Yazarlar |
Remzi CAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Behçet Altuntaş
|
Özet |
Bu araştırmada, öğrencilerin Türkçe derslerinde yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkezde yer alan bir ortaokuldaki 7. Sınıf öğrencilerine 8 hafta süreyle yansıtıcı günlük yazma uygulaması yaptırılmış ve bu sürecin sonunda öğrencilerin yansıtıcı günlük hakkında görüşlerinin belirlenmesi amacıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya katılan öğrencilerden rastgele seçilen 6 öğrenciye hazırlanan sorular, görüşmelerde yöneltilmiş ve elde edilen verilerin analizi betimsel analiz yoluyla yapılmıştır. Sonuç olarak öğrenciler, yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin olumlu tutum sergilemişler, uygulamanın yazma becerisini geliştirdiğini ve öğrenilenlerin kalıcılığını ve miktarını arttırdığını ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ana Dili Eğitimi |
Dergi ISSN | 2147-6020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 53 / 63 |