Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2014, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013 |
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2014, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013 |
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2006, 2010 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 70, 2012-ÜDS İ, 2012 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Sosyal Bilgiler Eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi |
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2019-2022, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye |
2013-2019, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2021-, Kurumsal Akreditasyon Programı (Kap) Birim Temsilcisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2021-, Eğitim Fakültesi Birim Kalite Temsilcisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2021-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2021-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2021-, Dekan Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2020-, Kurum İç Değerlendirme Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2019-, Kalite Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2017-, Kalite Yönetimi-Süreç Yönetim Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2017-, Kalite Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mine Kozanhan Çakır, Yüksek Lisans, Türkiye'deki güncel eğitim politikalarında kapsayıcı eğitim, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Muhammet Ali Parlayıcı, Yüksek Lisans, Teknoloji liderliğinin eğitim politikalarındaki yerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Bektaş Toprak, Yüksek Lisans, Doküman yönetim sistemi hakkında okul yöneticilerinin görüşleri, sorunlar ve çözüm önerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
2021-2022, Bilim Tarihi, Lisans |
2021-2022, Sosyal Antropoloji, Lisans |
2021-2022, Türk Eğitim Tarihi, Lisans |
2021-2022, Eğitimde Ahlâk ve Etik, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Kurum Deneyimi, Lisans |
2020-2021, Bilim Tarihi, Lisans |
2020-2021, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans |
2020-2021, Türk Eğitim Tarihi, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, Kurum Deneyimi, Lisans |
2019-2020, Türk Tarihi ve Kültürü, Lisans |
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans |
2019-2020, Uygarlık Tarihi, Lisans |
2019-2020, İnsan İlişkileri ve İletişim, Lisans |
2019-2020, Eğitim Sosyolojisi, Lisans |
2019-2020, Seç. GK-II: Ahilik Kültürü ve Medeniyeti, Lisans |
2019-2020, Türk Eğitim Tarihi, Lisans |
Kayıt Yok |
Geleceği Düşün, Harekete Geç! Sınıf Öğretmenleri Odağında Sürdürülebilir Bir Gelecek için Eğitici Eğitimi-3 TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2024-2024 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Demokratik İnanç Sistemleri Ve Yapılandırmacı Sınıflarda Uygulamaları Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2017 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ PARK ALGISI VE BİLGİ DÜZEYLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİLLİ PARK ALGISI VE BİLGİ DÜZEYLERİ Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ AFET BİLİNCİ ALGISI Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2017 |
21. Yüzyıl Vizyonu Için Dezavantajlı Bir Grup Olarak Sıgınmacı Çocukların Egitimi (Örnek Uygulamalar ve Model Arayışı) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2018 |
Çok Amaçlı Sosyal Bilgiler Dersi Laboratuarı Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2015 |
Kayıt Yok |
Toprak, B., YAKAR, H. (2023) "Okul Yöneticilerinin Doküman Yönetim Sistemi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi, 52 (237) pp. 437-468 DOI |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y. (2022) "Define Adası Hikâye Kitabının Coğrafi Kavramlar Açısından İncelenmesi", Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6 (3) pp. 213-226 Link |
YAKAR, H. (2021) "Eğitimde Etik Dışı Davranışlar Üzerine Bir Anlatı Analizi", Ahi Bilge Eğitim Dergisi (ABED), 2 (1) pp. 16-32 Link |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y. (2021) "Öğretmen Adaylarının Millî Parklara Yönelik Algı ve Bilgi Düzeyleri: İlişkisel Bir Çalışma", Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 5 (1) pp. 135-151 DOI |
KUŞ, Z., YAKAR, H. (2021) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Demokrasiye Yönelik İnançları ve Sınıf İçi Uygulamaları", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 22 (1) pp. 332-371 [TR Dizin] Link DOI |
YAKAR, H., YILDIRIM, T. (2021) "Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Edebî Ürünlerin Kullanımı", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2) pp. 409-426 [TR Dizin] DOI |
YAKAR, H., Karakuş, U. (2020) "Identifying Climate Literacy Competencies: A Delphi Study at the Middle School Level", Egitim ve Bilim-Education and Science, 45 (203) pp. 45-62 [SSCI] Link DOI |
YAKAR, H., Karakuş, U. (2019) "Investigation of the Social Studies Curricula in Turkey (1968-2018) with Regards to the Climate Literacy Principles", Universal Journal of Educational Research, 7 (5) pp. 1216-1225 Link DOI |
BAŞARMAK, U., YAKAR, H., GÜNEŞ, E., KUŞ, Z. (2019) "Analysis of Digital Citizenship Subject Contents of Secondary Education Curricula", Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 10 (1) pp. 26-51 [TR Dizin] Link DOI |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H. (2019) "Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algı Düzeylerinin İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) pp. 386-416 [TR Dizin] Link DOI |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Development of Disaster Awareness Scale:A Validity and Reliability Study", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 206-220 Link |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9 (16) [TR Dizin] Link DOI |
KUŞ, Z., GÜNEŞ, E., BAŞARMAK, U., YAKAR, H. (2017) "Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeğinin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Journal of Computer and Education Research, 5 (10) pp. 298-316 [TR Dizin] Link DOI |
KUŞ, Z., YAKAR, H. (2017) "Türkiye’de Demokrasi Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalarda Eğilim: Bir İçerik Analizi Çalışması", Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (AÜEBED), 7 (3) pp. 486-513 [TR Dizin] Link DOI |
Yıldırım, E., YAKAR, H., Erdoğan, E. (2017) "Turkey from the Perspective of the Refugee Children", Journal of Education and Learning, 6 (2) pp. 1-12 Link DOI |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H., Şarlayan, R. (2016) "Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Saygı ve Bilimsellik Değerlerine İlişkin Algıları Metafor Analizi", International Online Journal of Educational Sciences, 8 (3) pp. 143-165 Link DOI |
Öcal, A., Yıldırım, E., YAKAR, H., Erdoğan, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetlere Yönelik İnanışlarının İncelenmesi", Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2) pp. 59-72 Link |
Öcal, A., YAKAR, H. (2015) "1968 2005 Sosyal Bilgiler Ders Programlarında Küresel Farkındalık Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 307-327 [TR Dizin] |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Algıları Metafor Analizi Örneği", International Online Journal of Educational Sciences, 7 (4) pp. 188-207 Link |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Programında Gazete Dergi ve İnternet Haberlerinin Kullanılması", Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (3) pp. 251-270 [TR Dizin] Link DOI |
Çakır, M.K., YAKAR, H. (2023) "Türkiye’de Eğitim Politikalarının Analizi Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", 16. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 16), Sivas, Türkiye, (Ekim 2023) |
Parlayıcı, M.A., YAKAR, H. (2023) "Teknoloji Liderliği Üzerine Yapılan Çalışmalardaki Genel Eğilimler: Bir Tematik İçerik Analizi Çalışması", 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi , (pp. 195-198), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2023) |
YAKAR, H. (2022) "2018 Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarındaki Derslerin Eğitimin Tarihi Temelleri Bağlamında İncelenmesi", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2022) , Adana, Türkiye, (Eylül 2022) |
YAKAR, H. (2022) "2018 Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Alan Eğitimi Derslerinde Tarihin Yeri", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2022) , Adana, Türkiye, (Eylül 2022) |
YAKAR, H. (2021) "Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Girişimcilik Hikâyelerine Yönelik Bir Anlatı Analizi", 9. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Bolu, Türkiye, (Aralık 2021) |
Toprak, B., YAKAR, H. (2021) "Eğitimde Bilgi Yönetim Süreçleri Açısından Doküman Yönetim Sisteminin İncelenmesi", Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , Kırşehir, Türkiye, (Haziran 2021) |
Özçakır, B., YAKAR, H. (2021) "İlköğretim Matematik Dersi Kazanımlarının Sosyal Bilgiler Dersi Becerileriyle İlişkilendirilmesi", 5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi , Türkiye, (Mart 2021) |
YAKAR, H. (2021) "Öğretmen Adaylarına Göre Ahlak ve Etik Kavramlarının Eğitime Yansımaları", II. Uluslararası Etik Kongresi , Ankara, Türkiye, (Şubat 2021) |
YAKAR, H., İPEK, C. (2019) "Felsefe Nedir? Filozof Kimdir? Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Bir Değerlendirme", II. Uluslararası Türk Halklarının Felsefî Mirası Sempozyumu , (pp. 182-193), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2019) |
YAKAR, H., Karakuş, U. (2019) "Alan Uzmanlarına Göre İklim Okuryazarlığı Yeterliklerinin Belirlenmesi", II. UluslararasıCoğrafya Eğitimi Kongresi(UCEK-2019) , (pp. 283-284), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2019) |
YAKAR, H. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde 50 Yıllık Serüven: 1968-2018 Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2018) , Kırşehir, Türkiye, (Ekim 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Akademik Başarıları ile Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK). , Üsküp, Makedonya, (Eylül 2018) |
DİKMENLİ, Y., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., YAKAR, H., Konca, A.S. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK) , (Eylül 2018) |
KUŞ, Z., GÜNEŞ, E., YAKAR, H., BAŞARMAK, U. (2018) "Geleneksel Vatandaşlıktan Dijital Vatandaşlığa: Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Algıları", 12th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018) , (pp. 326), İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018) |
BAŞARMAK, U., YAKAR, H., GÜNEŞ, E., KUŞ, Z. (2018) "Ortaöğretim Programlarının Dijital Vatandaşlık Konu İçeriklerinin Analizi", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018) |
Karakuş, U., YAKAR, H. (2018) "Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Küresel Farkındalık Açısından Karşılaştırılması", 10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Bilgi Düzeyi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mart 2018) |
KUŞ, Z., YAKAR, H. (2017) "Am I A Democratic Teacher? Social Studies Teachers’ Beliefs", International Conference On Awareness , Krakow, Polonya, (Aralık 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S. (2017) "Öğretmen Adaylarının Millî Park Algı Düzeylerinin İncelenmesi", 6. International Congress on Current Debates in Social Science , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2017) |
KUŞ, Z., YAKAR, H. (2017) "Social studies teachers’ beliefs and practices in classroom about democracy", International Conference On Awareness , Krakow, Polonya, (Aralık 2017) |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 9. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, (Mayıs 2017) |
KUŞ, Z., GÜNEŞ, E., BAŞARMAK, U., YAKAR, H. (2017) "Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017) |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı", 9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Sosyal Bilgiler ve Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması", 6. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017) |
YAKAR, H., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç. (2017) "Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretimi Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 335), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
KUŞ, Z., YAKAR, H. (2017) "Türkiye’de Demokrasi Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalarda Eğilim: Bir İçerik Analizi Çalışması", 6.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES6) , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017) |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "An Investigation of Preservice Teachers’ Disaster Consciousness", Third Sarajevo International ConferenceIrregular Migration towards EU and Balkan Countries , (pp. 31), Sarayova, Bosna Hersek, (Nisan 2017) |
Karakuş, U., YAKAR, H. (2017) "Relationsihp between climate literacy principies and secodary school curriculums in Turkey", Third Sarajevo International Confarence , Saraybosna, Bosna Hersek, (Nisan 2017) |
Öcal, A., Yıldırım, E., YAKAR, H., Erdoğan, E. (2016) "Mülteci Çocukların Gözünde Türkiye", International Conference on Social Sciences and Humanities (ICSSH2016) , Üsküp, Makedonya, (Mayıs 2016) |
Öcal, A., YAKAR, H., Erdoğan, E., Yıldırım, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerde Genel Eğilimler", VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2016) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H., Şarlayan, R. (2015) "Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Saygı ve Bilimsellik Değerine İlişkin Algıları Metafor Analizi", VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mayıs 2015) |
Öcal, A., YAKAR, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Ders Programlarının Küresel Farkındalık Eğitimi Açısından İncelenmesi", IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES IV): Barış Eğitimi , Bolu, Türkiye, (Nisan 2015) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Algıları Metafor Analizi Örneği", IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES IV): Barış Eğitimi , Bolu, Türkiye, (Nisan 2015) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2014) "4+4+4 Yeni Eğitim Sisteminde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Görüşleri", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H., Filoğlu, S. (2014) "Değerlerin Kazanılmasındaki Etkili Faktörler (Öğrenci Görüşleri)", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2014) "Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Gazete Dergi ve İnternet Haberlerinin Kullanılması", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) |
ÇELİKKAYA, T., YAKAR, H. (2016) "Sorgulama ve Eleştirel Düşünme", Kitap: Sosyal Bilgiler Öğretimi İlkeler ve Uygulamalar, Ankara/Türkiye : Anı Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 141 / 164, ISBN: 978-605-170-104-2 |
Türe, H., YAKAR, H., Kürümlüoglu, M. (2023) "İnsanlar, Yerler ve Çevreler Öğrenme Alanı Etkinlikleri", Kitap: Etkili, Eğlenceli ve Yenilikçi Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 173 / 199, ISBN: 978-625-397-046-8 |
Türe, H., YAKAR, H., Kürümlüoglu, M. (2023) "İnsanlar, Yerler ve Çevreler Öğrenme Alanı", Kitap: Etkili, Eğlenceli ve Yenilikçi Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 53 / 63, ISBN: 978-625-397-046-8 |
YAKAR, H. (2023) "Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımları", Kitap: Herkes İçin Kapsayıcı Eğitim, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 183 / 205, ISBN: 978-625-8499-87-2 |
YAKAR, H., DİKMENLİ, Y. (2022) "Astronomi ve Uzay Okuryazarlığı", Kitap: Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 130 / 155, ISBN: 978-625-8044-68-3 |
YAKAR, H. (2022) "Sosyal Sorumluluk Bilinci Kazandırmada Eğitim Kurumları Neden Yetersiz?", Kitap: Eğitimde Güncel Sorunlar Üzerine, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 115 / 140, ISBN: 978-625-427-152-6 |
YAKAR, H. (2022) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline (Hikayeleştirme) ve Kullanımı", Kitap: İlkokullarda Uygulama Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 245 / 268, ISBN: 978-625-427-195-3 |
YAKAR, H. (2021) "Bağlam Temelli Öğrenme Modeli", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 157 / 183, ISBN: 978-625-7676-59-5 |
YAKAR, H. (2021) "Eğitim Tarihinin Konusu, Önemi ve Kaynakları", Kitap: Türk Eğitim Tarihi, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 1 / 13, ISBN: 978-605-7523-95-2 |
DİKMENLİ, Y., YAKAR, H. (2021) "Coğrafya Eğitiminde Benzetime Dayalı Model, Yöntem ve Tekniklerin Kullanımı", Kitap: Uygulama Örnekleriyle Coğrafya Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar-2, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 427 / 448, ISBN: 978-625-417-377-6 |
YAKAR, H., ÇELİKKAYA, T. (2020) "Sosyal Bilgilerde Empati Becerisi", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 479 / 524, ISBN: 978-625-406-795-2 |
YAKAR, H. (2020) "Çevre Okuryazarlık Becerisi ve Öğretimi", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 5 / 43, ISBN: 978-625-406-795-2 |
YAKAR, H. (2020) "Teaching Topics related to the Individual and Society Theme: A Review of the Current Situation in Turkey", Kitap: New Horizons in Social Studies Education, Litvanya : SRA Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 329 / 344, ISBN: 978-625-7148-07-8 |
YAKAR, H., Merey, Z. (2019) "Türk Devlet Geleneği", Kitap: Vatandaşlık Bilgisi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-318-403-4 |
YAKAR, H. (2019) "Sosyal Bilgilerde Küresel Eğitim", Kitap: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 155 / 177, ISBN: 978-605-241-836-9 |
Karakuş, U., YAKAR, H. (2018) "Global Awarenes Edication Teacher Traininig Undergraduate Programs in Turkey", Kitap: Current Trends in Social Studies Edication, Beau Bassin/Mauritus : Lambert Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 358 / 370, ISBN: 978-613-9-92761-6 |
YAKAR, H. (2015) "Yoksulluk", Kitap: Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Bilgiler, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 18 / 41, ISBN: 978-605-318-333-4 |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, 2020, Editör |
(Uluslararası - Kitap) KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - I, 2020, Editör |
(Uluslararası - Dergi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, 2019, Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Uluslararası - Kitap) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, 2019, Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2022 | 15 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2014 - 2020 | 10 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 10 |
Ahmet Sami Konca
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 9 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 7 |
Ufuk Karakuş
Gazi Üniversitesi
|
2017 - 2020 | 6 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 5 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 5 |
Bilal Özçakır
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 5 |
Adem Öcal
-
|
2015 - 2016 | 5 |
Erdi Erdoğan
Kırıkkale Üniversitesi
|
2016 - 2017 | 4 |
Erdal Yıldırım
Aksaray Üniversitesi
|
2016 - 2017 | 4 |
Hatice Türe
Anadolu Üniversitesi
|
2023 | 2 |
Bektaş Toprak
-
|
2021 - 2023 | 2 |
Mutlu Kürümlüoglu
-
|
2023 | 2 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2021 | 1 |
Zihni Merey
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Mine Kozanhan Çakır
-
|
2023 | 1 |
Muhammet Ali Parlayıcı
-
|
2023 | 1 |
Ramazan Şarlayan
-
|
2016 | 1 |
Ramzan Şarlayan
-
|
2015 | 1 |
Simge Filoğlu
-
|
2014 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Sosyal Bilgiler Eğitimi | 248 |
Anahtar Kelimeler | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 105 | 45 | 105 | 115 | 140 | 130 | 197 | 135 | 145 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 366 . | 459 . | 444 . | 429 . | 404 . | 399 . | 429 . | 490 . | 460 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 223 . | 303 . | 252 . | 235 . | 201 . | 211 . | 207 . | 239 . | 249 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 29 . | 51 . | 36 . | 34 . | 33 . | 27 . | 20 . | 39 . | 40 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 26 . | 47 . | 32 . | 32 . | 27 . | 22 . | 16 . | 35 . | 36 . | - |
Toplam Yayın | 7 | 5 | 14 | 11 | 7 | 3 | 11 | 4 | 6 | 0 |
Toplam Makale | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Kitap | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 |
Toplam Bildiri | 3 | 2 | 11 | 8 | 2 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 1 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 3 | 2 | 11 | 8 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |