Yazarlar |
Ümmügülsüm Torun
|
Tercan YILDIRIM
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Okulda gerçekleştirilen öğrenmelerin yanı sıra okul sınırları dışında da eğitim ve öğretime uygun çeşitli alanlardan faydalanılarak öğrencilerin daha keyifli öğrenme gerçekleştirmeleri sağlanmaktadır. Özellikle sosyal bilgiler dersi açısından da bu tür etkinlikler önemli bir yere sahiptir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik farkındalık durumlarını, bilişsel yapılarını ve uygulama durumlarını belirlemeyi hedefleyen bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili merkez ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre öğretmenlerin okul dışı öğrenme konusunda farkındalığa sahip oldukları vermiş oldukları yanıtlardan anlaşılmaktadır. Öğretmenler okul dışı öğrenme etkinlikleri ile öğrencilerin derse olan ilgilerinin arttığını ve dersin verimli işlenmesi noktasında katkı sağladığını belirtmişlerdir. Sosyal bilgiler dersi öğretim programında okul dışı öğrenme etkinliklerinin önerildiğine dair bilgi sahibi olan öğretmenler, bu etkinliklerin yapılabileceği okul dışı öğrenme ortamlarına örnekler vermiş ve bulundukları şehirde yer alan ortamları da ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin geneli derslerinde okul dışı öğrenme etkinliklerine yer verdiklerini ve öğrencilere sağlamış olduğu katkıyı dile getirirken bir kısım öğretmen ise uygulama sürecinde yasal işlemler, zaman sıkıntısı gibi birçok sorunla karşılaştıklarını belirtmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-2314 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2022 |
Cilt No | 2022 |
Sayı | 18 |
Sayfalar | 222 / 249 |
Doi Numarası | 10.46778/goputeb.1081125 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.46778/goputeb.1081125 |