Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, 2007, 2011 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2017, 2021 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2017, 2021 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, 2007, 2011 |
Mustafa ARMUT, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yozgat , Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017 |
İngilizce, YÖKDİL, 90, 2017 |
İngilizce, YDS, 85, Bahar, 2014 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2023-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye |
2023-, Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2023-2024, İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Lisans |
2023-2024, KELİME ÖĞRETİMİ, Lisans |
2023-2024, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1, Lisans |
2022-2023, TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, Lisans |
2022-2023, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2, Lisans |
Kayıt Yok |
Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükemmeliyet Merkezi (NÖROM) (T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi (Ulusal) Kalkınma Bakanlığı Destekli Proje: Araştırmacı , 2019 |
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK ALGILARI (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019 |
Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir Kent İmajları Üzerine Bir Alan Araştırması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
Kayıt Yok |
Armut, M., Kara, M. (2023) "How do L2 learners of Turkish read texts with graphics? An eye-tracking study", Education and Information Technologies, (0) [SSCI] Link DOI |
Özer, E., Armut, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Öyküleyici Metinlerindeki Söz Varlıklarının İncelenmesi", Turkish Journal of Educational Studies, 10 (3) pp. 369-388 Link DOI |
Armut, M., Özer, E., Kara, M. (2023) "Özel Yetenekli Öğrencilere Okutulan Türkçe Alanı Yardımcı Ders Materyali Kitabındaki Metinlerin Derlem Tabanlı İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43 (2) pp. 999-1020 [TR Dizin] Link DOI |
Armut, M., Kara, M. (2022) "Yabancı / İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Afiş Okuma Becerilerinin Göz İzleme Tekniği ile İncelenmesi", International Journal of Languages’ Education and Teaching, 10 (1) pp. 198-213 Link DOI |
Armut, M., Başar, T., Özüdoğru, G. (2020) "Technology in foreign language teaching: A needs analysis", Acta Didactica Napocensia, 13 (2) pp. 332-346 DOI |
Kara, M., Armut, M. (2020) "Dil Eğitiminde Göz İzleme Tekniğinin Kullanılması", Turkophone, 7 (1) pp. 1-27 Link |
Kalenderoğlu, İ., Armut, M. (2019) "Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar", Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 1 (2) pp. 55-72 Link |
Armut, M. (2018) "Yozgat’tan Derlenen Türk Mânilerinin Söz Varlığı Üzerine Bir Araştırma", Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 1 (2) pp. 43-54 Link DOI |
Armut, M. (2018) "Bir Sözcük Sıklığı Çalışması ve Türkiye deki Mülteci Öğrenciler", Hacettepe University Journal of Education, (0) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI |
Armut, M., Türkyılmaz, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (0) pp. 217-236 [TR Dizin] Link DOI |
Türkyılmaz, M., Armut, M. (2018) "The Middle School Students’ Attitudes towards Turkish Course and Perceptions for Turkish Teachers", European Journal of Educational Research, 7 (4) pp. 913-923 Link DOI |
Armut, M., Türkyılmaz, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3) pp. 348-375 Link |
Demirbaş, Ç.Ö., Türkyılmaz, M., Armut, M. (2017) "Kırşehir Şehir Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2) pp. 103-118 Link |
Türkyılmaz, M., Armut, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi", KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 3 (18) pp. 348-375 Link |
Özer, E., Armut, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Söz Varlıklarının Karşılaştırılarak İncelenmesi", 10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , (pp. 1280-1281), Ankara, Türkiye, (Haziran 2023) |
Özer, E., Armut, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Söz Varlıklarının Karşılaştırılarak İncelenmesi", Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Eurasian Educational Research Congress [EJER]) , (Haziran 2023) |
Armut, M., Özer, E., Kara, M. (2022) "İşitme Engelli Bireylerin Okuma Becerilerine İlişkin Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Tezlerin Gözden Geçirilmesi", VIII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (Temmuz 2022) |
Armut, M., Özer, E., Kara, M. (2021) "Üstün Yetenekli/Zekâlı Çocukların Okuma Becerilerinin İncelenmesi", 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2021) , (Kasım 2021) |
Armut, M., Daurenbek, S. (2019) "Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenler İçin Türkçe Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Kalenderoğlu, İ., Armut, M. (2019) "Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar", 4. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi , Kıev, Ukrayna, (Ekim 2019) |
Can, R., Armut, M. (2019) "Ana Dili Türkçe Olan Bireylerin ve Yabancı Dili Türkçe Olan Bireylerin Yazılı Anlatımlarının Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Açısından İncelenmesi", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Kara, M., Armut, M. (2018) "Türkçe Eğitimi Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarının Metinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Örneği", XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , Ankara, Türkiye, (Ekim 2018) |
Türkyılmaz, M., Demirbaş, Ç.Ö., Armut, M. (2018) "Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir’e İlişkin Niteleme ve Görüşleri", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
Armut, M. (2017) "SORGUN HALK MASALLARININ DEĞERLER VE 2017 TÜRKÇEÖĞRETİMİ PROGRAMI 5-8 DİNLEME/İZLEME KAZANIMLARINAUYGUNLUK AÇISINDAN İNCELENMESİ", 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu , (pp. 423), Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2017) |
Demirbaş, Ç.Ö., Türkyılmaz, M., Armut, M. (2017) "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KIRŞEHİR ALGISI", 6. International Current Debates in Social Sciences , (Aralık 2017) |
Armut, M., Türkyılmaz, M. (2017) "Ortaokul öğrencilerinin okuma becerileri üzerine bir inceleme", IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH , (pp. 378), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Armut, M., Türkyılmaz, M. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EUCATIONAL RESEARCH , (pp. 378), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Türkyılmaz, M., Armut, M. (2017) "TÜRKÇE EĞİTİMİ DOÇENTLERİNİN ŞART YAYINLARININ ATIF ALMA DURUMLARI", I. ULUSLARARASI İPEKYOLU AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2017) |
Demirbaş, Ç.Ö., Türkyılmaz, M., Armut, M. (2018) "BENİM GÖZÜMDEN KIRŞEHİR", Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Armut, M. (2023) "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI", Kitap: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI, Konya/Türkiye : Eğitim Yayınevi |
Armut, M. (2023) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Temel Kavramları", Kitap: Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi |
Kara, M., Armut, M. (2022) "Yozgat'tan Günümüzde Derlenen Halk Masallarının Özgün Yönleri Bakımından İncelenmesi", Kitap: Prof. Dr. Mehman Musaoğlu Armağanı, Ankara/Türkiye : Bengü |
Armut, M., Daurenbek, S. (2022) "Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenler İçin Türkçe Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", Kitap: Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Ankara/Türkiye : Türk Dil Kurumu Yayınları |
Demirbaş, Ç.Ö., Türkyılmaz, M., Armut, M. (2017) "KIRSEHIR CITY PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS", Kitap: CURRENT DEBATES INPUBLIC FINANCEPUBLIC ADMINISTRATION ENVIRONMENTAL STUDIES, London/İngiltere : IJOPEC PUBLICATION |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I |
1 |
Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 0 | 0 | 0 | 7 |
2 |
Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 |
3 |
Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
4 |
Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi
KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
|
0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5 |
Kırşehir Şehir Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
6 |
BENİM GÖZÜMDEN KIRŞEHİR
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
7 |
Dil Eğitiminde Göz İzleme Tekniğinin Kullanılması
Turkophone
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 11 |
Mehmet Kara
Gazi Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 8 |
Esmehan Özer
Kırıkkale Üniversitesi
|
2021 - 2023 | 6 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 5 |
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi
|
2019 | 2 |
Saule Daurenbek
-
|
2019 - 2022 | 2 |
-
|
2020 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
-
|
2020 | 1 |
Mustafa Türkyılmaz
-
|
2017 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78249 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 8598 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 545 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 105 | 185 | 25 | 30 | 5 | 100 | 167 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | 443 . | 357 . | 522 . | 500 . | 618 . | 517 . | 417 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | 249 . | 173 . | 305 . | 300 . | 383 . | 271 . | 216 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | 54 . | 34 . | 115 . | 94 . | 126 . | 72 . | 50 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | 48 . | 33 . | 111 . | 94 . | 120 . | 67 . | 48 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 8 | 9 | 3 | 2 | 1 | 4 | 7 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 3 | 4 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |