img
Türk Edebiyatı Dersine Katılıma Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi   
Yazarlar
Prof. Dr. Remzi CAN Prof. Dr. Remzi CAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin Türk Edebiyatı dersine katılıma yönelik olarak tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ölçek maddeleri, öğrencilerin bu derse katılımlarına yönelik tutumlarını ortaya koyan bir yazıdan elde edilen veriler ve ilgili alan yazın taranıp uzman görüşlerine başvurularak araştırmacı tarafından belirlenmiştir. 49 maddelik taslak ölçek, Kırşehir merkezde yer alan ortaöğretim düzeyindeki 8 okulda öğrenim gören 485 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde kullanılmış ve bu analizler sonucunda taslak ölçek 22 maddeye indirilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile ölçeğin 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise 0,81'dir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergsi
Dergi ISSN 1301-3416
Dergi Tarandığı Indeksler Ulakbim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 325 / 344
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş