Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARMUT
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa TÜRKYILMAZ
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile okur öz yeterlik algıları, okumayayönelik tutum düzeyleri ile sosyal medya kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi; metintürlerine göre akıcı okuma düzeylerinin değişip değişmediğinin ortaya konması amaçlanmıştır.Çalışmaya Yozgat il merkezinden tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 340 ortaokul öğrencisikatılmıştır. Araştırma, nicel desenlerden betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür.Çalışma sonuçlarına göre akıcı okuma ile katılımcıların okur öz yeterlik algı düzeyleri arasındaolumlu ve anlamlı yönde bir ilişki vardır. Buna paralel okumaya yönelik tutum ile akıcı okumaarasında da olumlu yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Sosyal medyaya sahip olan öğrencilerinolmayanlara kıyasla daha akıcı okudukları; bilgilendirici metnin diğer metinlere kıyasla dahadüşük akıcılıkla okunduğu görülmüştür. Öyküleyici metnin en akıcı okunan metin türü olduğusonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar ilgili literatürle karşılaştırılarak tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 20 |
Sayfalar | 217 / 236 |
Doi Numarası | 10.17556/erziefd.330587 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.17556/erziefd.330587 |