1984 yılında Konya'da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Manisa'da tamamladı. 2006 yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 2006-2019 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığında öğretmen ve idareci olarak görev yaptı. Akademik yaşamına 2019 yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak başladı. 2017 yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalında yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2022 yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı doktora programından mezun oldu. Halen Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Dr), 2018, 2022 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Lisans, Türkiye, Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2002, 2006 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Dr), 2018, 2022 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Lisans, Türkiye, Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2002, 2006 |
Mehmet KART, Doktora, Yükseköğretimde üst düzey yeterlik tanımlama sorunsalı ve yeni bir yeterlik modeli geliştirilmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022 |
Mehmet KART, Yüksek Lisans, Değerler eğitiminde bir model olarak ahilik, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2017 |
İngilizce, YÖKDİL, 78, 09 Temmuz , 2018 |
İngilizce, YDS, 61, 2016-YDS S, 2016 |
İngilizce, YDS, 63, 2015-YDS İ, 2015 |
İngilizce, YDS, 62, 2014-YDS İ, 2014 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitim Programları ve Öğretim Eğitim Programları ve Öğretim |
2023-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye |
2019-2023, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye |
2019-2019, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye |
2020-, Yönetim Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2019-, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2022-2023, Çocuk Gelişimi ve Eğitimine Giriş, Lisans |
2022-2023, Proje Yönetimi, Lisans |
2021-2022, Aile Danışmanlığı, Lisans |
2021-2022, Engelli Hakları, Lisans |
2021-2022, Erken Çocukluk Döneminde Yaklaşımlar ve Karşılaştırmalı Çalışmalar, Lisans |
2021-2022, Bebeklik Döneminde Eğitim Programları, Lisans |
2021-2022, Okul Öncesi Eğitimde Alan Çalışması-I, Lisans |
2021-2022, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, Lisans |
2021-2022, Eğitimde Drama, Lisans |
2021-2022, Drama Uygulamaları, Lisans |
2021-2022, Çocuk ve Hakları, Lisans |
2020-2021, Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Lisans |
2019-2020, Mesleki İngilizce-I, Lisans |
2019-2020, Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim, Lisans |
2019-2020, Okul Öncesi Eğitimde Alan Çalışması II, Lisans |
2019-2020, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri, Lisans |
2019-2020, Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, Lisans |
2019-2020, Gelişim Psikolojisi, Lisans |
2019-2020, Okul Öncesi Eğitimde Alan Çalışması-I, Lisans |
2019-2020, Çocuk Gelişiminde Kuramlar, Lisans |
2019-2020, Oyun ve Oyun Materyalleri, Lisans |
2019-2020, Eğitimde Drama, Lisans |
Kayıt Yok |
Osmanlıdan Cumhuriyete Değerlerin Dönüşümü Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019 |
Kayıt Yok |
KART, M. (2024) "Defining competencies in curriculum and instruction and developing a new competency model", Humanities and Social Sciences Communications, 11 (1496) pp. 1-11 [SSCI] Link DOI |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2020) "Türk Eğitim Sisteminde Değer Arayışı: Yenilenen (2017) İlköğretim Programları Hangi Değerleri Kazandırıyor?", Değerler Eğitimi Dergisi, 18 (40) pp. 9-44 [TR Dizin] DOI |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2019) "Çokkültürlü Eğitim Mümkün Mü?", Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (2) pp. 1-11 Link |
ŞİMŞEK, H., Dağıstan, A., Şahin, C., Koçyiğit, E., Dağıstan, Y.G., KART, M., Dağdelen, S. (2019) "Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Programlarında Çokkültürlülüğün İzleri", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2) pp. 312-331 [TR Dizin] Link DOI |
KART, M., TAŞDEMİR, M. (2019) "Eğitim Sendikaları Raporlarına Göre Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi", Turkish Studies-Educational Sciences, 14 (4) pp. 1423-1454 [TR Dizin] DOI |
Yeşil, R., KART, M. (2019) "Müslüman Türk Medeniyeti İnşasında Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Ahilik", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi (Manas Journal of Social Studies), 8 (3) pp. 2462-2483 [TR Dizin] Link |
KART, M., ÇALIŞKAN, N. (2019) "Ahilik ve İletişim: Nitel Bir Çalışma", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (1) pp. 93-11 [TR Dizin] Link |
Yeşil, R., KART, M. (2018) "Değer Eğitimi Modeli Olarak Ahilik", Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi (Manas Journal of Social Studies), 7 (3) pp. 161-177 [TR Dizin] Link |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2021) "Öğretim Programlarında Yer Alan Değerlerin Öğretmen, Veli ve Öğrenciler Tarafından Önemsenme Durumu", III. Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , Kırşehir, Türkiye, (Ağustos 2021) |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2021) "Yükseköğretimde Üst Düzey Yeterlik Tanımlama Sorunsalı ve Yeni Bir Yeterlik Modeli Geliştirilmesi", III. Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , Kırşehir, Türkiye, (Ağustos 2021) |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2019) "Çokkültürlü Eğitim Mümkün Mü?", Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , Niğde, Türkiye, (Aralık 2019) |
KART, M., ŞİMŞEK, H. (2019) "Türk Eğitim Sisteminde Değer Arayışı: Yenilenen (2017) İlköğretim Programları Hangi Değerleri Kazandırıyor", Uluslararasi Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , (pp. 102-103), Niğde, Türkiye, (Aralık 2019) |
Şahin, C., ÇALIŞKAN, N., KART, M., Torunoğlu, H. (2019) "Beşinci Sınıf İngilizce Öğretim Programı Kazanımlarının Temel Dil Becerileri Açısından Karşılaştırılması", VIth International EurasianEducational Research Congress , (pp. 235-242), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019) |
KART, M., ÇALIŞKAN, N., Şahin, C., Torunoğlu, H. (2019) "İlkokul Öğretim Programlarında Değerler (2005 ve 2017)", VIth International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1617-1625), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019) |
KART, M., Yeşil, R. (2019) "Modern İnsan ve Kendi Çağının Öncüsü Ahi", I. Uluslararası Türk Halklarının Felsefî Mirası Sempozyumu , Bişkek, Kırgızistan, (Ekim 2019) |
Yeşil, R., KART, M. (2019) "Müslüman Türk Medeniyeti İnşasında Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Ahilik", I. Uluslararası Türk Halklarının Felsefî Mirası Sempozyumu , (pp. 215-228), Bişkek, Kırgızistan, (Ekim 2019) |
Şahin, C., ÇALIŞKAN, N., KART, M., Torunoğlu, H. (2019) "Türkiye ve Farklı Ülkelerin İngilizce Öğretim Programlarının Analitiği", VIth International EurasianEducational Research Congress , (pp. 1626-1632), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019) |
Yeşil, R., KART, M. (2018) "Ahilikte Rol Model Birey: Ahi", III. Uluslararası Değerler Eğitimi Sempozyumu , (pp. 147-164), Zonguldak, Türkiye, (Eylül 2018) |
Yeşil, R., KART, M. (2018) "Değer Eğitimi Modeli Olarak Ahilik", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
ŞİMŞEK, H., KART, M. (2018) "Öğretim Programlarında Değerler Eğitimi: 2005 ve 2017 Yılları İlköğretim Seviyesi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi , (pp. 84), Afyon, Türkiye, (Mart 2018) |
Yeşil, R., KART, M., ASLANDEREN, M. (2020) "Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli ”ADEM”", Konya/Türkiye : Çizgi Yayınevi, ISBN: 978-605-196-338-9 |
KART, M. (2024) "Eğitimde Dönüşüm: Yenilikçi Öğretim Stratejileri ve Uluslararası Uygulamalar", Kitap: Eğitim Programları ve Öğretim Alanında Uluslararası Araştırmalar - I, Ankara/Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 224 / 255, ISBN: 978-625-6251-01-4 |
KART, M. (2024) "Özel Gereksinimli Çocukların Aileleri", Kitap: Rehberlik ve Özel Eğitim, Ankara/Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 339 / 366, ISBN: 978-625-6221-23-9 |
KART, M. (2023) "Türkiye’de Yürütülen Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları", Kitap: Herkes İçin Kapsayıcı Eğitim, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 227 / 249, ISBN: 978-625-8499872 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2023 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2023 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2023 |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Kapsayıcı Eğitim Bağlamında Türkiye’de Temel Eğitim Programlarında Çokkültürlülüğün İzleri | 0 | 0 | 0 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 8 |
2 | Türk Eğitim Sisteminde Değer Arayışı: Yenilenen (2017) İlköğretim Programları Hangi Değerleri Kazandırıyor? | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 7 |
3 | Değer Eğitimi Modeli Olarak Ahilik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4 | İlkokul Öğretim Programlarında Değerler (2005 ve 2017) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5 | Müslüman Türk Medeniyeti İnşasında Bir Sivil Toplum Kuruluşu Olarak Ahilik | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
6 | Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli ”ADEM” | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
7 | Ahilik ve İletişim: Nitel Bir Çalışma | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
8 | Beşinci Sınıf İngilizce Öğretim Programı Kazanımlarının Temel Dil Becerileri Açısından Karşılaştırılması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
9 | Herkes İçin Kapsayıcı Eğitim | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
10 | Modern İnsan ve Kendi Çağının Öncüsü Ahi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2018 - 2021 | 8 |
Rüştü Yeşil
Sakarya Üniversitesi
|
2018 - 2020 | 7 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 4 |
Cem Şahin
-
|
2019 | 4 |
Hayriye Torunoğlu
-
|
2019 | 3 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2020 | 1 |
Mehmet KART
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2024 | 1 |
Aybike Dağıstan
-
|
2019 | 1 |
Elif Koçyiğit
-
|
2019 | 1 |
Suna Dağdelen
-
|
2019 | 1 |
Yalçınkaya Gülen Dağıstan
-
|
2019 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Eğitim Programları ve Öğretim | 356 |
Anahtar Kelimeler | Eğitim Programları ve Öğretim |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 0 | 40 | 125 | 115 | 10 | 0 | 40 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | - | 504 . | 419 . | 414 . | 616 . | - | 565 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | - | 307 . | 216 . | 223 . | 375 . | - | 349 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | - | 65 . | 42 . | 37 . | 85 . | - | 83 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | 56 . | 40 . | 31 . | 68 . | - | 76 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 0 | 5 | 11 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 1 | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 4 | 6 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 4 | 6 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |