img
img
Toplam 23004 kayıt

Middle East Research Journal of Humanities and Social Sciences

  Aydin, A. (2024) "Middle East Research Journal of Humanities and Social Sciences", Editor-in-Chief, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41054"> Aydin, A. (2024) "Middle East Research Journal of Humanities and Social Sciences", Editor-in-Chief, 0 (0)   Aydin, A. (2024) "Middle East Research Journal of Humanities and Social Sciences", Editor-in-Chief, 0 (0)  
2024 Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Editor-in-Chief

Developing a New Global Curriculum for Sustainability Environmental Education for Secondary Students (Example of Dust Trace Elements)

  AYDIN, A. (2023) "Developing a New Global Curriculum for Sustainability Environmental Education for Secondary Students (Example of Dust Trace Elements)", International Experts Summit on Renewable and Sustainable Energy (IESRSE2023) will be held in Dubai, UAE during October 04-06, 2023 , Türkiye, (Ocak 2023) " data-bs-content-id="YazarBilgi-41055"> AYDIN, A. (2023) "Developing a New Global Curriculum for Sustainability Environmental Education for Secondary Students (Example of Dust Trace Elements)", International Experts Summit on Renewable and Sustainable Energy (IESRSE2023) will be held in Dubai, UAE during October 04-06, 2023 , Türkiye, (Ocak 2023)  AYDIN, A. (2023) "Developing a New Global Curriculum for Sustainability Environmental Education for Secondary Students (Example of Dust Trace Elements)", International Experts Summit on Renewable and Sustainable Energy (IESRSE2023) will be held in Dubai, UAE during October 04-06, 2023 , Türkiye, (Ocak 2023) 
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Experts Summit on Renewable and Sustainable Energy (IESRSE2023) will be held in Dubai, UAE during October 04-06, 2023

International Scientist Awards Lifetime Achievement Award

  AYDIN, A. (2021) "International Scientist Awards Lifetime Achievement Award", https://www.vdgood.org/ , Türkiye, (Ocak 2021) " data-bs-content-id="YazarBilgi-41056"> AYDIN, A. (2021) "International Scientist Awards Lifetime Achievement Award", https://www.vdgood.org/ , Türkiye, (Ocak 2021)  AYDIN, A. (2021) "International Scientist Awards Lifetime Achievement Award", https://www.vdgood.org/ , Türkiye, (Ocak 2021) 
2021 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://www.vdgood.org/

Investigation of the Gains of the 2018 Science High School Chemistry Curriculum according to the Revised Bloom's Taxonomy and Comparison with 2018 Chemistry Curriculum _ 2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması

  AYDIN, A. (2019) "Investigation of the Gains of the 2018 Science High School Chemistry Curriculum according to the Revised Bloom's Taxonomy and Comparison with 2018 Chemistry Curriculum _ 2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41057"> AYDIN, A. (2019) "Investigation of the Gains of the 2018 Science High School Chemistry Curriculum according to the Revised Bloom's Taxonomy and Comparison with 2018 Chemistry Curriculum _ 2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 0 (0)   AYDIN, A. (2019) "Investigation of the Gains of the 2018 Science High School Chemistry Curriculum according to the Revised Bloom's Taxonomy and Comparison with 2018 Chemistry Curriculum _ 2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 0 (0)  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education

İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme

  Aydın, A. (2011) "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1) pp. 62-93  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41058"> Aydın, A. (2011) "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1) pp. 62-93   Aydın, A. (2011) "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5 (1) pp. 62-93  
2011 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Material Development and Meeting the Needs of the Society: Example Practices for Science and Mathematics Education

  Bilir, A. (2022) "Material Development and Meeting the Needs of the Society: Example Practices for Science and Mathematics Education", Current Research in Language, Literature and Education, 5 (3) pp. 108-123  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41059"> Bilir, A. (2022) "Material Development and Meeting the Needs of the Society: Example Practices for Science and Mathematics Education", Current Research in Language, Literature and Education, 5 (3) pp. 108-123   Bilir, A. (2022) "Material Development and Meeting the Needs of the Society: Example Practices for Science and Mathematics Education", Current Research in Language, Literature and Education, 5 (3) pp. 108-123  
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Current Research in Language, Literature and Education

Determining the Metaphors and Analogies in the 6th Grade Science Textbook

  Çiftçi, A. (2023) "Determining the Metaphors and Analogies in the 6th Grade Science Textbook", Journal of the Turkish Chemical Society Chemical Education, 8 (1) pp. 31-48  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41060"> Çiftçi, A. (2023) "Determining the Metaphors and Analogies in the 6th Grade Science Textbook", Journal of the Turkish Chemical Society Chemical Education, 8 (1) pp. 31-48   Çiftçi, A. (2023) "Determining the Metaphors and Analogies in the 6th Grade Science Textbook", Journal of the Turkish Chemical Society Chemical Education, 8 (1) pp. 31-48  
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of the Turkish Chemical Society Chemical Education

THE EFFECT OF MATHEMATICS SUPPORTED SCIENCE TEACHING ON STUDENTS ACHIEVEMENTS AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE AND MATHEMATICS: THE CASE OF DENSITY

  Akdeniz, K.A.D. (2021) "THE EFFECT OF MATHEMATICS SUPPORTED SCIENCE TEACHING ON STUDENTS ACHIEVEMENTS AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE AND MATHEMATICS: THE CASE OF DENSITY", Trakya Journal of Education, 11 (3) pp. 1130-1147  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41061"> Akdeniz, K.A.D. (2021) "THE EFFECT OF MATHEMATICS SUPPORTED SCIENCE TEACHING ON STUDENTS ACHIEVEMENTS AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE AND MATHEMATICS: THE CASE OF DENSITY", Trakya Journal of Education, 11 (3) pp. 1130-1147   Akdeniz, K.A.D. (2021) "THE EFFECT OF MATHEMATICS SUPPORTED SCIENCE TEACHING ON STUDENTS ACHIEVEMENTS AND ATTITUDES TOWARDS SCIENCE AND MATHEMATICS: THE CASE OF DENSITY", Trakya Journal of Education, 11 (3) pp. 1130-1147  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Trakya Journal of Education

ANALYSING AND EVALUATION OF SEVENTH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY LESSON CURRICULUM QUESTIONS ACCORDING TO THE REVlSED BLOOM TAXONOMY

  Güven, Ç., Aydın, A. (2017) "ANALYSING AND EVALUATION OF SEVENTH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY LESSON CURRICULUM QUESTIONS ACCORDING TO THE REVlSED BLOOM TAXONOMY", KÂZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0 (35) pp. 223-233  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41062"> Güven, Ç., Aydın, A. (2017) "ANALYSING AND EVALUATION OF SEVENTH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY LESSON CURRICULUM QUESTIONS ACCORDING TO THE REVlSED BLOOM TAXONOMY", KÂZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0 (35) pp. 223-233   Güven, Ç., Aydın, A. (2017) "ANALYSING AND EVALUATION OF SEVENTH GRADE SCIENCE AND TECHNOLOGY LESSON CURRICULUM QUESTIONS ACCORDING TO THE REVlSED BLOOM TAXONOMY", KÂZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 0 (35) pp. 223-233  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
KÂZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

İçimizdeki Bilge'nin Nitelikleri [Genişletilmiş 2. Baskı]

  Aydin, A. (2017) "İçimizdeki Bilge'nin Nitelikleri [Genişletilmiş 2. Baskı]", Türkiye : , ISBN: 978-605-4794-93-5 " data-bs-content-id="YazarBilgi-41063"> Aydin, A. (2017) "İçimizdeki Bilge'nin Nitelikleri [Genişletilmiş 2. Baskı]", Türkiye : , ISBN: 978-605-4794-93-5  Aydin, A. (2017) "İçimizdeki Bilge'nin Nitelikleri [Genişletilmiş 2. Baskı]", Türkiye : , ISBN: 978-605-4794-93-5 
2017 Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus

7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDAT MODÜLASYONU: ÖĞRETMENLERDEN GELEN ÖZGÜN ANLAMLAR/ANALOJİLER

  Öztürk, F.N. (2012) "7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDAT MODÜLASYONU: ÖĞRETMENLERDEN GELEN ÖZGÜN ANLAMLAR/ANALOJİLER", DOI : 10.9761/JASSS_468, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41065"> Öztürk, F.N. (2012) "7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDAT MODÜLASYONU: ÖĞRETMENLERDEN GELEN ÖZGÜN ANLAMLAR/ANALOJİLER", DOI : 10.9761/JASSS_468, 0 (0)   Öztürk, F.N. (2012) "7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ MÜFREDAT MODÜLASYONU: ÖĞRETMENLERDEN GELEN ÖZGÜN ANLAMLAR/ANALOJİLER", DOI : 10.9761/JASSS_468, 0 (0)  
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
DOI : 10.9761/JASSS_468

Yeni zelanda ve Türkiye'nin fen bilimleri dersi öğretim programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi

  Kivanç, Z. (2019) "Yeni zelanda ve Türkiye'nin fen bilimleri dersi öğretim programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi", https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/53424/621518, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41066"> Kivanç, Z. (2019) "Yeni zelanda ve Türkiye'nin fen bilimleri dersi öğretim programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi", https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/53424/621518, 0 (0)   Kivanç, Z. (2019) "Yeni zelanda ve Türkiye'nin fen bilimleri dersi öğretim programlarının kazanım benzerlikleri yönünden incelenmesi", https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/53424/621518, 0 (0)  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotcsc/issue/53424/621518

6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi

  Doğan, P. (2020) "6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi", https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/239214/yokAcikBilim_10225159.pdf?sequence=-1&isAllowed=y, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41067"> Doğan, P. (2020) "6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi", https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/239214/yokAcikBilim_10225159.pdf?sequence=-1&isAllowed=y, 0 (0)   Doğan, P. (2020) "6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi Öğretim programında yer alan olgu, olay ve genellemeleri bilme düzeylerinin incelenmesi", https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/239214/yokAcikBilim_10225159.pdf?sequence=-1&isAllowed=y, 0 (0)  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://acikbilim.yok.gov.tr/bitstream/handle/20.500.12812/239214/yokAcikBilim_10225159.pdf?sequence=-1&isAllowed=y

Bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri

  Bilgin, L.N. (2016) "Bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588109, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41068"> Bilgin, L.N. (2016) "Bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588109, 0 (0)   Bilgin, L.N. (2016) "Bilim kurgunun fen bilimleri dersinin öğrenme hedeflerine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588109, 0 (0)  
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588109

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen ve teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki

  Erbey, Ö. (2013) "İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen ve teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588195, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41069"> Erbey, Ö. (2013) "İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen ve teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588195, 0 (0)   Erbey, Ö. (2013) "İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen ve teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki", https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588195, 0 (0)  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588195

An Evaluation of Chemistry I Textbook by Chemistry Teachers

  AYDIN, A. (2010) "An Evaluation of Chemistry I Textbook by Chemistry Teachers", https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59507/855664, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41070"> AYDIN, A. (2010) "An Evaluation of Chemistry I Textbook by Chemistry Teachers", https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59507/855664, 0 (0)   AYDIN, A. (2010) "An Evaluation of Chemistry I Textbook by Chemistry Teachers", https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59507/855664, 0 (0)  
2010 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/issue/59507/855664

Certificate of Excellence in Reviewing Award

  AYDIN, A. (2017) "Certificate of Excellence in Reviewing Award", Journal Cleaner Production , Türkiye, (Ağustos 2017) " data-bs-content-id="YazarBilgi-41071"> AYDIN, A. (2017) "Certificate of Excellence in Reviewing Award", Journal Cleaner Production , Türkiye, (Ağustos 2017)  AYDIN, A. (2017) "Certificate of Excellence in Reviewing Award", Journal Cleaner Production , Türkiye, (Ağustos 2017) 
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal Cleaner Production

Abdullah Aydin1 (7.08.2017 Ödül Belgesi 2)

  Aydin, A. (2017) "Abdullah Aydin1 (7.08.2017 Ödül Belgesi 2)", Journal of Cleaner Production, 0 (0)  " data-bs-content-id="YazarBilgi-41072"> Aydin, A. (2017) "Abdullah Aydin1 (7.08.2017 Ödül Belgesi 2)", Journal of Cleaner Production, 0 (0)   Aydin, A. (2017) "Abdullah Aydin1 (7.08.2017 Ödül Belgesi 2)", Journal of Cleaner Production, 0 (0)  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Cleaner Production

Validity and reliability of the KFORCE Sens® electrogoniometer in the evaluation of ankle, knee, and hip range of motion

DOI     ÖZÜDOĞRU, A., CANLI, M., Kuzu, Ş., CEYLAN, İ., Alkan, H., TUNCAY, F. (2024) "Validity and reliability of the KFORCE Sens® electrogoniometer in the evaluation of ankle, knee, and hip range of motion", Health Sciences Investigations Journal, 6 (2) pp. 977-982 DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-41073"> ÖZÜDOĞRU, A., CANLI, M., Kuzu, Ş., CEYLAN, İ., Alkan, H., TUNCAY, F. (2024) "Validity and reliability of the KFORCE Sens® electrogoniometer in the evaluation of ankle, knee, and hip range of motion", Health Sciences Investigations Journal, 6 (2) pp. 977-982 DOI     ÖZÜDOĞRU, A., CANLI, M., Kuzu, Ş., CEYLAN, İ., Alkan, H., TUNCAY, F. (2024) "Validity and reliability of the KFORCE Sens® electrogoniometer in the evaluation of ankle, knee, and hip range of motion", Health Sciences Investigations Journal, 6 (2) pp. 977-982 DOI    
2024 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Health Sciences Investigations Journal