img
img
İlkokul Öğretim Programlarında Değerler (2005 ve 2017)    
Yazarlar (4)
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN Prof. Dr. Nihat ÇALIŞKAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Cem Şahin
Hayriye Torunoğlu
Devamını Göster
Özet
Problem Durumu: Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 ve 2017 yıllarında hazırlanan ilkokul öğretim programları kazanımlarının değerler açısından incelenmesi araştırmanın temel problemini oluşturmaktadır. Araştırmanın Amacı: 2005 ve 2017 yıllarında yayımlanan ilkokul düzeyindeki sosyal bilimler, fen ve teknoloji, beden eğitimi, İngilizce, matematik ve Türkçe derslerine ait programların kazanım sayısında yaşanan değişimin, kazanımlarda yer alan değerlerin ve bu değerlerden hangilerinin öne çıktığının tespit etmektir. Yöntem: Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda, 6 derse ait öğretim programları doküman incelemesi çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelenerek her bir programın kazanımlarında değer ifadeleri aranmış ve çeşitli tespitlerde bulunulmuştur. Bulgular ve Sonuç: 2017 yılı öğretim programları kazanım sayıları (761), 2005 yılı kazanımlarına (2066) göre% 63’lük bir oranla azalmıştır. 2005 yılı öğretim programlarında 16 farklı değer ifadesi 85 kez tekrar edilerek toplam kazanımların% 4’lük bir kısmını oluşturmaktadır. Buna karşılık 2017 yılı programlarında 10 farklı değer ifadesi 32 kez tekrar edilerek toplam kazanımların% 4’lük bir kısmına tekabül etmektedir. 2005 programlarında en çok tekrar edilen değer “sağlığa duyarlılık”(13 kez) değeri olmuştur. 2017 programlarında ise en çok tekrar edilen değerler “sorumluluk ve sağlığa duyarlılık”(7 kez) değerleridir. Bununla birlikte, her iki yıla ait öğretim programları kazanımlarında en çok değer ifadesi yer alan ders “beden eğitimi” dersidir.Tartışma, Sonuç ve Öneriler: 2017 programları, kazanımlarında daha fazla ve farklı değer ifadesi …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı VIth International Eurasian Educational Research Congress
Kongre Tarihi 19-06-2019 / 22-06-2019
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Ankara
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 5

Paylaş