img
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sesbilgisel Farkındalık Kavramına YönelikBilgi Düzeyleri ve Sınıf İçi Etkinlikler   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Deniz AKDAL
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerin sesbilgisel farkındalık kavramına yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi ile sesbilgisel farkındalık becerilerin çocuklara kazandırılmasında kullandıkları sınıf içi etkinlikler incelenmiştir. Verilerin elde edilmesinde araştırmacı tarafından oluşturulan ve 7 açık uçlu sorudan oluşan“öğretmenlerin sesbilgisel farkındalık becerileri ile ilgili bilgilerini ve sınıf içi uygulamalarını belirlemeye yönelik görüşme formu” kullanılmış ve veriler görüşmeye dayalı olarak toplanmıştır.18 okul öncesi eğitim öğretmeninden veriler toplanmış ve nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak bulgular elde edilmiştir. Elde edilen bulgular nitel araştırma yöntemlerinden görüşmeye dayalı tümevarım analiz modelinde tasarlanmış ve analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara bakıldığında araştırmaya katılan 18 okul öncesi öğretmenin tamamının sesbilgisel farkındalık kavramının adını bilmedikleri, ayrıca 18 okul öncesi öğretmenin bu kavrama ait becerileri ve bu becerilerin gelişimlerini bilmedikleri tespit edilmiştir. 4 okul öncesi öğretmenin ise sesbilgisel farkındalık becerilerine yönelik etkinlik hazırladıkları fakat hiçbir okul öncesi öğretmenin sesbilgisel farkındalık becerileri edinim sürecine ilişkin çocuklara değerlendirilme yapmadıkları tespit edilmiştir. Tartışmada okul öncesi öğretmenlerden elde edilen bulgular ayrıntıları ile ele alınmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 2149-0767
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2020
Cilt No 6
Sayı 2
Sayfalar 496 / 515
Doi Numarası 10.31592/aeusbed.653877
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/aeusbed