img
Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers' Perceptions      
Yazarlar
Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımında öğretim elemanlarını rol model alma durumlarını incelemektedir. Veri toplama aracının geliştirilmesinin ardından araştırmacılar, 206 öğretmen adayı ile pilot çalışma yapmışlardır. Pilot çalışmanın ardından, 1040 son sınıf öğretmen adayı, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde çalışmaya katılmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi, betimletici analizler, t-testi ve ANOVA yapılmıştır. Öğretmen adaylarının teknolojinin kullanımında öğretim elemanlarını rol model olarak gördükleri sonucuna ulaşılmıştır (Ortalama = 3.89). Öğretmen adaylarının öğretmen elemanlarını rol model alma durumlarında cinsiyete ve üniversiteye göre anlamlı farklılık görülmemiştir. Ancak bölüme göre anlamlı farklılık görülmüştür. Bu araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının öğretim elemanlarını rol model olarak görmelerinin önemini vurgulamaktadır.
Anahtar Kelimeler
role model, teacher education, pre-service teacher, technology usage
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1309-0275
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 09-2020
Cilt No 50
Sayfalar 333 / 352
Doi Numarası 10.9779/pauefd.580041
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1000184
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1
Teacher Educators as Role Models for Technology: Pre-Service Teachers' Perceptions

Paylaş