img
img
Okul Yöneticilerinin Etik Liderlik Özellikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Metin IŞIK Doç. Dr. Metin IŞIK
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Münevver Çetin
Marmara Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Son yıllarda değişen eğitim anlayışları yaşanan hızlı değişimler sebebiyle, okul yöneticilerinin liderlik rollerini öne çıkarmakta ve okul yöneticilerinden bilimsel yaklaşım, alan uzmanlığı ve donanımlı bir lider olması ile birlikte toplumun geleceğindeki önemi sebebiyle liderlik tarzı olarak da etik olmalarını beklemektedir. Eğitimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde, okul yöneticilerinin yönetimsel işlerde etik ilkelerle tutarlı davranış göstermeleri gerekir. Çünkü okul yöneticilerinin gösterdiği etik liderlik ile öğretmenlerin okullarına olan örgütsel bağlılıkları arasında yakın bir ilişki vardır. Bu yüzden okullarda yöneticilerinin etik liderlik özellikleri, öğretmenlerin beklentilerinin karşılanmasını ve örgütsel bağlılıklarını doğrudan etkileyecektir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma evrenini İstanbul Beylikdüzü ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 1180 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Yılmaz (2005) tarafından geliştirilmiş “Etik Liderlik Ölçeği” ile Meyer, Allen ve Smith (1993) tarafından geliştirilen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS for Windows 15.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma tanımlayıcı istatistikleri ile araştırmaya katılan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemede korelasyon analizi kullanılmıştır. Etik liderlik düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı İZÜ Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 2667-7938
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS Index
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2020
Cilt No 2
Sayı 4
Sayfalar 155 / 173
Doi Numarası 10.46423/izujed.775588
Makale Linki http://dx.doi.org/10.46423/izujed.775588