| Yazarlar (2) |
|
Türkiye |
Doç. Dr. Hamza YAKAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Sosyal bilgiler ders programları tarihsel süreç içerisinde günümüze kadar birçok değişiklik göstermiştir. Bu çalışmada 1968-2005 dönemlerindeki sosyal bilgiler ders programları küresel farkındalık eğitimi açısından incelenmiştir. Sosyal bilgiler öğretim programlarında küresel farkındalık ile ilgili konular; programlarda dersin amaçları veya kazanımlar, açıklamalar ve içerik boyutlarında ele alınmıştır. Elde edilen veriler, belirlenen tematik çerçeve bağlamında analiz edilmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Programlar analiz edilirken, öncelikle her program kendi içinde değerlendirilmiştir. Ayrıca, programlarda yer alan amaçlar veya hedefler gözden geçirilerek amaçların küresel farkındalık eğitimi ile ilgisi vurgulanmıştır. Sosyal bilgiler programlarında yer alan küresel farkındalık eğitimi ile ilgili konular incelendiğinde, ilkokul programlarında; uluslararası spor … |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
| Dergi ISSN | 1303-0493 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS Index, Tübitak ULAKBİM Ulusal Veri Tabanı, DOAJ (Directory of Open Access Journals) ve Türk Eğitim İndeksi (tei) |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 12-2015 |
| Cilt No | 15 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 307 / 327 |