Yazarlar |
Prof. Dr. Remzi CAN
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Mustafa TÜRKYILMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Abdulkerim KARADENİZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma ergenlik dönemi içerisinde bulunan 8, 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin boşzamanlarında okuma alışkanlıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın bulguları 2009-2010 eğitim- öğretim yılının birinci döneminde Kırşehir ilmerkezindeki farklı sosyo-ekonomik düzeyden ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerineanket uygulanarak elde edilmiştir. Anket çalışması 627 öğrenciye uygulanmıştır. Bulgularkısmı öğrencilerin ankete verdikleri cevapların frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama(X) ve standart sapma (ss) değerleri kullanılarak oluşturulmuştur. Bulguların bir kısmı şuşekilde özetlenebilir: Örneklemdeki öğrencilerin 239’u kız, 388’i erkek öğrencilerdenoluşmaktadır. Elde edilen verilere göre kız öğrencilerin okuma sıklıklarının erkeköğrencilere göre daha fazla olduğu; anne-baba eğitim düzeyinin okuma sıklığını artırdığı,8. sınıf öğrencilerinin 11 ve 12. sınıf öğrencilerine göre daha fazla okuduğu tespitedilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2010 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1 / 21 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi3/JKEF_11_3_2010_1-21.pdf |