img
img
Toplam 23289 kayıt

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Link DOI     TÜRKYILMAZ, M., Aydemir, Y. (2014) "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI", International Journal of Language Academy, 2 (4) pp. 194-194 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-17428"> TÜRKYILMAZ, M., Aydemir, Y. (2014) "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI", International Journal of Language Academy, 2 (4) pp. 194-194 Link DOI     TÜRKYILMAZ, M., Aydemir, Y. (2014) "ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARINI BELİRLEME ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI", International Journal of Language Academy, 2 (4) pp. 194-194 Link DOI    
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Language Academy

THE IDEAL READER PERCEPTION OF PRE SERVICE TEACHERS

Link DOI       TÜRKYILMAZ, M. (2014) "THE IDEAL READER PERCEPTION OF PRE SERVICE TEACHERS", International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 3 (3) pp. 148-148 Link DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-17429"> TÜRKYILMAZ, M. (2014) "THE IDEAL READER PERCEPTION OF PRE SERVICE TEACHERS", International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 3 (3) pp. 148-148 Link DOI       TÜRKYILMAZ, M. (2014) "THE IDEAL READER PERCEPTION OF PRE SERVICE TEACHERS", International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 3 (3) pp. 148-148 Link DOI      
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal Of Turkish Literature Culture Education

Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü

   TÜRKYILMAZ, M. (2020) "Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-625-7052-92-4   " data-bs-content-id="YazarBilgi-17430"> TÜRKYILMAZ, M. (2020) "Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-625-7052-92-4    TÜRKYILMAZ, M. (2020) "Gençlik Edebiyatı ve Okuma Kültürü", Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, ISBN: 978-625-7052-92-4   
2020 Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Pegem Akademi

The investigation about reading fluency skill of secondary school students.

  TÜRKYILMAZ, M. (2017) "The investigation about reading fluency skill of secondary school students.", XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences. , (pp. 37), Catanıa, İtalya, (Aralık 2017 " data-bs-content-id="YazarBilgi-17437"> TÜRKYILMAZ, M. (2017) "The investigation about reading fluency skill of secondary school students.", XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences. , (pp. 37), Catanıa, İtalya, (Aralık 2017  TÜRKYILMAZ, M. (2017) "The investigation about reading fluency skill of secondary school students.", XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences. , (pp. 37), Catanıa, İtalya, (Aralık 2017 
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences.

Hasan Ali Toptaş’ın Kuşlar Yasına Gider Romanının Sosyo-Kültürel Değerler Bakımından İncelenmesi

  TÜRKYILMAZ, M. (2017) "Hasan Ali Toptaş’ın Kuşlar Yasına Gider Romanının Sosyo-Kültürel Değerler Bakımından İncelenmesi", PROF. DR. M. FUAD KÖPRÜLÜ ANISINA II. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 449-460), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017 " data-bs-content-id="YazarBilgi-17438"> TÜRKYILMAZ, M. (2017) "Hasan Ali Toptaş’ın Kuşlar Yasına Gider Romanının Sosyo-Kültürel Değerler Bakımından İncelenmesi", PROF. DR. M. FUAD KÖPRÜLÜ ANISINA II. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 449-460), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017  TÜRKYILMAZ, M. (2017) "Hasan Ali Toptaş’ın Kuşlar Yasına Gider Romanının Sosyo-Kültürel Değerler Bakımından İncelenmesi", PROF. DR. M. FUAD KÖPRÜLÜ ANISINA II. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 449-460), Ankara, Türkiye, (Nisan 2017 
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
PROF. DR. M. FUAD KÖPRÜLÜ ANISINA II. ULUSLARARASI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATLARI ÖĞRETİMİ SEMPOZYUMU

Gülsüm Cengiz in Çocuk Kitaplarının İş Birlikli Öğrenme Yöntemiyle Okutulmasının Öğrencilerin Okuma Tutumlarına Etkisi

  TÜRKYILMAZ, M. (2010) "Gülsüm Cengiz in Çocuk Kitaplarının İş Birlikli Öğrenme Yöntemiyle Okutulmasının Öğrencilerin Okuma Tutumlarına Etkisi", Çocuk ve Gençlik Yazınında Gülsüm Cengiz Sempozyumu , (pp. 310-317), Eskişehir, Türkiye, (Nisan 2010 " data-bs-content-id="YazarBilgi-17442"> TÜRKYILMAZ, M. (2010) "Gülsüm Cengiz in Çocuk Kitaplarının İş Birlikli Öğrenme Yöntemiyle Okutulmasının Öğrencilerin Okuma Tutumlarına Etkisi", Çocuk ve Gençlik Yazınında Gülsüm Cengiz Sempozyumu , (pp. 310-317), Eskişehir, Türkiye, (Nisan 2010  TÜRKYILMAZ, M. (2010) "Gülsüm Cengiz in Çocuk Kitaplarının İş Birlikli Öğrenme Yöntemiyle Okutulmasının Öğrencilerin Okuma Tutumlarına Etkisi", Çocuk ve Gençlik Yazınında Gülsüm Cengiz Sempozyumu , (pp. 310-317), Eskişehir, Türkiye, (Nisan 2010 
2010 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Çocuk ve Gençlik Yazınında Gülsüm Cengiz Sempozyumu

Öğretmen Adaylarının Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma

   TÜRKYILMAZ, M. (2011) "Öğretmen Adaylarının Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma", III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu , (pp. 705-713), Ankara, Türkiye, (Ekim 2011  " data-bs-content-id="YazarBilgi-17443"> TÜRKYILMAZ, M. (2011) "Öğretmen Adaylarının Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma", III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu , (pp. 705-713), Ankara, Türkiye, (Ekim 2011   TÜRKYILMAZ, M. (2011) "Öğretmen Adaylarının Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Algıları Üzerine Nitel Bir Araştırma", III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu , (pp. 705-713), Ankara, Türkiye, (Ekim 2011  
2011 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu

Aytül Akal ın Romanlarında Öğretmen

  TÜRKYILMAZ, M. (2012) "Aytül Akal ın Romanlarında Öğretmen", V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyum Dizisi , (pp. 329-334), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2012 " data-bs-content-id="YazarBilgi-17444"> TÜRKYILMAZ, M. (2012) "Aytül Akal ın Romanlarında Öğretmen", V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyum Dizisi , (pp. 329-334), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2012  TÜRKYILMAZ, M. (2012) "Aytül Akal ın Romanlarında Öğretmen", V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyum Dizisi , (pp. 329-334), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2012 
2012 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
V. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyum Dizisi

Fluency Skills and Their Relations With Reading Comprehension

YILDIRIM, K., ATEŞ, S., CAN, R., TÜRKYILMAZ, M. (2012) "Fluency Skills and Their Relations With Reading Comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , Brüksel, Belçika, (Ekim 2012 YILDIRIM, K., ATEŞ, S., CAN, R., TÜRKYILMAZ, M. (2012) "Fluency Skills and Their Relations With Reading Comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , Brüksel, Belçika, (Ekim 2012
2012 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership

Context and Isolated Word Reading Fuency of Turkish Students and Their Relations With Reading Comprehension

CAN, R., TÜRKYILMAZ, M., YILDIRIM, K., ATEŞ, S. (2012) "Context and Isolated Word Reading Fuency of Turkish Students and Their Relations With Reading Comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , Brüksel, Belçika, (Ekim 2012 CAN, R., TÜRKYILMAZ, M., YILDIRIM, K., ATEŞ, S. (2012) "Context and Isolated Word Reading Fuency of Turkish Students and Their Relations With Reading Comprehension", 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership , Brüksel, Belçika, (Ekim 2012
2012 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership

Relations Among Oral Reading Fluency Silent Reading Fluency Retell Fluency and Reading Comprehension

    TÜRKYILMAZ, M., Can, R., Yildirim, K., Ates, S., Laborda, J., Ozdamli, F., Maasoglu, Y. (2014) "Relations Among Oral Reading Fluency Silent Reading Fluency Retell Fluency and Reading Comprehension", 5th World Conference on Educational Science , (pp. 4030-4034), Roma, İtalya, (Ocak 2014   " data-bs-content-id="YazarBilgi-17447"> TÜRKYILMAZ, M., Can, R., Yildirim, K., Ates, S., Laborda, J., Ozdamli, F., Maasoglu, Y. (2014) "Relations Among Oral Reading Fluency Silent Reading Fluency Retell Fluency and Reading Comprehension", 5th World Conference on Educational Science , (pp. 4030-4034), Roma, İtalya, (Ocak 2014    TÜRKYILMAZ, M., Can, R., Yildirim, K., Ates, S., Laborda, J., Ozdamli, F., Maasoglu, Y. (2014) "Relations Among Oral Reading Fluency Silent Reading Fluency Retell Fluency and Reading Comprehension", 5th World Conference on Educational Science , (pp. 4030-4034), Roma, İtalya, (Ocak 2014   
2014 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES

Relations Among Contextual Silent Reading Fluency Noncontextual Silent Reading Fluency and Reading Comprehension A Path Analysis of Fifth grade Readers

   ATEŞ, S., YILDIRIM, K., CAN, R., TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Relations Among Contextual Silent Reading Fluency Noncontextual Silent Reading Fluency and Reading Comprehension A Path Analysis of Fifth grade Readers", 5th World Conference on Educational Science , Roma, İtalya, (Şubat 2013  " data-bs-content-id="YazarBilgi-17448"> ATEŞ, S., YILDIRIM, K., CAN, R., TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Relations Among Contextual Silent Reading Fluency Noncontextual Silent Reading Fluency and Reading Comprehension A Path Analysis of Fifth grade Readers", 5th World Conference on Educational Science , Roma, İtalya, (Şubat 2013   ATEŞ, S., YILDIRIM, K., CAN, R., TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Relations Among Contextual Silent Reading Fluency Noncontextual Silent Reading Fluency and Reading Comprehension A Path Analysis of Fifth grade Readers", 5th World Conference on Educational Science , Roma, İtalya, (Şubat 2013  
2013 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
5th World Conference on Educational Science

Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerine Gençlik Romanlarının Etkisi

  TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerine Gençlik Romanlarının Etkisi", 6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı. , Niğde, Türkiye, (Temmuz 2013 " data-bs-content-id="YazarBilgi-17449"> TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerine Gençlik Romanlarının Etkisi", 6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı. , Niğde, Türkiye, (Temmuz 2013  TÜRKYILMAZ, M. (2013) "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerine Gençlik Romanlarının Etkisi", 6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı. , Niğde, Türkiye, (Temmuz 2013 
2013 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı.

A valid and reliable tool for examining computational thinking skills

Link DOI       YAĞCI, M. (2019) "A valid and reliable tool for examining computational thinking skills", EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 24 (1) pp. 929-951 [SSCI] Link DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-17450"> YAĞCI, M. (2019) "A valid and reliable tool for examining computational thinking skills", EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 24 (1) pp. 929-951 [SSCI] Link DOI       YAĞCI, M. (2019) "A valid and reliable tool for examining computational thinking skills", EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES, 24 (1) pp. 929-951 [SSCI] Link DOI      
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES

Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude

Link DOI       YAĞCI, M. (2018) "Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude", JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, 56 (2) pp. 272-292 [SSCI] Link DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-17451"> YAĞCI, M. (2018) "Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude", JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, 56 (2) pp. 272-292 [SSCI] Link DOI       YAĞCI, M. (2018) "Web-Mediated Problem-Based Learning and Computer Programming: Effects of Study Approach on Academic Achievement and Attitude", JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, 56 (2) pp. 272-292 [SSCI] Link DOI      
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH

Web‐mediated problem‐based learning and computer programming: Effects of thinking style on academic achievement and attitude

DOI     YAĞCI, M. (2018) "Web‐mediated problem‐based learning and computer programming: Effects of thinking style on academic achievement and attitude", COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, 26 (6) pp. 2012-2025 [SCI Expanded] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-17452"> YAĞCI, M. (2018) "Web‐mediated problem‐based learning and computer programming: Effects of thinking style on academic achievement and attitude", COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, 26 (6) pp. 2012-2025 [SCI Expanded] DOI     YAĞCI, M. (2018) "Web‐mediated problem‐based learning and computer programming: Effects of thinking style on academic achievement and attitude", COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION, 26 (6) pp. 2012-2025 [SCI Expanded] DOI    
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
COMPUTER APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION

Educational data mining: prediction of students' academic performance using machine learning algorithms

Link DOI       YAĞCI, M. (2022) "Educational data mining: prediction of students' academic performance using machine learning algorithms", SMART LEARNING ENVIRONMENTS, 9 (1) pp. 1-19 [ESCI] Link DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-17453"> YAĞCI, M. (2022) "Educational data mining: prediction of students' academic performance using machine learning algorithms", SMART LEARNING ENVIRONMENTS, 9 (1) pp. 1-19 [ESCI] Link DOI       YAĞCI, M. (2022) "Educational data mining: prediction of students' academic performance using machine learning algorithms", SMART LEARNING ENVIRONMENTS, 9 (1) pp. 1-19 [ESCI] Link DOI      
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
SMART LEARNING ENVIRONMENTS

Türkçe Metinden Konuşma Sentezlemeye Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

Link     Yılmaz, G., YAĞCI, M. (2022) "Türkçe Metinden Konuşma Sentezlemeye Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi", Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 10 (1) pp. 286-296 [TR Dizin] Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-17454"> Yılmaz, G., YAĞCI, M. (2022) "Türkçe Metinden Konuşma Sentezlemeye Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi", Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 10 (1) pp. 286-296 [TR Dizin] Link     Yılmaz, G., YAĞCI, M. (2022) "Türkçe Metinden Konuşma Sentezlemeye Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi", Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi, 10 (1) pp. 286-296 [TR Dizin] Link    
2022 Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Mühendislik Bilimleri ve Tasarım Dergisi

Educational Data Mining: Predicting Candidates’ Placement Status in Physical Education and Sports Education Program

Link DOI    YAĞCI, M., OLPAK, Y.Z., Gül, K., Olpak, S.S. (2022) "Educational Data Mining: Predicting Candidates’ Placement Status in Physical Education and Sports Education Program", Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 4 (4) pp. 110-127 Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-17455"> YAĞCI, M., OLPAK, Y.Z., Gül, K., Olpak, S.S. (2022) "Educational Data Mining: Predicting Candidates’ Placement Status in Physical Education and Sports Education Program", Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 4 (4) pp. 110-127 Link DOI    YAĞCI, M., OLPAK, Y.Z., Gül, K., Olpak, S.S. (2022) "Educational Data Mining: Predicting Candidates’ Placement Status in Physical Education and Sports Education Program", Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 4 (4) pp. 110-127 Link DOI   
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi

Using Big Data in Education: Curriculum Review with Educational Data Mining

Link    OLPAK, Y.Z., YAĞCI, M. (2022) "Using Big Data in Education: Curriculum Review with Educational Data Mining", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4 (2) pp. 181-195 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-17456"> OLPAK, Y.Z., YAĞCI, M. (2022) "Using Big Data in Education: Curriculum Review with Educational Data Mining", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4 (2) pp. 181-195 Link    OLPAK, Y.Z., YAĞCI, M. (2022) "Using Big Data in Education: Curriculum Review with Educational Data Mining", Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 4 (2) pp. 181-195 Link   
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning