Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr., 1998, 2002 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü, 2003, 2006 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Türkçe Öğretmenliği Pr., 1998, 2002 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YDS, 67, Bahar, 2014 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
2024-, Profesör, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye |
2012-2018, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2009-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2015-2021, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2015-2016, Myo/Yüksekokul Müdürü, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
2013-2015, Bölüm Başkan Yardımcısı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Betül Aslantaş, Yüksek Lisans, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin duygusal zekâ düzeylerinin yazma tutumu üzerine etkisi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Ali Kıribiş, Yüksek Lisans, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin paragraf yazma becerileri, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Esra Koçak, Yüksek Lisans, Eğitim fakültesi öğrencilerinin yazma alışkanlıkları ile eleştirel okuma özyeterlilik algıları arasındaki ilişki, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Abdullah Mutlu, Yüksek Lisans, Türk dünyası hayvan masallarının değerler aktarımı bakımından incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Ramazan Kutlu, Yüksek Lisans, Yazma alışkanlığı kazanmış lise öğrencilerinin yazma nedenlerinin incelenmesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Behcet Altuntaş, Yüksek Lisans, Paragraf yazma becerilerini geliştirme üzerine bir uygulama, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
Özgür İlanbey, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatımlarında konuşma dili unsurlarının incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
2017-2018, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2017-2018, UZMANLIK ALANI, Yüksek Lisans |
2017-2018, TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YÖNTEM TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR, Yüksek Lisans |
2017-2018, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans |
2017-2018, OKUL DENEYİMİ,, Lisans |
2017-2018, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans |
2016-2017, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, UZMANLIK ALANI, Yüksek Lisans |
2016-2017, YARATICI YAZMA, Yüksek Lisans |
2016-2017, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, UZMANLIK ALANI, Yüksek Lisans |
2016-2017, TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YÖNTEM TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR, Yüksek Lisans |
2016-2017, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans |
2016-2017, ANLATMA TEKNİKLERİ II YAZMA EĞİTİMİ, Lisans |
2016-2017, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans |
2016-2017, OKUL DENEYİMİ, Lisans |
2016-2017, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans |
2015-2016, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2015-2016, UZMANLIK ALANI, Yüksek Lisans |
2015-2016, SEMİNER, Yüksek Lisans |
2015-2016, YARATICI YAZMA, Yüksek Lisans |
2015-2016, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
2015-2016, UZMANLIK ALANI, Yüksek Lisans |
2015-2016, TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YÖNTEM TEKNİK VE YAKLAŞIMLAR, Yüksek Lisans |
2015-2016, ANLATMA TEKNİKLERİ II: YAZMA EĞİTİMİ, Lisans |
2015-2016, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans |
2015-2016, OKUL DENEYİMİ,, Lisans |
2015-2016, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans |
2013-2014, Yaratıcı Yazma, Yüksek Lisans |
2013-2014, Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yöntem Teknik ve Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2013-2014, Anlatma Teknikleri Yazma Eğitimi, Lisans |
2013-2014, ÖZel Öğretim Yöntemleri I, Lisans |
2012-2013, Türkçenin Çağdaş Sorunları, Lisans |
2011-2012, Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Can, R., Güzelküçük, D.M., Altuntaş, B. (2023) "Sesli Kitapları Dinlemenin Anlamaya Etkisi", International Journal of Language Academy, 11 (3) pp. 316-326 Link |
Kıribiş, A., Can, R. (2023) "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen c1 Düzeyi Öğrencilerinin Paragraf Tutarlılık Düzeyleri", RumeliDE Journal of Language and Literature Studies, 12 (0) pp. 37-52 [TR Dizin] Link |
Güzelküçük, D.M., Can, R. (2023) "Üniversite Öğrencilerinin Sesli Kitap ve Podcast Dinlemeye Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi", International Journal of Languages’ Education and Teaching, 11 (4) pp. 33-48 Link |
Karadeniz, A., Can, R. (2021) "Şiir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Şiire Yönelik Tutum İle Şiir Çözümleme Becerisi Arasındaki İlişki", Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5 (2) pp. 62-84 Link |
Altuntaş, B., Can, R., Karadeniz, A. (2020) "Öğretmen ve Öğrencilerinin Okuduğu/Tavsiye Ettiği Kitaplar ve BuKitapları Beğenme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma", International Journal of Languages’ Education and Teaching (IJLET), 8 (4) pp. 101-109 Link DOI |
Can, R., Karadeniz, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazmaya Yönelik İlgileri Üzerine Bir Araştırma", Uluslararası Türk eğitim Bilimleri Dergisi, (9) pp. 372-384 Link |
Can, R. (2017) "Analysis of Written Expression Revision Skills of the Students in Faculty of Education", Educational Research and Reviews, 12 (5) pp. 267-271 Link DOI |
Can, R. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Örtülü Anlamı Bulma Becerileri ile Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algıları Arasındaki İlişki", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, (26) pp. 232-243 |
Can, R., Karadeniz, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma (Kırşehir İli Örneği)", the Journal of Academic Social Sciences, 55 (55) pp. 75-91 Link DOI |
Altuntaş, B., Can, R. (2017) "Paragraf Yazma Becerilerini Geliştirme Üzerine BirUygulama", Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (12) pp. 281-296 Link |
Can, R., Altuntaş, B. (2016) "Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri", Ana Dili Eğitimi, 4 (1) pp. 53-63 [TR Dizin] |
Can, R. (2016) "Türk Edebiyatı Dersine Katılıma Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergsi, 29 (2) pp. 325-344 [TR Dizin] |
Can, R. (2016) "The Relationship between Readers Comprehension Skillsand Awareness of Cohesive Relationships", The Anthropologist, 23 (1) pp. 85-92 [SSCI] |
İlanbey, Ö., Can, R. (2016) "Ortaokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Konuşma Dili Unsurlarının İncelenmesi", ZEITSCHRIFT FÜR DIE WELT DER TÜRKEN / JOURNAL OF WORLD OF TURKS, 8 (2) pp. 241-256 |
Can, R. (2015) "The Relationshıp Between Skills Of Reading Comprehension And Establishing Relations Of Coherence And Cohesion In Written Expressions Of Secondary School Students", Turkish Online Journal of Educational Technology, (2) pp. 676-682 Link |
Can, R. (2014) "Türk Edebiyatı Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (17) pp. 111-127 Link |
Can, R. (2012) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Bağdaşıklık Araçlarını İşlevlerineGöre Yazılı Anlatımlarında Kullanma Becerileri", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1) pp. 204-228 [TR Dizin] Link |
Çetin, İ., Can, R. (2012) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarının Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Bakımından Değerlendirilmesi", Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1) pp. 259-277 |
Türkyılmaz, M., Can, R., Karadeniz, A. (2010) "Alımlama Estetiği ve Okur Merkezli Yaklaşımın Eski Edebiyat Eğitimine Uygulanması", Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (29) pp. 153-172 Link |
Can, R., Türkyılmaz, M., Karadeniz, A. (2010) "Ergenlik Dönemi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları", Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3) pp. 1-21 Link |
Türkyılmaz, M., Can, R., Karadeniz, A. (2010) "Öğrenci Görüşleriyle Türk Edebiyatı Ders Kitaplarındaki Metinlerin Değerlendirilmesi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-123 Link |
Can, R., Türkyılmaz, M., Yıldırım, K., Ateş, S. (2103) "Context and Isolated Word Reading Fluency of Turkish Students and Their Relations with Reading Comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (Ekim 2103) |
Kıribiş, A., Can, R. (2023) "Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen C1 Düzeyi Öğrencilerinin Paragraf Tuıtarlılık Düzeyleri", V. Uluslararası Rumeli [Dil, Edebiyat ve Çeviri] Sempozyumu , (pp. 59), İstanbul, Türkiye, (Haziran 2023) |
Mutlu, A., Can, R. (2021) "Türk Hayvan Masallarında Deyimler", 3. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2021) |
Karadeniz, A., Can, R. (2019) "Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Şiir ve Aruz Öğretimi Hakkında Görüşleri", III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 316-321), Antalya, Türkiye, (Eylül 2019) |
Can, R., Armut, M. (2019) "Ana Dili Türkçe Olan Bireylerin ve Yabancı Dili Türkçe Olan Bireylerin Yazılı Anlatımlarının Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Açısından İncelenmesi", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Can, R., Karadeniz, A. (2017) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Yazmaya Yönelik İlgileri Üzerine Bir Araştırma", II. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatları Öğretimi Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Nisan 2017) |
Can, R., Altuntaş, B. (2015) "Students Views Regarding The Applicatıon Of Reflective Journal Writing", International Conference on Social Sciences and Education Research , (Aralık 2015) |
Karadeniz, A., Can, R. (2015) "A Research on Book Reading Habits and Media Literacy of Students at the Faculty of Education", . International Conference on New Horizons in Education , (Ocak 2015) |
Türkyılmaz, M., Can, R., Yıldırım, K., Ateş, S. (2014) "Relations among oral reading fluency silent reading fluency retell fluency and reading comprehension", 5th World Conference on Educational Science , (pp. 4030-4034), Roma, İtalya, (Şubat 2014) |
Ateş, S., Yıldırım, K., Can, R., Türkyılmaz, M. (2014) "Relations among contextual silent reading fluency non contextual silent reading fluency and reading comprehension a path analysis of fifth grade readers", 5th World Conference on Educational Science. , (pp. 4010-4014), Roma, İtalya, (Şubat 2014) |
Yıldırım, K., Ateş, S., Can, R., Türkyılmaz, M. (2013) "Fluency skills and their relations with reading comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , (Ekim 2013) |
Beydoğan, H.Ö., Can, R. (2011) "İlköğretim 7 Sınıf Türkçe Dersinin Öğretiminde Ortamdan Kaynaklanan Sorunların Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi", Fakültesi I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretimi Sempozyumu, , Türkiye, (Ocak 2011) |
Kayıt Yok |
Can, R. (2023) "Soru Sorma Stratejileri ve Türkçe Öğretiminde Kullanımı", Kitap: Eğitim Bilimleri Araştırmaları- I, Gaziantep/Türkiye : Özgür Yayınları |
Can, R. (2023) "Yaratıcı Yazma Öğretiminde İdeal Yaklaşım", Kitap: Cumhuriyet'in 100. Yılında Eğitimde İdealler Üzerine, Konya/Türkiye : Eğitim |
Can, R. (2022) "Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri", Kitap: Eğitimde Güncel Sorunlar Üzerine, Ankara/Türkiye : Nobel |
Can, R. (2019) "Yazılı Anlatım", Kitap: Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ankara/Türkiye : Nobel |
Can, R. (2015) "Yazılı Anlatım", Kitap: Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, : Nobel |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 2017, Editör |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 | Ergenlik Dönemi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları | 0 | 0 | 0 | 2 | 13 | 4 | 1 | 0 | 20 |
2 | A Research on Book Reading Habits and Media Literacy of Students at the Faculty of Education | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 1 | 0 | 0 | 7 |
3 | Ortaöğretim Öğrencilerinin Bağdaşıklık Araçlarını İşlevlerineGöre Yazılı Anlatımlarında Kullanma Becerileri | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 |
4 | Relations among oral reading fluency silent reading fluency retell fluency and reading comprehension | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 |
5 | Alımlama Estetiği ve Okur Merkezli Yaklaşımın Eski Edebiyat Eğitimine Uygulanması | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
6 | Ortaöğretim Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarının Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Bakımından Değerlendirilmesi | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
7 | Relations among contextual silent reading fluency non contextual silent reading fluency and reading comprehension a path analysis of fifth grade readers | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 - 2021 | 10 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 - 2103 | 7 |
Seyit Ateş
Gazi Üniversitesi
|
2013 - 2103 | 4 |
Kasım Yıldırım
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2013 - 2103 | 4 |
Behçet Altuntaş
-
|
2015 - 2020 | 4 |
Ali Kıribiş
-
|
2023 | 2 |
Devrim Murat Güzelküçük
-
|
2023 | 2 |
Ahi Evran Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
İsmet Çetin
Gazi Üniversitesi
|
2012 | 1 |
Abdullah Mutlu
-
|
2021 | 1 |
Behcet Altuntaş
-
|
2023 | 1 |
Özgür İlanbey
-
|
2016 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78449 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9456 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi | 30 |
Anahtar Kelimeler | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 60 | 95 | 85 | 0 | 15 | 15 | 20 | 40 | 135 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 3 | 4 | 6 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 6 | 0 |
Toplam Makale | 1 | 4 | 5 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 |
Toplam Kitap | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 1 | 1 | 5 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |