Yazarlar |
Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımında öğretim elemanlarını rol model alma durumlarını incelemektedir. Veri toplama aracının geliştirilmesinin ardından araştırmacılar, 206 öğretmen adayı ile pilot çalışma yapmışlardır. Pilot çalışmanın ardından, 1040 son sınıf öğretmen adayı, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde çalışmaya katılmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi, betimletici analizler, t-testi ve ANOVA yapılmıştır. Öğretmen adaylarının teknolojinin kullanımında öğretim elemanlarını rol model olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır (Ortalama = 3.89). Öğretmen adaylarının öğretmen elemanlarını rol model alma durumlarında cinsiyete ve üniversiteye göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Ancak bölüme göre anlamlı farklılık görülmüştür. Bu araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının öğretim elemanlarını rol model olarak görmelerinin önemini vurgulamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
role model | teacher education | pre-service teacher | technology usage |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION |
Dergi ISSN | 1301-0085 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 09-2020 |
Cilt No | 50 |
Sayı | 50 |
Sayfalar | 333 / 352 |
Doi Numarası | 10.9779/pauefd.580041 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1000184 |