) "Edebî Ürünlerin Tarih Öğretiminde Kullanımı: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Analizi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2) pp. 409-426 [TR Dizin] DOI     
YAKAR, H., YILDIRIM, T. (2021) "Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Edebî Ürünlerin Kullanımı", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2) pp. 409-426 [TR Dizin] DOI    
ÇELİKKAYA, T., YILDIRIM, T., Kürümlüoğlu, M. (2019) "Öğrenciler ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Programdaki Becerilere İlişkin Beceri Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri", MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (0) pp. 113-134 [TR Dizin] Link DOI      
YILDIRIM, T. (2018) "2007 ve 2017 Tarih Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 19 (1) pp. 994-1019 [TR Dizin] Link    
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2018) "Preservice Social StudiesTeachers’ Opinions Regarding History Education", JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES, 6 (4) pp. 110-117 Link DOI     
YILDIRIM, T. (2018) "Tarih Öğretmen Adaylarının Programdaki Değerlere İlişkin Değer Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri", Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (14) pp. 296-320 [TR Dizin] Link DOI     
YILDIRIM, T. (2018) "Türkiye’de Tarih Öğretiminde Pozitivist Etki: Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme (1930-1938)", International Online Journal of Educational Sciences, 10 (1) pp. 211-227 Link DOI    
Yazıcı, F., YILDIRIM, T. (2018) "History teaching as a nation-building tool in the early republican period in Turkey (1923–1938)", Paedagogica Historica, 54 (1) pp. 1-14 [SSCI] Link DOI   
YILDIRIM, T. (2017) "Yeni Ortaöğretim Tarih Ders Programları ve 9. Sınıf Tarih Ders Kitabında Değerler Eğitimi", Journal of Turkish Studies, 12 (33) pp. 557-572 [TR Dizin] Link DOI     
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2017) "Preservice History Teachers’ Perceptions of Subject Matter Competency", Journal of Education and Training Studies, 5 (10) pp. 113-122 Link DOI     
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2017) "Preservice History And Social Studies Teachers’ Perceptions Of Outdoor History Teaching", European Journal of Education Studies, 3 (9) pp. 150-162 Link DOI    
Yazıcı, F., YILDIRIM, T. (2017) "Okul Dışı Tarih Öğretimi ve Sosyal Zekâ Arasındaki İlişkinin Yol Analiziyle İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) pp. 733-755 [TR Dizin]    
Yazıcı, F., YILDIRIM, T. (2017) "Effect of Pedagogical Formation Program on Pre-Service History Teachers’ Perceived Self-Efficacy", European Journal of Educational Research, 6 (3) pp. 357-366 Link DOI    
YILDIRIM, T., Şimşek, A. (2017) "Erken Cumhuriyet Dönemi’nde “Biz”in İnşası:Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme", Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (1) pp. 367-389 Link  
YILDIRIM, T., Şimşek, A. (2017) "Erken Cumhuriyet Döneminde “Biz”in İnşası: Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme", Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (1) pp. 367-382 [TR Dizin] Link    
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2017) "Tarih Alan Yeterlik Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", Journal of Turkish Studies, 12 (17) pp. 589-604 [TR Dizin] Link DOI     
YILDIRIM, T. (2016) "Halkevleri deki Tarih Eğitimi Faaliyetlerine Bir Örnek Tarihi Konferanslar 1932 1951", Turkish Studies, 11 (19) pp. 825-840 [TR Dizin] Link DOI     
Yazıcı, F., Pamuk, A., YILDIRIM, T. (2016) "Tarih Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Tutumları Arasındaki İlişki", Turkish Studies, 11 (9) pp. 947-964 [TR Dizin] Link DOI     
YILDIRIM, T., Şimşek, A. (2015) "Erken Cumhuriyet Dönemi Lise Tarih Ders Kitaplarında Din Anlatısı", Eğitim ve Biim, 40 (179) pp. 323-340 [SSCI] Link DOI    
YILDIRIM, T. (2014) "Avrupa Tarihi nin Oluşumu", Tuhed, 3 (2) pp. 187-200  
YILDIRIM, T. (2014) "Tarih Ders Kitaplarında Öteki Kurgusu 1930 lı Yıllar Üzerine Bir Değerlendirme", Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 3 (1) pp. 62-89 Link DOI    
YILDIRIM, T., Ozan, H. (2023) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Zaman ve Kronolojiyi Algılama Becerisini Öğretme Deneyimleri", IX. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE/ SAKUM) , (pp. 102-103), Sakarya, (Eylül 2023
YILDIRIM, T., Yazıcı, F., Ozan, H. (2023) "Tarih Öğretmenlerinin Sosyal Yaşamlarında Tarih Bilgisini Kullanma Durumları", IX. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE/ SAKUM) , (pp. 162-163), Sakarya, (Eylül 2023
YILDIRIM, T. (2023) "Türkiye'de Tarih Eğitiminin Yüzyılı: Nereden Geldi? Nereye Gidiyor?", VII. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE/ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ) , (Eylül 2023
Dişsiz, Ö., YILDIRIM, T. (2022) "Toplumsal Belleğin Yeniden İnşasında Tarihsel Dizilerin Kullanımı", VIII. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE/ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ) , Adana, (Eylül 2022
YILDIRIM, T. (2021) "GEÇ OSMANLI'DAN ERKEN CUMHURİYET'E LİSE TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI", VII. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE/ TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ) , Tokat, (Eylül 2021
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2021) "GEÇ OSMANLI'DAN ERKEN CUMHURİYET'E TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI", 7th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION , (pp. 41-42), Tokat, Türkiye, (Eylül 2021
Paksoy, A., YILDIRIM, T. (2019) "Atatürkçülük Konularının Öğretimi :Bir Eğilim Araştırması", 8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 820-831), Ankara, Türkiye, (Aralık 2019
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2019) "SÖZLÜ TARİH YÖNTEMİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , (pp. 909-918), Bolu, Türkiye, (Aralık 2019
Torun, Ü., YILDIRIM, T. (2019) "Türkiye’de Kanıt Temelli Öğrenme Alanında Yapılan Araştırmalarda Bir Eğilim Çalışması", 8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 832-843), Ankara, Türkiye, (Aralık 2019
ÇELİKKAYA, T., YILDIRIM, T. (2018) "Tarih ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kronoloji Becerilerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES VII) , (pp. 1259-1273), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2018
ÇELİKKAYA, T., YILDIRIM, T., Kürümlüoğlu, M. (2018) "Öğrenciler ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Programdaki Becerilere İlişkin Beceri Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri,", III: International Congress on Social Sciences 05-08 September 2018, Üsküp/MAKEDONYA , (Eylül 2018
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2018) "TÜRK TARİH KONGRELERİNDE TARİH EĞİTİMİNİN YERİ", V. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION , (pp. 4), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2018
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2018) "SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ALGILARI", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU(USOS) , (pp. 541-542), Ankara, Türkiye, (Nisan 2018
YILDIRIM, T., Alaca, E. (2018) "TARİH ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROGRAMDAKİ DEĞERLERE İLİŞKİN DEĞER HİYERARŞİLERİ, GEREKÇELERİ VE ÖNERİLERİ", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU(USOS) , (pp. 922-923), Ankara, Türkiye, (Nisan 2018
YILDIRIM, T., Alaca, E. (2018) "TÜRKİYE’DE TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ ALANINDA YAPILAN ARAŞTIRMALARDA EĞİLİM: BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ SEMPOZYUMU(USOS) , (pp. 527-528), Ankara, Türkiye, (Nisan 2018
YILDIRIM, T., Yazıcı, F. (2017) "2017 Ortaöğretim Tarih Dersi 9-11 Öğretim Programının Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi", International Symposium of Education and Values , (Ekim 2017
Yazıcı, F., YILDIRIM, T. (2017) "Yurtseverlik Tutumlarını Yordayan Değerlerin İncelenmesi", International Symposium of Education and Values , (Ekim 2017
YILDIRIM, T. (2017) "İnkılap Temsilleriyle Tarih Öğretimi: Halkevlerinde Milli Mücadele Anlatısı", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu Üniversitesi, Ordu, 2017 , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2017) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ALGILARI", IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH , (pp. 333-334), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017
YILDIRIM, T. (2016) "Halkevlerinde Tarih Eğitimi Faaliyetlerine Bir Bakış 1932 1951", IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , (Eylül 2016
YILDIRIM, T. (2014) "Türkiye de Tarih Ders Kitaplarında Milli Seciye Söylemi", III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Sakarya, Türkiye, (Eylül 2014 
YILDIRIM, T. (2014) "Tarih Ders Kitaplarında Medeniyet Kültür Anlatısı", III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Sakarya, Türkiye, (Haziran 2014 
YILDIRIM, T., Şimşek, A. (2012) "Erken Cumhuriyet Dönemi Lise Tarih Ders Kitaplarında Din Anlatısı", II. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2012
Şimşek, A., YILDIRIM, T. (2012) "Erken Cumhuriyet Dönemi Lise Tarih Ders Kitaplarında Din Anlatısı", II. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Haziran 2012
YILDIRIM, T., Alaca, E. (2023) "MEŞRUTİYET’TEN GÜNÜMÜZE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA VATANDAŞLIK DERSLERİ (İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSE)", Ankara/Türkiye : NOBEL, ISBN: 978-625-397-645-3 
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2022) "1869'DAN GÜNÜMÜZE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA DİN DERSLERİ (İLKOKUL VE ORTAOKUL)", Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-625-427-585-2  
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2022) "1869'DAN GÜNÜMÜZE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA DİN DERSLERİ(İLKOKUL VE ORTAOKUL)", Ankara/Türkiye : NOBEL, ISBN: 978-625-427-585-2 
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2022) "1926'DAN GÜNÜMÜZE HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI", Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 9786254272615 
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2022) "HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI 1926'DAN GÜNÜMÜZE", Ankara/Türkiye : NOBEL, ISBN: 978-625-427-261-5   
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2021) "1869' DAN GÜNÜMÜZE TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARI (İLKOKUL, ORTAOKUL ve LİSE)", Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-625-417-327-1 
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2021) "1869'DAN GÜNÜMÜZE TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARI (İLKOKUL, ORTAOKUL VE LİSE)", Ankara/Türkiye : NOBEL, ISBN: 978-625-417-327-1 
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2020) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARI", Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ, ISBN: 9786254068577  
Alaca, E., YILDIRIM, T. (2020) "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARI", Ankara/Türkiye : NOBEL, ISBN: 978-625-406-857-7 
YILDIRIM, T. (2016) "Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi", İstanbul/Türkiye : Yeni İnsan, ISBN: 9786055895983   
YILDIRIM, T. (2024) "Cumhuriyetin 100. Yılında “Tarih Ders Kitapları”", Kitap: Tarih ve Eğitime Dair Cumhuriyetin 100. Yılı Konuşmaları, İstanbul/Türkiye : İstanbul Üniversitesi–Cerrahpaşa Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 31 / 36, ISBN: XXXX 
YILDIRIM, T., Alaca, E. (2020) "POLİTİK OKURYAZARLIK BECERİSİ VE ÖĞRETİMİ", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ, Bölüm Sayfaları: 231 / 264, ISBN: 978-625-406-795-2 
YILDIRIM, T., MERT, H. (2019) "Atatürkçülük Konularının Öğretimi", Kitap: (Atatürkçülük Konularının Öğretimi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Ankara/Türkiye : pegem akademi, Bölüm Sayfaları: 189 / 226, ISBN: 9786052418376 
YILDIRIM, T. (2019) "Tarih Ders Kitaplarında Türk İmajı", Kitap: Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler, Halklar, Kişiler, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 13 / 33, ISBN: 9786050370546 
YILDIRIM, T., MERT, H. (2019) "Atatürkçülük Konularının Öğretimi", Kitap: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 189 / 226, ISBN: 978-605-241-837-6  
Şimşek, A., YILDIRIM, T. (2017) "Türkiye’de Kronoloji Üzerine Yapılmış Araştırmalara Genel Bir Bakış", Kitap: Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Ankara/Türkiye : PegemA, Bölüm Sayfaları: 273 / 289, ISBN: 9786053188322 
Şimşek, A., YILDIRIM, T. (2017) "Türkiye’de Kronoloji Üzerine Yapılmış Araştırmalara Genel Bir Bakış", Kitap: Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştirmalari El Kitabı, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 273 / 290, ISBN: 978-605-318-832-2 
Şimşek, A., YILDIRIM, T. (2014) "Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)", Kitap: Modern Türkiye Tarihi, Türkiye : Marmara Üniversitesi Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 279 / 293, ISBN: 978-975-400-367-3  
Şimşek, A., YILDIRIM, T. (2014) "Demokrat Parti Dönemi (1950-1960)", Kitap: Modern Türkiye Tarihi, İstanbul/Türkiye : Marmara Üniversitesi Yayınları, Bölüm Sayfaları: / ,  
Koca, F.A., YILDIRIM, T. (2011) "Tarih Yazımı/Metodolojisi/Felsefesi Üzerine Türkçe Bibliyografya Denemesi ”", Kitap: Türkiye de Tarih Yazımı, İstanbul/Türkiye : Yeditepe, Bölüm Sayfaları: 585 / 637,  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Journal of Current Approaches and Reviews in Education, 2022, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Dergi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Kitap) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, 2019, Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi 0 0 0 7 4 10 22 2 0 45
2 Öğrenciler ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Programdaki Becerilere İlişkin Beceri Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri 0 0 0 3 4 7 4 0 0 18
3 History teaching as a nation-building tool in the early republican period in Turkey (1923–1938) 4 0 0 3 1 2 2 1 0 13
4 Okul Dışı Tarih Öğretimi ve Sosyal Zekâ Arasındaki İlişkinin Yol Analiziyle İncelenmesi 0 0 0 5 3 1 1 0 0 10
5 Tarih Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Tutumları Arasındaki İlişki 1 0 0 8 0 0 1 0 0 10
6 Tarih Öğretmen Adaylarının Programdaki Değerlere İlişkin Değer Hiyerarşileri, Gerekçeleri ve Önerileri 0 0 0 1 2 5 2 0 0 10
7 Yeni Ortaöğretim Tarih Ders Programları ve 9. Sınıf Tarih Ders Kitabında Değerler Eğitimi 1 0 0 1 0 6 1 0 0 9
8 Erken Cumhuriyet Dönemi Lise Tarih Ders Kitaplarında Din Anlatısı 0 0 0 3 1 2 2 0 0 8
9 Halkevleri deki Tarih Eğitimi Faaliyetlerine Bir Örnek Tarihi Konferanslar 1932 1951 0 0 0 0 0 0 6 2 0 8
10 Tarih Ders Kitaplarında Öteki Kurgusu 1930 lı Yıllar Üzerine Bir Değerlendirme 0 0 0 2 2 1 3 0 0 8
11 2007 ve 2017 Tarih Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması 0 0 0 0 1 3 2 0 0 6
12 Erken Cumhuriyet Dönemi’nde “Biz”in İnşası:Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme 1 0 0 0 0 2 3 0 0 6
13 Tarih Alan Yeterlik Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması 0 0 0 2 2 1 1 0 0 6
14 Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenmeye Yönelik Farkındalıkları, Bilişsel Yapıları ve Uygulama Durumları Üzerine Bir İnceleme 0 0 0 2 1 0 2 0 0 5
15 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARI 0 0 0 0 1 0 3 0 0 4
16 Türkiye’de Tarih Öğretiminde Pozitivist Etki: Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme (1930-1938) 0 0 0 0 0 0 4 0 0 4
17 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARI 0 0 0 0 1 0 2 0 0 3
18 (Atatürkçülük Konularının Öğretimi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
19 Preservice History And Social Studies Teachers’ Perceptions Of Outdoor History Teaching 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
20 Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştirmalari El Kitabı 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
21 1869' DAN GÜNÜMÜZE TARİH ÖĞRETİM PROGRAMLARI (İLKOKUL, ORTAOKUL ve LİSE) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
22 A Mixed-Method Research on Digital Literacy of Middle School Students 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
23 Edebî Ürünlerin Tarih Öğretiminde Kullanımı: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Analizi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
24 Effect of Pedagogical Formation Program on Pre-Service History Teachers’ Perceived Self-Efficacy 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
25 Erken Cumhuriyet Döneminde “Biz”in İnşası: Tarih Ders Kitapları Üzerine Bir Değerlendirme 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
26 KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
27 Modern Türkiye Tarihi 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1
28 Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Edebî Ürünlerin Kullanımı 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
29 Preservice History Teachers’ Perceptions of Subject Matter Competency 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
30 Preservice Social StudiesTeachers’ Opinions Regarding History Education 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Türkiye de Tarih Yazımı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
32 Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Eray Alaca
Giresun Üniversitesi
2017 - 2023 18
Fatih Yazıcı
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
2016 - 2023 12
Ahmet Şimşek
Sakarya Üniversitesi
2012 - 2017 9
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2018 - 2019 3
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2019 2
Hüseyin Ozan
-
2023 2
Mutlu Kürümlüoğlu
-
2018 - 2019 2
Ümmügülsüm Torun
-
2019 - 2022 2
-
2023 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2021 1
Akif Pamuk
Marmara Üniversitesi
2016 1
Ayşe Paksoy
-
2019 1
Funda Alaslan Koca
-
2011 1
Hamza Yakar
-
2021 1
Özge Dişsiz
-
2022 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
334.
78368 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
176.
9825 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
4.
32 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78368
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9825
YÖKSİS Bilim Alanı Tarih Eğitimi 32
Anahtar Kelimeler Tarih Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 50 135 225 145 165 140 240 420 155 40
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 421 . 369 . 325 . 399 . 379 . 389 . 386 . 221 . 450 . 334 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 278 . 215 . 155 . 207 . 180 . 204 . 171 . 68 . 241 . 176 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 12 . 8 . 2 . 5 . 4 . 6 . 4 . 2 . 7 . 4 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 10 . 6 . 2 . 3 . 3 . 4 . 3 . 2 . 7 . 3 .
Toplam Yayın 1 4 14 11 7 2 6 6 7 1
Toplam Makale 1 2 8 5 1 0 2 1 3 0
Toplam Kitap 0 1 2 0 3 2 2 4 1 1
Toplam Bildiri 0 1 4 6 3 0 2 1 3 0
Makale (SCI) 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 4 2 1 0 0 1 2 0
Makale (Ulusal) 0 2 4 2 0 0 2 0 1 0
Kitap Yazarlığı 0 1 0 0 0 1 2 4 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 2 0 3 1 0 0 0 1
Bildiri (Uluslararası) 0 1 4 6 3 0 2 1 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri