img
img
Identifying Climate Literacy Competencies: A Delphi Study at the Middle School Level       
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Hamza YAKAR Doç. Dr. Hamza YAKAR
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Ufuk Karakuş
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı; ortaokul düzeyindeki öğrencilere yönelik iklim okuryazarlığı yeterliklerini tespit etmektir. Betimsel tarama modeline dayanan bu araştırmada, veri toplama tekniği olarak Delphi tekniği kullanılmıştır. Ortaokul düzeyindeki öğrencilereyönelik iklim okuryazarlığı yeterlikleri, üç tur şeklinde uygulanan Delphi anketleriyle belirlenmiştir. Delphi uygulamalarına sayıları her turda değişen sosyal bilgiler, coğrafya eğitimi ve iklim bilimi alan uzmanları katılmıştır. Delphi panelistlerinin seçilmesinde dört temel düzey belirlenmiştir. Her düzey, kendi içinde ikiye ayrılarak daha detaylı ve kapsamlı bir uzman belirleme yaklaşımı benimsenmiştir. Verilerin analizinde katılımcıların genel yargılarını ortaya çıkarmak için merkezi eğilim (ortalama,medyan ve mod) ve merkezi dağılım ölçüleri (standart sapma ve çeyrekler arası aralık) kullanılmıştır. Alan uzmanlarının görüşleri, araştırma kapsamında belirlenen ölçütlere göre analiz edilerek, ortaokul öğrencilerinin iklim okuryazarlığı yeterlikleri tespit edilmiştir. Delphi uygulamasının tümüne ilişkin, alan uzmanları arasında %70 oranında bir uzlaşma sağlanmıştır. Delphi uygulamaları sonucunda, ortaokul öğrencilerinin sahip olması gereken iklim okuryazarlığı yeterliklerinin altı kategoriden oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre iklim okuryazarlığı yeterlikleri; “iklimle ilgili kavramlar”, “temel iklim bilgisi”, “ülkesel ve yerel iklim bilgisi”, “iklim ve yaşam ilişkisi”, “beceriler” ve “tutum ve değerler” kategorilerinden ve bunların alt maddelerinden oluşmuştur.
Anahtar Kelimeler
Climate Literacy | Competency | Delphi Method | Middle School | Subject-Matter Expert
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Egitim ve Bilim-Education and Science
Dergi ISSN 1300-1337 Wos Dergi Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 10-2020
Cilt No 45
Sayı 203
Sayfalar 45 / 62
Doi Numarası 10.15390/EB.2020.8647
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB