Yazarlar (3) |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre eğitim yapılan sınıflarda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç çerçevesinde hazırlanan anket, Kırşehir’deki ilköğretim okullarının II. kademesinde görev yapan 52 Sosyal Bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Öğretmenlerin öğrenci başarısının belirlenmesinde, kendilerini daha yeterli olarak gördükleri geleneksel ölçme değerlendirme araçlarını tercih ettikleri görülmüştür.Ölçme araçlarını kullanmada karşılaştıkları sorunların başında sınıfların kalabalık oluşu, maliyet ve zaman yetersizliği gelmektedir. Diğer sonuçlarda dikkate alındığında, öğretmenlerin alternatif ölçme değerlendirme araçlarının kullanımı ve hazırlanması konusunda daha kapsamlı hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-5007 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TUBİTAK - ULAKBİMEBSCOhostThe Directory of Open Access Journals - DOAJTürk Eğitim İndeksiAkademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2010 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 57 / 76 |
Makale Linki | http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt11Sayi1/JKEF_11_1_2010_57-76.pdf |