img

Dr. Öğr. Üyesi Metin IŞIK

  • Kaman Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
  • Yönetim Bilişim Sistemleri
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
38
Atıf
6
h-index
2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Dr), 2013, 2018
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Dr) (Marmara Üniv. Ortak), 2012, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Yl) (Tezli), 2007, 2009
Lisans, Türkiye, Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlahiyat Pr., 1987, 1990
Ön Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Hukuk Fakültesi Adalet Meslek Yüksekokulu, Hukuk Bölümü, 1983, 1985
Araştırma Alanları
Eğitim Yönetimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Dr), 2013, 2018
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Dr) (Marmara Üniv. Ortak), 2012, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi (Yl) (Tezli), 2007, 2009
Lisans, Türkiye, Marmara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlahiyat Pr., 1987, 1990
Ön Lisans, Türkiye, İstanbul Üniversitesi, Hukuk Fakültesi Adalet Meslek Yüksekokulu, Hukuk Bölümü, 1983, 1985
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 75, 17 Mart 20, 2018
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitim Yönetimi Eğitim Yönetimi
2020-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kaman Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü, Türkiye
2020-, Bölüm Başkanı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Müjdat Dülgar, Yüksek Lisans, Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
2022-2023, BİLGİ TOPLUMUNDA SAĞLIKLI VE DOĞRU İLETİŞİM, Lisans
2022-2023, TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI, Lisans
2022-2023, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, Lisans
2022-2023, SINIF YÖNETİMİ, Lisans
2022-2023, EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ, Lisans
2021-2022, MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ, Lisans
2021-2022, GİRİŞİMCİLİK, Lisans
2020-2021, İŞ AHLAKI, Lisans
2020-2021, AHİLİK KÜLTÜRÜ VE MESLEK AHLAKI, Lisans
2020-2021, ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ, Lisans
2020-2021, ÜRÜN VE FİYATLANDIRMA YÖNETİMİ, Lisans
2020-2021, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ, Lisans
2019-2020, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2019-2020, EĞİTİM TARİHİ, Lisans
2019-2020, TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Işık, M. (2023) "Investigation into Pre-service Teachers Perceptions of Distance Education in the Context of Their Future Profession", International Journal of Psychology and Educational Studies, 10 (4) pp. 910-927 DOI  
Işık, M., Seymen, T. (2023) "Analysis of The Problems of Special Education Teachers", Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 4 (1) pp. 221-244 DOI   
Bahat, İ., Ernas, S., Işık, M. (2023) "The Phenomenon of Voluntary Dropout: An Investigation into Management Information Systems Students", Pegem Journal of Education and Instruction, 13 (4) pp. 330-343 [ESCI] DOI  
Işık, M. (2023) "Leadership Concern: Its Causes, Consequences and The Coping Strategies", Journal of Human and Social Sciences, 6 (2) pp. 605-631 Link   
Bahat, İ., Işık, M. (2023) "The Relationship Between Teachers School Happiness, Organizational Commitment, and Self-Efficacy", Journal of Human and Social Sciences, 6 (0) pp. 279-308 DOI   
Işık, M., Ernas, S., Bahat, İ. (2023) "Exploring Internationalization In Turkish Higher Education Insights From International Students", International Journal of Eurasian Education and Culture, 8 (21) pp. 802-823 DOI  
Işık, M. (2023) "Investigation of School Administrators' Technological Leadership Behaviors in the Context of Teachers' Professional Development", Malaysian Online Journal of Educational Technology, 11 (4) pp. 238-257 Link DOI  
Işık, M. (2022) "Future Perception and Expectations of High School Students: A Research on Science High School Students", International Journal of Educational Administration and Leadership: Theory and Practice - IJEDAL, 1 (1) pp. 52-63 Link DOI  
Işık, M. (2022) "Expectations and Level of Satisfaction of University Students from the Higher Education System", Eurasian Society of Educational Research, 8 (1) pp. 163-178 DOI   
Işık, M. (2022) "Perceptions of School Managers Towards the Acceptance and Use of Technology: A Phenomenological Study", Asian Institute of Research, 5 (4) pp. 185-197 DOI   
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "Analyzing School Attachment of Secondary School Students’ for Regards to Various Variables", Education Quarterly Reviews, 4 (1) pp. 571-583 DOI   
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "Future Expectations of Higher Education Students: The Case of Kırşehir Ahi Evran University", e-International Journal of Educational Research, 12 (2) pp. 17-35 DOI   
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "Eğitimde Fırsat Eşitsizliği ve Teknoloji Bağlamında Eğitime Erişime Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (2) pp. 498-517 [TR Dizin] DOI   
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "Examination of student perceptions about helicopter parental attitudes", International Journal of Collaborative Intelligence, 13 (3) pp. 2128-2149 Link DOI  
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar", Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4 (1) pp. 82-89 [TR Dizin] Link DOI    
Işık, M., Bahat, İ., Öncüler, İ., Özdemir, A. (2021) "İstanbul İli Beylikdüzü İlçesinde Yaşayan Göçmen Öğrencilerin Deneyimlerinin İncelenmesi", Milli Eğitim Dergisi, 50 (1) pp. 925-950 [TR Dizin] DOI    
Işık, M., Çetin, M. (2020) "Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Özellikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki", İZÜ Eğitim Dergisi, 2 (4) pp. 155-173 DOI   
Özgenel, M., Işık, M., Bahat, İ. (2019) "Öğretmenlik İmajı: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması", Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 52 (3) pp. 869-890 DOI    
Işık, M., Çetin, M. (2019) "Farklı Kariyer Evrelerindeki Okul Yöneticilerinin Profesyonel Öğrenme Düzeyleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, 27 (2) pp. 823-836 DOI    
Işık, M., Bahat, İ. (2019) "Farklı Kariyer Evrelerindeki Öğretmenlerin Sürekli Öğrenen Okul Oluşturmaya İlişkin Zihni Modelleri", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 555-580 DOI    
Işık, M., Bahat, İ. (2019) "Hesapverebilirlik Bağlamında MEBİM 147 Hakkında Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri", Eğitim Bilimleri Dergisi, 49 (49) pp. 50-68 [TR Dizin] DOI    
Işık, M., Çetin, M. (2018) "Analysis on Learning Perceptions of School Administrators at Different Career Phases", International Online Journal of Educational Sciences, 10 (3) pp. 81-98 Link DOI   
Işık, M., Bahat, İ. (2018) "Okul Yöneticilerinin Öğretmen Liderleri Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma", The Journal of International Educational Sciences, 5 (4) pp. 31-56 DOI   
Işık, M. (2023) "Liderlik Endişesi: Nedenleri, Sonuçları ve Baş etme Stratejileri", 2023 INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Eylül 2023
Işık, M. (2023) "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi Bağlamında Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Davranışlarının İncelenmesi", 14th International Congress on New Trends in Education , Aydın, Türkiye, (Ağustos 2023
Bahat, İ., Ernas, S., Işık, M. (2022) "Türk Yükseköğretiminin Uluslararasılaşma Çabalarının Etkililiğine Yönelik Bir Araştırma", Araştırma Odaklı Öğretmen Eğitimi: Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamalar , (pp. 480-482), Antalya, Türkiye, (Aralık 2022
Işık, M., Ernas, S., Bahat, İ. (2022) "Yükseköğretimde Yeni Arayışlar Yatay Geçiş", INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022 , (pp. 487-488), Antalya, Türkiye, (Kasım 2022
Işık, M., Bahat, İ. (2021) "Uzaktan Eğitimde Öğrenme Yönetim Sistemi ve Güvenli Ölçme Uygulaması Seçme: Sistematik Bir İnceleme", 5. ULUSLARARASI YÜKSEKÖĞRETİM ÇALIŞMALARI KONFERANSI , (pp. 73-85), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2021
Işık, M. (2019) "Türkiye Yükseköğretim sisteminden öğrenci beklentileri ve karşılanma düzeyi", 4. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı , (pp. 1-132), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2019
METİN, I., İSA, B. (2018) "Hesapverilebilirlik Bağlamında Mebim 147 Hakkında Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri", UEYAK 1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2018
Işık, M. (2023) "Profesyonel Öğrenme ve Mesleki Gelişim", Ankara/Türkiye : nobel bilimsel  
Işık, M., Çetin, M. (2021) "EĞİTİM YÖNETİMİNDE KARİYER EVRELERİ BAĞLAMINDA PROFESYONEL ÖĞRENME", Ankara/Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık  
Değirmenci, Y., Işık, M. (2023) "Eğitim ve Dijital Dönüşüm", Kitap: EĞİTİM BİLİMLERİ TEORİ VE UYGULAMADAKİ GELİŞMELER, Afyonkarahisar/Türkiye : YAZ Yayınları  
Işık, M. (2023) "EĞITIMDE LIDERLIK VE OKUL MÜDÜRLERININ YALNIZLIĞI", Kitap: EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI TEORİ ARAŞTIRMA VE DERLEMELER, Ankara/Türkiye : SERÜVEN YAYINEVİ  
Işık, M. (2022) "YÜKSEKÖĞRETIMDE ULUSLARARASILAŞMAYA YÖNELIK SISTEMATIK BIR YAKLAŞIM", Kitap: EĞİTİM BİLİMLERİNDE ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR - I, İzmir/Türkiye : SERÜVEN  
Işık, M. (2021) "Eğitimde Liderlik ve Etik", Kitap: EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRMELER, Ankara/Türkiye : GECE KİTAPLIĞI  
Işık, M. (2021) "COVID 19 VE YÜKSEKÖĞRETİM", Kitap: EĞİTİM & BİLİM 2021-II, İstanbul/Türkiye : EFEAKADEMİ YAYINLARI  
Işık, M. (2020) "Örgüt İklimi ve Liderlik", Kitap: Örgüt ve Okul İklimi, Ankara/Türkiye : Nobel  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Üye, Yükseköğretim Çalışmaları Derneği, 2019-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
2018 - 2023 16
Sevgi Ernas
Ankara Üniversitesi
2022 - 2023 4
Münevver Çetin
Marmara Üniversitesi
2018 - 2021 4
Yavuz Değirmenci
-
2023 1
Mustafa Özgenel
-
2019 1
Aytaç Özdemir
-
2021 1
BAHAT İSA
-
2018 1
IŞIK METİN
-
2018 1
İrfan Öncüler
-
2021 1
Tuğba Seymen
-
2023 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9456
YÖKSİS Bilim Alanı Eğitim Yönetimi 302
Anahtar Kelimeler Eğitim Yönetimi, Yetişkin Eğitimi, Hayat Boyu Öğrenme
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 0 0 35 65 55 269 92 295 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - - 510 . 481 . 475 . 359 . 531 . 311 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) - - - 314 . 271 . 276 . 150 . 282 . 132 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - - 79 . 68 . 66 . 28 . 79 . 17 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - 70 . 56 . 60 . 21 . 64 . 16 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 0 0 0 3 5 2 10 6 12 0
Toplam Makale 0 0 0 2 4 1 6 3 7 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 3 1 3 0
Toplam Bildiri 0 0 0 1 1 0 1 2 2 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 3 0 3 3 6 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 1 1 3 0 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 2 1 2 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 0 1 1 0 1 1 2 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri