img
Metinler arası okuma yaklaşımının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine etkisi
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Ahi Evran Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı İlköğretim Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2011
Öğrenci Adı ve Soyadı Deniz AKDAL
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. AYFER ŞAHİN
Türkçe Özet Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Türkçe dersinde metinler arası okuma yaklaşımı uygulanmış ve yaratıcı yazma becerilerinin gelişmesinde metinler arası okuma yaklaşımının etkili olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı Akpınar İlköğretim Okulunun 5. sınıf şubelerinde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada ?Ön Test ? Son Test Kontrol Gruplu? deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Öztürk (2007) tarafından geliştirilen ?Yaratıcı Yazma Rubriği? kullanılmıştır. Yaratıcı Yazma Rubriği?, ?Fikirlerin Orijinalliği, Düşüncelerin Akıcılığı, Düşüncelerin Esnekliği, Kelime Zenginliği, Cümle Yapısı, Organizasyon, Yazı Tarzı ve Dil Bilgisi? olmak üzere sekiz alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilerin yaratıcı yazma eserleri bu sekiz alt boyutta ayrı ayrı değerlendirilmiştir.Çalışmada deney ve kontrol gruplarının kendi içlerinde ve birbirleri ile ilişkilerinin tespitinin veri analizinde, tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normallik dağılımları incelenmiş ve Kolmogorov-Smirnov testi sonuçlarına göre çalışmaya başlanmıştır. Gruplar arası farkın kaynağının belirlenmesi amacıyla ?Posthoc? yapılmış ve bu kapsamda ?Scheffe? testi sonuçları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, metinler arası okuma yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencilerinin, ?yaratıcı yazma becerilerinin? kontrol grubu öğrencilerine göre sekiz alt boyutta da daha fazla gelişme gösterdiği saptanmıştır.
İlgilizce Özet In this research intertextual reading approach in Turkish lesson was applied on the 5th grade students and it was tried to be discovered whether intertextual reading approach has an effect on the improvement of creative writing abilities of students or not.The study group of the research consists of the 5 th grade students trained at Akpınar Primary School which is depended on Kırşehir Directorate of National Education. In the research ? pre test ? post test control group experimental method? was used.As the means of data collection ?creative writing rubric? developed by Öztürk was used. The rubric of creative writing covers eight sub - points which are ?Originality of ideas, Fluency of thinkings, Flexibility of opinions, Word power, Sentence structure, Organization, Writing style and Grammar. In the research creative writing styles were analyzed one by one in these eight sub-points.In the research unilateral variance analysis( One ?Way Anova ) was used in the data examining of the identification of the experiment and control groups? relationships both in themselves and each other. The normalcy distrubition of the gained datas was examined and started to study according to the results of Kolmogorov-Simonov Test.With the aim of determining the source of the difference between groups ?Posthoc? was made and the results of ?Scheffe? test was used in this context. As the result of the research It was noticed that when compared with the students in the control group, creative writing abilities of the students in the experiment group on whom the intertextual writing approach was applied, show an improvement in all of the eight sub points.