Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2017, 2021 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, 2007, 2011 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2017, 2021 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), 2015, 2017 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, 2007, 2011 |
Mustafa ARMUT, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yozgat ili örneği), Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017 |
İngilizce, YÖKDİL, 90, 2017 |
İngilizce, YDS, 85, Bahar, 2014 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2023-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye |
2023-, Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2023-2024, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1, Lisans |
2023-2024, KELİME ÖĞRETİMİ, Lisans |
2023-2024, İKİ DİLLİ TÜRK ÇOCUKLARINA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Lisans |
2022-2023, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2, Lisans |
2022-2023, TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, Lisans |
Kayıt Yok |
Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükemmeliyet Merkezi (NÖROM) Kalkınma Bakanlığı Destekli Proje: Araştırmacı , 2019 |
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI VE TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK ALGILARI Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2019 |
Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir Kent İmajları Üzerine Bir Alan Araştırması Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2017-2018 |
Kayıt Yok |
Özer, E., ARMUT, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Öyküleyici Metinlerindeki Söz Varlıklarının İncelenmesi", Turkish Journal of Educational Studies, 10 (3) pp. 369-388 Link DOI |
ARMUT, M., Özer, E., Kara, M. (2023) "Özel Yetenekli Öğrencilere Okutulan Türkçe Alanı Yardımcı Ders Materyali Kitabındaki Metinlerin Derlem Tabanlı İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43 (2) pp. 999-1020 [TR Dizin] Link DOI |
ARMUT, M., Kara, M. (2023) "How do L2 learners of Turkish read texts with graphics? An eye-tracking study", Education and Information Technologies, (0) [SSCI] Link DOI |
ARMUT, M., Kara, M. (2022) "Yabancı / İkinci Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Afiş Okuma Becerilerinin Göz İzleme Tekniği ile İncelenmesi", International Journal of Languages’ Education and Teaching, 10 (1) pp. 198-213 Link DOI |
ARMUT, M., BAŞAR, T., ÖZÜDOĞRU, G. (2020) "Technology in foreign language teaching: A needs analysis", Acta Didactica Napocensia, 13 (2) pp. 332-346 DOI |
Kara, M., ARMUT, M. (2020) "Dil Eğitiminde Göz İzleme Tekniğinin Kullanılması", Turkophone, 7 (1) pp. 1-27 Link |
Kalenderoğlu, İ., ARMUT, M. (2019) "Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar", Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 1 (2) pp. 55-72 Link |
TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2018) "The Middle School Students’ Attitudes towards Turkish Course and Perceptions for Turkish Teachers", European Journal of Educational Research, 7 (4) pp. 913-923 Link DOI |
ARMUT, M. (2018) "Bir Sözcük Sıklığı Çalışması ve Türkiye deki Mülteci Öğrenciler", Hacettepe University Journal of Education, (0) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI |
ARMUT, M., TÜRKYILMAZ, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (0) pp. 217-236 [TR Dizin] Link DOI |
ARMUT, M. (2018) "Yozgat’tan Derlenen Türk Mânilerinin Söz Varlığı Üzerine Bir Araştırma", Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 1 (2) pp. 43-54 Link DOI |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "Kırşehir Şehir Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi", Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (2) pp. 103-118 Link |
TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi", KIRŞEHİR EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 3 (18) pp. 348-375 Link |
ARMUT, M., Türkyılmaz, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (3) pp. 348-375 Link |
Özer, E., ARMUT, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Söz Varlıklarının Karşılaştırılarak İncelenmesi", 10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , (pp. 1280-1281), Ankara, Türkiye, (Haziran 2023) |
Özer, E., ARMUT, M. (2023) "Özel Yetenekli ve Tipik Gelişim Gösteren Öğrencilerin Söz Varlıklarının Karşılaştırılarak İncelenmesi", Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (International Eurasian Educational Research Congress [EJER]) , (Haziran 2023) |
ARMUT, M., Özer, E., Kara, M. (2022) "İşitme Engelli Bireylerin Okuma Becerilerine İlişkin Türkiye’de Yapılan Lisansüstü Tezlerin Gözden Geçirilmesi", VIII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi , (Temmuz 2022) |
ARMUT, M., Özer, E., Kara, M. (2021) "Üstün Yetenekli/Zekâlı Çocukların Okuma Becerilerinin İncelenmesi", 19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2021) , (Kasım 2021) |
CAN, R., ARMUT, M. (2019) "Ana Dili Türkçe Olan Bireylerin ve Yabancı Dili Türkçe Olan Bireylerin Yazılı Anlatımlarının Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Açısından İncelenmesi", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Kalenderoğlu, İ., ARMUT, M. (2019) "Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar", 4. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi , Kıev, Ukrayna, (Ekim 2019) |
ARMUT, M., Daurenbek, S. (2019) "Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenler İçin Türkçe Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
Kara, M., ARMUT, M. (2018) "Türkçe Eğitimi Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarının Metinlerarasılık Bağlamında İncelenmesi: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Örneği", XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı , Ankara, Türkiye, (Ekim 2018) |
TÜRKYILMAZ, M., ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., ARMUT, M. (2018) "Ahi Evran Üniversitesi Öğrencilerinin Kırşehir’e İlişkin Niteleme ve Görüşleri", X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi. , Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KIRŞEHİR ALGISI", 6. International Current Debates in Social Sciences , (Aralık 2017) |
ARMUT, M. (2017) "SORGUN HALK MASALLARININ DEĞERLER VE 2017 TÜRKÇEÖĞRETİMİ PROGRAMI 5-8 DİNLEME/İZLEME KAZANIMLARINAUYGUNLUK AÇISINDAN İNCELENMESİ", 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu , (pp. 423), Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2017) |
TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "TÜRKÇE EĞİTİMİ DOÇENTLERİNİN ŞART YAYINLARININ ATIF ALMA DURUMLARI", I. ULUSLARARASI İPEKYOLU AKADEMİK ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2017) |
ARMUT, M., TÜRKYILMAZ, M. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKICI OKUMA BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ", IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EUCATIONAL RESEARCH , (pp. 378), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
ARMUT, M., TÜRKYILMAZ, M. (2017) "Ortaokul öğrencilerinin okuma becerileri üzerine bir inceleme", IX. INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATIONAL RESEARCH , (pp. 378), Ordu, Türkiye, (Mayıs 2017) |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2018) "BENİM GÖZÜMDEN KIRŞEHİR", Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ, ISBN: 978-605-241-440-8 |
ARMUT, M. (2023) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Temel Kavramları", Kitap: Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar, Ankara/Türkiye : Akademisyen Kitabevi, Bölüm Sayfaları: 305 / 358, ISBN: 978-625-399-443-3 |
ARMUT, M. (2023) "YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI", Kitap: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI, Konya/Türkiye : Eğitim Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 237 / 255, ISBN: 978-625-6552-91-3 |
Kara, M., ARMUT, M. (2022) "Yozgat'tan Günümüzde Derlenen Halk Masallarının Özgün Yönleri Bakımından İncelenmesi", Kitap: Prof. Dr. Mehman Musaoğlu Armağanı, Ankara/Türkiye : Bengü, Bölüm Sayfaları: 198 / 211, ISBN: 978-625-7403-89-4 |
ARMUT, M., Daurenbek, S. (2022) "Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenler İçin Türkçe Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", Kitap: Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Ankara/Türkiye : Türk Dil Kurumu Yayınları, Bölüm Sayfaları: 397 / 408, ISBN: 978-975-17-5096-9 |
ÖZTÜRK-DEMİRBAŞ, Ç., TÜRKYILMAZ, M., ARMUT, M. (2017) "KIRSEHIR CITY PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS", Kitap: CURRENT DEBATES INPUBLIC FINANCEPUBLIC ADMINISTRATION ENVIRONMENTAL STUDIES, London/İngiltere : IJOPEC PUBLICATION, Bölüm Sayfaları: 523 / 544, ISBN: 978-1-912503-15-5 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Türkiye’de Türkçe Öğrenen Yabancıların Türkçe Öğretmenleri,Türkçe, TÖMER’ler ve Türkiye Hakkında GeliştirdikleriMetaforlar | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 6 | 0 | 0 | 0 | 8 |
2 | Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
3 | Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Becerileri Üzerine Bir İnceleme | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
4 | Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin ÇeşitliDeğişkenler Açısından İncelenmesi | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
5 | BENİM GÖZÜMDEN KIRŞEHİR | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
6 | Bir Sözcük Sıklığı Çalışması ve Türkiye deki Mülteci Öğrenciler | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
7 | Dil Eğitiminde Göz İzleme Tekniğinin Kullanılması | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
8 | Kırşehir Şehir Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
9 | Technology in foreign language teaching: A needs analysis | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 11 |
Mehmet Kara
Gazi Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 8 |
Esmehan Özer
Kırıkkale Üniversitesi
|
2021 - 2023 | 6 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 5 |
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi
|
2019 | 2 |
Saule Daurenbek
-
|
2019 - 2022 | 2 |
-
|
2020 | 1 |
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
|
2019 | 1 |
-
|
2020 | 1 |
Mustafa Türkyılmaz
-
|
2017 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78368 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9825 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 607 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 105 | 185 | 25 | 30 | 5 | 100 | 167 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | - | 444 . | 359 . | 519 . | 497 . | 621 . | 525 . | 438 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | - | 252 . | 174 . | 308 . | 297 . | 380 . | 273 . | 230 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | - | 56 . | 36 . | 113 . | 93 . | 123 . | 72 . | 47 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | - | 50 . | 35 . | 109 . | 92 . | 118 . | 68 . | 45 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 0 | 8 | 9 | 3 | 2 | 1 | 4 | 7 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 3 | 4 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |