img
img
Doç. Dr. Hamza YAKAR

Doç. Dr. Hamza YAKAR

  • Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri

Genel Bilgiler

BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2014, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
Araştırma Alanları
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Dr), 2014, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Eğitimi (Yl) (Tezli), 2010, 2013
Lisans, Türkiye, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2006, 2010
İngilizce, ÜDS, 70, 2012-ÜDS İ, 2012
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Sosyal Bilgiler Eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi
2022-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2019-2022, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2013-2019, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2021-, Kurumsal Akreditasyon Programı (Kap) Birim Temsilcisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Eğitim Fakültesi Birim Kalite Temsilcisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Fakülte Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-, Dekan Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Kurum İç Değerlendirme Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2020-, Anabilim Dalı Başkanı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2019-, Kalite Değerlendirme ve Geliştirme Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Kalite Yönetimi-Süreç Yönetim Komisyonu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2017-, Kalite Kurulu Üyeliği, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
2021-2022, Bilim Tarihi, Lisans
2021-2022, Sosyal Antropoloji, Lisans
2021-2022, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2021-2022, Eğitimde Ahlâk ve Etik, Lisans
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2020-2021, Kurum Deneyimi, Lisans
2020-2021, Bilim Tarihi, Lisans
2020-2021, Eğitimde Ahlak ve Etik, Lisans
2020-2021, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Kurum Deneyimi, Lisans
2019-2020, Türk Tarihi ve Kültürü, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Uygarlık Tarihi, Lisans
2019-2020, İnsan İlişkileri ve İletişim, Lisans
2019-2020, Eğitim Sosyolojisi, Lisans
2019-2020, Seç. GK-II: Ahilik Kültürü ve Medeniyeti, Lisans
2019-2020, Türk Eğitim Tarihi, Lisans
Kayıt Yok
SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayınlanan makale
Yakar, H., Karakuş, U. (2020) "Identifying Climate Literacy Competencies: A Delphi Study at the Middle School Level", Egitim ve Bilim-Education and Science, 45 (203) pp. 45-62 [SSCI] Link DOI        
SCOPUS dergilerinde yayınlanan makale
Dikmenli, Y., Yakar, H. (2025) "Disaster Management Awareness Scale: A Study on Validity and Reliability", Participatory Educational Research, 12 (3) pp. 176-195 Link DOI     
Toprak, B., Yakar, H. (2023) "Okul Yöneticilerinin Doküman Yönetim Sistemi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", Milli Egitim Bakanligi Milli Egitim Dergisi, 52 (237) pp. 437-468 DOI      
Yakar, H., Karakuş, U. (2019) "Investigation of the Social Studies Curricula in Turkey (1968-2018) with Regards to the Climate Literacy Principles", Universal Journal of Educational Research, 7 (5) pp. 1216-1225 Link DOI    
Dikmenli, Y., Yakar, H., Konca, A.S. (2018) "Development of Disaster Awareness Scale:A Validity and Reliability Study", Review of International Geographical Education Online, 8 (2) pp. 206-220 Link     
Uluslararası alan indeks dergilerinde yayınlanan makale
Yakar, H. (2025) "Eğitimin Temelleri Açısından Lisansüstü Tezler: Eğitimin Felsefî, Sosyal ve Tarihî Temelleri Bilim Dalına Yönelik Bir Değerlendirme", Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 11 (2) pp. 64-81 Link DOI    
Yıldırım, E., Yakar, H., Erdoğan, E. (2017) "Turkey from the Perspective of the Refugee Children", Journal of Education and Learning, 6 (2) pp. 1-12 Link DOI   
Çelikkaya, T., Yakar, H., Şarlayan, R. (2016) "Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Saygı ve Bilimsellik Değerlerine İlişkin Algıları Metafor Analizi", International Online Journal of Educational Sciences, 8 (3) pp. 143-165 Link DOI   
Çelikkaya, T., Yakar, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Algıları Metafor Analizi Örneği", International Online Journal of Educational Sciences, 7 (4) pp. 188-207 Link  
Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan makale
Yakar, H., Çakır, M.K. (2025) "Eğitim Politikalarının Analizi Konusunun Lisansüstü Tezlerdeki Yeri: Tematik İçerik Analizi", Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1) pp. 1-24 Link DOI    
Yakar, H., Dikmenli, Y. (2022) "Define Adası Hikâye Kitabının Coğrafi Kavramlar Açısından İncelenmesi", Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6 (3) pp. 213-226 Link    
Yakar, H., Öztürk-Demirbaş, Ç., Dikmenli, Y. (2021) "Öğretmen Adaylarının Millî Parklara Yönelik Algı ve Bilgi Düzeyleri: İlişkisel Bir Çalışma", Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 5 (1) pp. 135-151 DOI   
Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan makale
Kuş, Z., Yakar, H. (2021) "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Demokrasiye Yönelik İnançları ve Sınıf İçi Uygulamaları", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 22 (1) pp. 332-371 [TR Dizin] Link DOI    
Yakar, H., Yıldırım, T. (2021) "Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Edebî Ürünlerin Kullanımı", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2) pp. 409-426 [TR Dizin] DOI     
Dikmenli, Y., Yakar, H. (2019) "Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algı Düzeylerinin İncelenmesi", Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) pp. 386-416 [TR Dizin] Link DOI    
Başarmak, U., Yakar, H., Güneş, E., Kuş, Z. (2019) "Analysis of Digital Citizenship Subject Contents of Secondary Education Curricula", Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 10 (1) pp. 26-51 [TR Dizin] Link DOI    
Dikmenli, Y., Öztürk-Demirbaş, Ç., Yakar, H. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9 (16) [TR Dizin] Link DOI    
Kuş, Z., Güneş, E., Başarmak, U., Yakar, H. (2017) "Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeğinin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Journal of Computer and Education Research, 5 (10) pp. 298-316 [TR Dizin] Link DOI     
Kuş, Z., Yakar, H. (2017) "Türkiye’de Demokrasi Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalarda Eğilim: Bir İçerik Analizi Çalışması", Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (AÜEBED), 7 (3) pp. 486-513 [TR Dizin] Link DOI    
Öcal, A., Yakar, H. (2015) "1968 2005 Sosyal Bilgiler Ders Programlarında Küresel Farkındalık Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 307-327 [TR Dizin]   
Çelikkaya, T., Yakar, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Programında Gazete Dergi ve İnternet Haberlerinin Kullanılması", Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (3) pp. 251-270 [TR Dizin] Link DOI    
Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan makale
Yakar, H. (2021) "Eğitimde Etik Dışı Davranışlar Üzerine Bir Anlatı Analizi", Ahi Bilge Eğitim Dergisi (ABED), 2 (1) pp. 16-32 Link   
Öcal, A., Yıldırım, E., Yakar, H., Erdoğan, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetlere Yönelik İnanışlarının İncelenmesi", Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (2) pp. 59-72 Link   
Yakar, H., Dikmenli, Y. (2024) "Evaluation of The Century of Türkiye Education Model Social Studies Curriculum in Terms of Sustainable Development Goals", 26. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi Özetler Kitabı , (pp. 1-124), Madrid, İspanya, (Aralık 2024) 
Dikmenli, Y., Yakar, H. (2024) "Investigation of Disaster Concepts in Primary School Life Science And Social Studies Textbooks", 26. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi Özetler Kitabı , (pp. 1-124), Madrid, İspanya, (Aralık 2024) 
Çakır, M.K., Yakar, H. (2023) "Türkiye’de Eğitim Politikalarının Analizi Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", 16. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 16), Sivas, Türkiye, (Ekim 2023) 
Parlayıcı, M.A., Yakar, H. (2023) "Teknoloji Liderliği Üzerine Yapılan Çalışmalardaki Genel Eğilimler: Bir Tematik İçerik Analizi Çalışması", 16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi , (pp. 195-198), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2023) 
Yakar, H. (2022) "2018 Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarındaki Derslerin Eğitimin Tarihi Temelleri Bağlamında İncelenmesi", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2022) , Adana, Türkiye, (Eylül 2022) 
Yakar, H. (2022) "2018 Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Alan Eğitimi Derslerinde Tarihin Yeri", VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (ISHE 2022) , Adana, Türkiye, (Eylül 2022) 
Yakar, H. (2021) "Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Girişimcilik Hikâyelerine Yönelik Bir Anlatı Analizi", 9. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Bolu, Türkiye, (Aralık 2021) 
Toprak, B., Yakar, H. (2021) "Eğitimde Bilgi Yönetim Süreçleri Açısından Doküman Yönetim Sisteminin İncelenmesi", Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi , Kırşehir, Türkiye, (Haziran 2021) 
Özçakır, B., Yakar, H. (2021) "İlköğretim Matematik Dersi Kazanımlarının Sosyal Bilgiler Dersi Becerileriyle İlişkilendirilmesi", 5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi , Türkiye, (Mart 2021) 
Yakar, H. (2021) "Öğretmen Adaylarına Göre Ahlak ve Etik Kavramlarının Eğitime Yansımaları", II. Uluslararası Etik Kongresi , Ankara, Türkiye, (Şubat 2021) 
Yakar, H., İpek, C. (2019) "Felsefe Nedir? Filozof Kimdir? Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Bir Değerlendirme", II. Uluslararası Türk Halklarının Felsefî Mirası Sempozyumu , (pp. 182-193), Kırşehir, Türkiye, (Aralık 2019)  
Yakar, H., Karakuş, U. (2019) "Alan Uzmanlarına Göre İklim Okuryazarlığı Yeterliklerinin Belirlenmesi", II. UluslararasıCoğrafya Eğitimi Kongresi(UCEK-2019) , (pp. 283-284), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2019) 
Yakar, H. (2018) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde 50 Yıllık Serüven: 1968-2018 Öğretim Programlarının Karşılaştırılması", 7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES 2018) , Kırşehir, Türkiye, (Ekim 2018) 
Öztürk-Demirbaş, Ç., Dikmenli, Y., Yakar, H., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Akademik Başarıları ile Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK). , Üsküp, Makedonya, (Eylül 2018) 
Dikmenli, Y., Öztürk-Demirbaş, Ç., Yakar, H., Konca, A.S. (2018) "Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri", III. İnternational Congress on Social Sciences (USOBAK) , (Eylül 2018) 
Kuş, Z., Güneş, E., Yakar, H., Başarmak, U. (2018) "Geleneksel Vatandaşlıktan Dijital Vatandaşlığa: Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Algıları", 12th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2018) , (pp. 326), İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018) 
Başarmak, U., Yakar, H., Güneş, E., Kuş, Z. (2018) "Ortaöğretim Programlarının Dijital Vatandaşlık Konu İçeriklerinin Analizi", 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Mayıs 2018) 
Karakuş, U., Yakar, H. (2018) "Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Küresel Farkındalık Açısından Karşılaştırılması", 10. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) 
Yakar, H., Öztürk-Demirbaş, Ç., Dikmenli, Y., Konca, A.S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Milli Park Bilgi Düzeyi", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mart 2018) 
Kuş, Z., Yakar, H. (2017) "Am I A Democratic Teacher? Social Studies Teachers’ Beliefs", International Conference On Awareness , Krakow, Polonya, (Aralık 2017) 
Öztürk-Demirbaş, Ç., Dikmenli, Y., Yakar, H., Konca, A.S. (2017) "Öğretmen Adaylarının Millî Park Algı Düzeylerinin İncelenmesi", 6. International Congress on Current Debates in Social Science , İstanbul, Türkiye, (Aralık 2017) 
Kuş, Z., Yakar, H. (2017) "Social studies teachers’ beliefs and practices in classroom about democracy", International Conference On Awareness , Krakow, Polonya, (Aralık 2017) 
Yakar, H., Dikmenli, Y., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Afet Bilinci Algı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", 9. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, (Mayıs 2017) 
Kuş, Z., Güneş, E., Başarmak, U., Yakar, H. (2017) "Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", 11.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , Malatya, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Dikmenli, Y., Yakar, H., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "Sınıf Eğitimi ve Fen Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısı", 9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Dikmenli, Y., Yakar, H., Özçakır, B., Konca, A.S. (2017) "Sosyal Bilgiler ve Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algısının Karşılaştırılması", 6. Uluslarası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Yakar, H., Öztürk-Demirbaş, Ç. (2017) "Sosyal Bilgilerde Coğrafya Öğretimi Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi", IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 335), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Kuş, Z., Yakar, H. (2017) "Türkiye’de Demokrasi Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalarda Eğilim: Bir İçerik Analizi Çalışması", 6.Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES6) , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2017) 
Yakar, H., Dikmenli, Y., Konca, A.S., Özçakır, B. (2017) "An Investigation of Preservice Teachers’ Disaster Consciousness", Third Sarajevo International ConferenceIrregular Migration towards EU and Balkan Countries , (pp. 31), Sarayova, Bosna Hersek, (Nisan 2017) 
Karakuş, U., Yakar, H. (2017) "Relationsihp between climate literacy principies and secodary school curriculums in Turkey", Third Sarajevo International Confarence , Saraybosna, Bosna Hersek, (Nisan 2017)  
Öcal, A., Yıldırım, E., Yakar, H., Erdoğan, E. (2016) "Mülteci Çocukların Gözünde Türkiye", International Conference on Social Sciences and Humanities (ICSSH2016) , Üsküp, Makedonya, (Mayıs 2016) 
Öcal, A., Yakar, H., Erdoğan, E., Yıldırım, E. (2016) "Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yönelik Hazırlanan Lisansüstü Tezlerde Genel Eğilimler", VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2016) 
Çelikkaya, T., Yakar, H., Şarlayan, R. (2015) "Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Saygı ve Bilimsellik Değerine İlişkin Algıları Metafor Analizi", VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Nevşehir, Türkiye, (Mayıs 2015)  
Öcal, A., Yakar, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Ders Programlarının Küresel Farkındalık Eğitimi Açısından İncelenmesi", IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES IV): Barış Eğitimi , Bolu, Türkiye, (Nisan 2015) 
Çelikkaya, T., Yakar, H. (2015) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Algıları Metafor Analizi Örneği", IV. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES IV): Barış Eğitimi , Bolu, Türkiye, (Nisan 2015) 
Çelikkaya, T., Yakar, H. (2014) "4+4+4 Yeni Eğitim Sisteminde Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Görüşleri", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) 
Çelikkaya, T., Yakar, H., Filoğlu, S. (2014) "Değerlerin Kazanılmasındaki Etkili Faktörler (Öğrenci Görüşleri)", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) 
Çelikkaya, T., Yakar, H. (2014) "Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Gazete Dergi ve İnternet Haberlerinin Kullanılması", III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES III): Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi , Ankara, Türkiye, (Nisan 2014) 
Yakar, H. (2024) "Dijitalleşmeyle Değişen Yeni Sosyo–Kültürel Düzenin Sosyal Bilgiler Eğitimi Bağlamında Değerlendirilmesi", Kitap: Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Dijitalleşme Temelli Bakış) Cilt IV, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 525 / 546, ISBN: 978-625-6128-66-8 
Yakar, H. (2024) "21. Yüzyıl Eğitim Politikalarının Sosyal Bilgiler Bağlamında Değerlendirilmesi", Kitap: Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Pedagoji Temelli Bakış) Cilt V, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 467 / 480, ISBN: 978-625-6128-67-5 
Türe, H., Yakar, H., Kürümlüoglu, M. (2023) "İnsanlar, Yerler ve Çevreler Öğrenme Alanı Etkinlikleri", Kitap: Etkili, Eğlenceli ve Yenilikçi Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 173 / 199, ISBN: 978-625-397-046-8 
Türe, H., Yakar, H., Kürümlüoglu, M. (2023) "İnsanlar, Yerler ve Çevreler Öğrenme Alanı", Kitap: Etkili, Eğlenceli ve Yenilikçi Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 53 / 63, ISBN: 978-625-397-046-8 
Yakar, H. (2023) "Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımları", Kitap: Herkes İçin Kapsayıcı Eğitim, Ankara/Türkiye : Vizetek Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 183 / 205, ISBN: 978-625-8499-87-2 
Yakar, H., Dikmenli, Y. (2022) "Astronomi ve Uzay Okuryazarlığı", Kitap: Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 130 / 155, ISBN: 978-625-8044-68-3 
Yakar, H. (2022) "Sosyal Sorumluluk Bilinci Kazandırmada Eğitim Kurumları Neden Yetersiz?", Kitap: Eğitimde Güncel Sorunlar Üzerine, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 115 / 140, ISBN: 978-625-427-152-6 
Yakar, H. (2022) "Sosyal Bilgiler Öğretiminde Storyline (Hikayeleştirme) ve Kullanımı", Kitap: İlkokullarda Uygulama Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 245 / 268, ISBN: 978-625-427-195-3 
Yakar, H. (2021) "Bağlam Temelli Öğrenme Modeli", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çağdaş Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 157 / 183, ISBN: 978-625-7676-59-5 
Yakar, H. (2021) "Eğitim Tarihinin Konusu, Önemi ve Kaynakları", Kitap: Türk Eğitim Tarihi, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 1 / 13, ISBN: 978-605-7523-95-2 
Dikmenli, Y., Yakar, H. (2021) "Coğrafya Eğitiminde Benzetime Dayalı Model, Yöntem ve Tekniklerin Kullanımı", Kitap: Uygulama Örnekleriyle Coğrafya Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar-2, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 427 / 448, ISBN: 978-625-417-377-6 
Yakar, H., Çelikkaya, T. (2020) "Sosyal Bilgilerde Empati Becerisi", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 479 / 524, ISBN: 978-625-406-795-2 
Yakar, H. (2020) "Çevre Okuryazarlık Becerisi ve Öğretimi", Kitap: KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 5 / 43, ISBN: 978-625-406-795-2 
Yakar, H. (2020) "Teaching Topics related to the Individual and Society Theme: A Review of the Current Situation in Turkey", Kitap: New Horizons in Social Studies Education, Litvanya : SRA Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 329 / 344, ISBN: 978-625-7148-07-8 
Yakar, H., Merey, Z. (2019) "Türk Devlet Geleneği", Kitap: Vatandaşlık Bilgisi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-318-403-4 
Yakar, H. (2019) "Sosyal Bilgilerde Küresel Eğitim", Kitap: Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 155 / 177, ISBN: 978-605-241-836-9  
Karakuş, U., Yakar, H. (2018) "Global Awarenes Edication Teacher Traininig Undergraduate Programs in Turkey", Kitap: Current Trends in Social Studies Edication, Beau Bassin/Mauritus : Lambert Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: 358 / 370, ISBN: 978-613-9-92761-6  
Yakar, H. (2015) "Yoksulluk", Kitap: Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Bilgiler, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 18 / 41, ISBN: 978-605-318-333-4 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, 2020, Editör
(Uluslararası - Kitap) KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - I, 2020, Editör
(Uluslararası - Dergi) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi II, 2019, Editör, (978-605-241-837-6), Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Kitap) Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, 2019, Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Development of Disaster Awareness Scale:A Validity and Reliability Study 2 0 13 7 14 6 3 1 0 46
2 Öğretmen Adaylarının Afet Bilinci Algı Düzeylerinin İncelenmesi 1 0 0 10 9 16 5 0 0 41
3 Gençlere Yönelik Dijital Vatandaşlık Ölçeğinin Geliştirilmesi:Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 9 3 8 10 0 0 30
4 1968 2005 Sosyal Bilgiler Ders Programlarında Küresel Farkındalık Eğitimi 0 0 0 2 3 3 4 0 0 12
5 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Afetlere Yönelik İnanışlarının İncelenmesi 1 0 0 3 4 2 2 0 0 12
6 Sosyal Bilgiler Programında Gazete Dergi ve İnternet Haberlerinin Kullanılması 0 0 0 2 3 2 3 0 0 10
7 Analysis of Digital Citizenship Subject Contents of Secondary Education Curricula 0 0 0 3 3 2 0 0 0 8
8 Türkiye’de Demokrasi Eğitimi Alanında Yapılan Araştırmalarda Eğilim: Bir İçerik Analizi Çalışması 0 0 0 2 1 3 1 0 0 7
9 Investigation of the Social Studies Curricula in Turkey (1968-2018) with Regards to the Climate Literacy Principles 0 0 0 2 1 2 1 0 0 6
10 Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Saygı ve Bilimsellik Değerlerine İlişkin Algıları Metafor Analizi 0 0 0 0 2 3 1 0 0 6
11 Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Algıları Metafor Analizi Örneği 0 0 0 2 2 2 0 0 0 6
12 Identifying Climate Literacy Competencies: A Delphi Study at the Middle School Level 1 0 0 1 0 0 2 0 0 4
13 Okul Yöneticilerinin Doküman Yönetim Sistemi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi 0 0 0 0 2 0 1 1 0 4
14 Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Demokrasiye Yönelik İnançları ve Sınıf İçi Uygulamaları 0 0 0 0 2 2 0 0 0 4
15 Turkey from the Perspective of the Refugee Children 0 0 0 0 0 0 4 0 0 4
16 Türkiye’de Milli Parklar Konusunda Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Genel Eğilimleri 0 0 0 1 0 0 3 0 0 4
17 Eğitimde Etik Dışı Davranışlar Üzerine Bir Anlatı Analizi 0 0 0 0 2 1 0 0 0 3
18 Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Edebî Ürünlerin Kullanımı 0 0 0 0 1 2 0 0 0 3
19 KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
20 Define Adası Hikâye Kitabının Coğrafi Kavramlar Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
21 KONU VE BECERİ TEMELLİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
22 Öğretmen Adaylarının Millî Parklara Yönelik Algı ve Bilgi Düzeyleri: İlişkisel Bir Çalışma 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2025 18
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2014 - 2020 10
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2021 10
Ahmet Sami Konca
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2018 9
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2021 7
Ufuk Karakuş
Gazi Üniversitesi
2017 - 2020 6
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2019 5
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2017 - 2019 5
Bilal Özçakır
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
2017 - 2021 5
Adem Öcal
-
2015 - 2016 5
Erdi Erdoğan
Kırıkkale Üniversitesi
2016 - 2017 4
Erdal Yıldırım
Aksaray Üniversitesi
2016 - 2017 4
Hatice Türe
Anadolu Üniversitesi
2023 2
Bektaş Toprak
-
2021 - 2023 2
Mine Kozanhan Çakır
-
2023 - 2025 2
Mutlu Kürümlüoglu
-
2023 2
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2019 1
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2021 1
Zihni Merey
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2019 1
Muhammet Ali Parlayıcı
-
2023 1
Ramazan Şarlayan
-
2016 1
Ramzan Şarlayan
-
2015 1
Simge Filoğlu
-
2014 1
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
304.
78285 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
172.
10704 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
20.
291 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78285
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 10704
YÖKSİS Bilim Alanı Sosyal Bilgiler Eğitimi 291
Anahtar Kelimeler Sosyal Bilgiler Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 105 45 105 115 140 170 197 135 145 100 45
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 382 . 466 . 457 . 434 . 415 . 373 . 427 . 504 . 460 . 453 . 304 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 211 . 303 . 242 . 223 . 199 . 178 . 213 . 240 . 247 . 257 . 172 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 32 . 51 . 37 . 35 . 41 . 21 . 23 . 41 . 43 . 49 . 20 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 30 . 47 . 34 . 32 . 32 . 17 . 18 . 35 . 37 . 39 . 14 .
Toplam Yayın 7 5 14 11 7 4 11 4 6 4 3
Toplam Makale 3 2 3 2 3 1 4 1 1 0 3
Toplam Kitap 1 1 0 1 2 3 3 3 3 2 0
Toplam Bildiri 3 2 11 8 2 0 4 0 2 2 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 2 1 2 2 1 0 1 1 0 0 3
Makale (Ulusal) 1 1 1 0 2 0 3 0 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 1 1 0 1 2 3 3 3 3 2 0
Bildiri (Uluslararası) 3 2 11 8 2 0 3 0 2 2 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri