Yazarlar |
Fatih Yazıcı
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Türkiye |
Akif Pamuk
Marmara Üniversitesi, Türkiye |
Tercan YILDIRIM
Giresun Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Küreselleşmenin hızla artan etkisiyle birlikte dünyanın değişik kültürlerinin, insanlığın ortak sermayesi haline gelmesi, aynı toplum içerisindeki kültürel hak talepleriyle birlikte kültürel farklılıkların belirginleşmesi ve çokkültürlü eğitim yaklaşımının ortaya koyduğu yeni perspektifler karşısında öğretmenlerden beklentiler de önemli ölçüde değişim göstermiştir. Öğretmenler, farklılıkları desteklemek ve toplumsal birlikteliği sağlamak gibi farklı ve kimi zaman birbiriyle çelişen beklentilerin meydan okuması ile artık daha sık karşı karşıya gelmektedir. çokkültürlülük amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Gaziosmanpaşa, Marmara ve Giresun Üniversitelerinde pedagojik formasyon eğitimi alan 210 tarih öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışma grubundan veri toplamak amacıyla Yazıcı (2013) tarafından geliştirilen Çokkültürlülük Tutum Ölçeği ve Yurtseverlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Anova ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan tarih öğretmen adaylarının çokkültürlü tutum puan ortalamaları Çokkültürlülük tutumları cinsiyet, öğrenim görülen üniversite değişkenlerine etnik/kültürel gruplardan öğretmen adaylarının çokkültürlü tutumları, diğer katılımcılara göre daha olumludur. Bununla birlikte öğretmen adaylarının farklı etnik gruplardan arkadaşlarının sayısı arttıkça çokkültürlüğe karşı olumlu tutumları da artmaktadır. Öğretmen adaylarının yurtseverlik tutum puanı ortalamaları ise 4,49 olarak hesaplanmıştır. Yurtseverlik tutumları cinsiyet değişkenine göre farklılaşmazken, farklılaşmaktadır. karşılaştırıldığında her iki değişken arasında negatif bir korelasyon bulunduğu görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 9 |
Sayfalar | 947 / 964 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.9510 |
Makale Linki | https://www.google.com.tr/url?sa=trct=jq=esrc=ssource=webcd=2cad=rjauact=8ved=0ahUKEwj427r3mI_RAhVaOMAKHUAcAREQFggfMAEurl=http3A2F2Fsearch.ebscohost.com2Flogin.aspx3Fdirect3Dtrue26profile3Dehost26scope3Dsite26authtype3Dcrawler26jrnl3D1308214026AN3D11 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 1 |