img
Ortaöğretim Öğrencilerinin Örtülü Anlamı Bulma Becerileri ile Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algıları Arasındaki İlişki   
Yazarlar
 Remzi CAN Remzi CAN
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin metinde örtülü anlamı bulma becerileri ile eleştirel okuma özyeterlilik algıları arasında ilişki olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ulaşılabilen evrenini, Kırşehir merkezde öğrenim gören 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin, üst-orta-alt sosyo-ekonomik düzeyden olmalarına özen gösterilmiştir. Araştırma için gerekli olan veriler "Örtülü Anlam Belirleme Ölçeği" ve "Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada erkek öğrencilerin örtülü anlam belirleme ölçeğinden aldıkları ortalama puanlar erkek öğrenciler için 9,10; kız öğrenciler için 10,70'tir. Kız öğrenciler erkeklere göre daha başarılı olmalarına karşın anlamlı fark tespit edilememiştir. Araştırmadan çıkan diğer önemli bir sonuç, örtülü anlamı belirleme ile eleştirel okuma özyeterlilik algısı arasında ilişkinin olmamasıdır
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2146-1961
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2017
Sayı 26
Sayfalar 232 / 243
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş