Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), 2013, 2018 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., 2002, 2006 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr), 2013, 2018 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011 |
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Pr., 2002, 2006 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 61, 10 Mart 20, 2019 |
Çalıştay, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel müdürlüğü, Mersin Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü, 14-03-2022, 18-03-2022 |
Çalıştay, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel Müdürlüğü- Unicef, Ankara (İçkale Otel), 15-12-2021, 17-12-2021 |
Çalıştay, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel müdürlüğü, Ankara (Green Park Otel), 28-06-2021, 02-07-2021 |
Kongre Düzenleme, Uluslararası Otizm Kongresi, Online, 02-11-2021, 07-11-2021 |
Değerlendirme, 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, 06-11-2019, 10-11-2019 |
Çalıştay, 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Kuşadası, 06-11-2019, 10-11-2019 |
Çalıştay, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Genel müdürlüğü, Ankara (Kızılcahamam Çam Otel), 19-10-2015, 23-10-2015 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Özel Eğitim Zihin Engelliler Eğitimi |
2019-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye |
2019-, Bölüm Başkanı, Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hacı Bayram Özata, Yüksek Lisans, Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin algı, özyeterlik ve görüşlerini, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Burcu Vahapoğlu, Yüksek Lisans, Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda eğitsel oyunların denge ve koordinasyona olan etkisinin incelenmesi, Yozgat Bozok Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Buket Gümüş Gürler, Yüksek Lisans, Özel yetenekli öğrencilerin belirlenmesi hakkında öğretmenlere verilen eğitimin etkililiğinin incele, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
2021-2022, Özel Eğitim, Lisans |
2021-2022, Kaynaştırma Eğitimi, Lisans |
2021-2022, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Lisans |
2020-2021, Özel Eğitim, Lisans |
2020-2021, Öğrenme Güçlükleri, Lisans |
2020-2021, Kaynaştırma Eğitimi, Lisans |
2019-2020, Özel Eğitim, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2018-2019, Özel Eğitim, Lisans |
Kayıt Yok |
Bir Güçlük Bin Çözüm:Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Strateji Uygulamaları Eğitimi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2022-2022 |
Otizmli Çocuklarda Egzersiz Temelli Fiziksel Aktivitelerin Motor Becerilere Etkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2023-2024 |
Kırşehir Disleksiyi Yeniyor (Ulusal) Kalkınma Bakanlığı Destekli Proje: Proje Koordinatörü , 2019-2020 |
Eğitimin Gizli Gözü (Ulusal) Kalkınma Bakanlığı Destekli Proje: Proje Koordinatörü , 2018-2019 |
Kayıt Yok |
Akdal, D., Çağlayan, A. (2023) "Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Toplama İşleminde Gösterdikleri Performans Düzeylerinin İncelenmesi", 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2023) |
Akdal, D., Demirtaş, E. (2023) "Özel Eğitim Öğretmenlerinin Osb Olan Çocuklara Yönelik Taklit Becerilerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri", 33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2023) |
Akdal, D. (2023) "Okul psikolojik danışmanlarının kaynaştırma eğitimine yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi", INTERNATIONAL 21 st CENTURY EDUCATIONAL RESEARCH ULUSLARARASI 21. YY EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ INER CONGRESS , Burdur, Türkiye, (Haziran 2023) |
Akdal, D., Yılmaz, N. (2023) "Özel Gereksinimli Çocukların Sesbilgisel Farkındalık Becerilerine İlişkin Türkiye'de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme", 3rd International Congress on scientific Adcances , Türkiye, (Aralık 2023) |
Akdal, D., Çiriş, V., Başkonuş, T., Soykan, Ö. (2023) "Otizmli Çocuklarda Egzersiz Temelli Fiziksel Aktivitelerin Motor Becerilere Etkisi", ERPA International Congresses on Education 2023 , Balıkesir, Türkiye, (Eylül 2023) |
Akdal, D., Yazıcıoğlu, T. (2022) "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Eğitiminin Özel Eğitim Öğretmenlerinin Uygulama Becerilerine Etkisine İlişkin Nitel Bir Çalışma", 6th INTERNATIONAL SYMPOSIUM of EDUCATION and VALUES (6. ULUSLARARASI EĞİTİM ve DEĞERLER SEMPOZYUMU) , Antalya, Türkiye, (Ekim 2022) |
Akdal, D. (2022) "Nitelikli Kitap Okuma Erken Müdahale Programının Otizmli Çocukların Alıcı ve İfade Dil Becerilerine Etkisi", 6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2022) |
Akdal, D. (2022) "Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Karşılıklı Öğretim Tekniğinin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi", 13. International Congress on New Trends İn Education , Türkiye, (Mayıs 2022) |
Öztürk, D., Akdal, D. (2021) "Sınıflarında Özel Gereksinimli Öğrencileri Olan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Öğretimine İlişkin Görüşleri", VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress (EJER 2021) , (pp. 926-927), Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2021) |
Yazıcıoğlu, T., Akdal, D. (2020) "Bilim Sanat Merkezinde Görev Yapan İlkokul Öğretmenlerinin Zenginleştirilmiş Eğitim Programına İlişkin Görüşleri", 5. Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi , Türkiye, (Haziran 2020) |
Akdal, D., Başkonuş, T. (2020) "Sesbirimsel Farkındalık Etkinliklerinin Zayıf Sesbirimsel Farkındalığa Etkisi", VIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER 2020) , (pp. 1150-1151), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2020) |
Akdal, D. (2019) "Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya Yönelik İnanaçları ve Engelli Bireylerin Eğitilmesine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi", International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences , (Kasım 2019) |
Akdal, D., Kargın, T. (2019) "SESFAR müdahale programının etkililiğinin incelenmesi", 29. Ulusal özel eğitim kongresi , Türkiye, (Kasım 2019) |
Akdal, D., Yıldız, P., Aksoy, N.C., Güldalı, Ş.U. (2013) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik İle İlgili İnançları", 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2013) |
Akdal, D., Akdal, P., Aksoy, N.C., Güldalı, Ş.U. (2012) "Sınıf Öğretmeni Adayların Matematik İle İlgili İnançları", XI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Rize, Türkiye, (Mayıs 2012) |
Akdal, D., Taşdemir, M. (2011) "Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri", iconte , Antalya, Türkiye, (Nisan 2011) |
Şahin, A., Akdal, D. (2010) "Öğretmenlerin Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaştıkları Problemler", 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Elazığ, Türkiye, (Mayıs 2010) |
Akdal, D. (2023) "Okul Öncesi eğitimden Ortaöğretime Tüm Yönleriyle Örneklerle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı", Ankara/Türkiye : Vize Akademik |
Akdal, D. (2023) "Bireyselleştirilmiş eğitim Programı Öncesi Değerlendirme ve Hedef Oluşturma", Kitap: Okul Öncesi eğitimden Ortaöğretime Tüm Yönleriyle Örneklerle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı, Ankara/Türkiye : Vize Akademik |
Küçüközyiğit, M.S., Akdal, D. (2022) "Erken Çocukluk Döneminde Özel Gereksinimli Çocuklarda Teknoloji Uygulamaları Ve Araştırmaları", Kitap: Erken Çocukluk Döneminde DİJİTAL TEKNOLOJİ, Ankara/Türkiye : Nobel Yayıncılık |
Akdal, D. (2022) "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklara Yönelik Ekip Çalışması ve İşbirliği", Kitap: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Ankara/Türkiye : Vize Akademi |
Akdal, D. (2021) "Sesbilgisel Farkındalık", Kitap: Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Akdal, D., Başkonuş, T. (2021) "Ölçme Öğrenme Alanı: Özellikler ve Öğretimi", Kitap: Özel Eğitimde Matematik Öğretimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi |
Akdal, D. (2020) "Early Literacy", Kitap: New Trends In Special Education, İstanbul/Türkiye : Hiberlink Education Communication Publishing Industry and Trade Limeted Company Neighbourhoof of |
Şahin, A., Akdal, D. (2012) "Metinlerarası Okuma Yaklaşımının Yaratıcı Yazma Becerisine Etkisi", Kitap: Türkçe Öğretiminde Güncel Çalışmalar, Mersin/Türkiye : TUBİTAK Yayınları |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
The Effects of Intertextual Reading Approach on the Development of Creative Writing Skills
Eurasian Journal of Educational Research
|
0 | 0 | 0 | 4 | 2 | 6 | 1 | 0 | 13 |
2 |
Sesbilgisel Farkındalık Becerilerini Desteklemeye Yönelik SESFAR Müdahale Programının Etkililiğinin İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 | 0 | 0 | 11 |
3 |
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri
|
0 | 0 | 0 | 3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 8 |
4 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sesbilgisel Farkındalık Kavramına YönelikBilgi Düzeyleri ve Sınıf İçi Etkinlikler
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 |
Sınıflarında Özel Gereksinimli Öğrencileri Olan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Bütünleştirme Ortamlarında Sosyal Bilgiler Öğretimine İlişkin Görüşleri
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 5 |
6 |
Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelikİnançları ile Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitimine YönelikTutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Türk Akademik Yayınlar Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 |
7 |
Öğretmenlerin Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaştıkları Problemler
|
0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
8 |
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
9 |
THE EXAMINATION OF THE OPINIONS OF PARENTS WITH CHILDREN WHO HAVE SPECIAL NEEDS REGARDING THE DISTANCE EDUCATION PROCESS
international online Journal of education and teaching
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
10 |
Değerlendirmeden Uygulamaya Tüm Yönleriyle Erken Okuryazarlık
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
11 |
AN ANALYSIS OF THE EDUCATIONAL PROBLEMS EXPERIENCED BY CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY IN PRESCHOOL EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC PROCESS BASED ON THE PARENTAL VIEWS
International Journal of Education Technology and Scientific Researches
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
12 |
An analysis of the effects of the Early Mathematics Intervention Program on early mathematics skills of pre-school children at risk
Participatory Educational
|
0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Tansel Yazıcıoğlu
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
|
2020 - 2023 | 5 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2010 - 2023 | 4 |
Turan Başkonuş
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
|
2020 - 2023 | 4 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2021 - 2022 | 2 |
-
|
2012 - 2013 | 2 |
Pınar Yıldız
Erciyes Üniversitesi
|
2012 - 2013 | 2 |
Nuri Can Aksoy
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
|
2012 - 2013 | 2 |
Tevhide Kargın
Hasan Kalyoncu Üniversitesi
|
2019 | 2 |
-
|
2024 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2011 | 1 |
-
|
2021 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2023 | 1 |
Mehmet Salih Küçüközyiğit
-
|
2022 | 1 |
Fatih Yüzbaşıoğlu
-
|
2023 | 1 |
Ayşe Aşkan
-
|
2020 | 1 |
Ayşegül Çağlayan
-
|
2023 | 1 |
Buket Gümüş Gürler
-
|
2023 | 1 |
Ece Bulat
-
|
2023 | 1 |
Erdal Demirtaş
-
|
2023 | 1 |
Hacı Bayram Özata
-
|
2024 | 1 |
Nurettin Yılmaz
-
|
2023 | 1 |
Ömer Faruk Akbulut
-
|
2021 | 1 |
Öner Soykan
-
|
2023 | 1 |
Türkan Bozdağ
-
|
2020 | 1 |
Yasemin Aydın
-
|
2020 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Özel Eğitim | 190 |
Anahtar Kelimeler | Zihin Engelliler Eğitimi, Otistik Engelliler Eğitimi, Özel Yetenekliler Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 0 | 0 | 22 | 92 | 145 | 107 | 106 | 15 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | - | - | 525 . | 440 . | 478 . | 510 . | 478 . | 117 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | - | - | 308 . | 247 . | 252 . | 264 . | 274 . | 57 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | - | - | 54 . | 27 . | 26 . | 35 . | 22 . | 5 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | - | - | 41 . | 19 . | 21 . | 29 . | 16 . | 5 . |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sıra (Anahtar Kelime (3)) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 6 | 7 | 6 | 9 | 1 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 3 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 3 | 0 |