img
Yansıtıcı Günlük Yazma Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri   
Yazarlar
 Remzi CAN Remzi CAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Behçet Altuntaş
Özet
Bu araştırmada, öğrencilerin Türkçe derslerinde yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Kırşehir merkezde yer alan bir ortaokuldaki 7. Sınıf öğrencilerine 8 hafta süreyle yansıtıcı günlük yazma uygulaması yaptırılmış ve bu sürecin sonunda öğrencilerin yansıtıcı günlük hakkında görüşlerinin belirlenmesi amacıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya katılan öğrencilerden rastgele seçilen 6 öğrenciye hazırlanan sorular, görüşmelerde yöneltilmiş ve elde edilen verilerin analizi betimsel analiz yoluyla yapılmıştır. Sonuç olarak öğrenciler, yansıtıcı günlük yazma uygulamasına ilişkin olumlu tutum sergilemişler, uygulamanın yazma becerisini geliştirdiğini ve öğrenilenlerin kalıcılığını ve miktarını arttırdığını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ana Dili Eğitimi
Dergi ISSN 2147-6020
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 53 / 63
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 8

Paylaş