img
Öğretim Elemanlarının Bilişim Teknolojileri Kullanımında Öğretmen Adaylarına Model Olma Farkındalıklarının İncelenmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Gül ÖZÜDOĞRU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının bilişimteknolojileri (BT) kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarınıaraştırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının demografik bilgileri ve altı farklıbölümden oluşmaktadır. Çalışma grubunda 130 öğretim elemanı bulunmaktadır. Taramamodelinde gerçekleştirilmiştir. Betimsel analiz, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanları derslerinde çoğunlukla bilgisayarkullanmaktadırlar. BT ara çlarını çoğunlukla araştırma yapmak için kullanmaktadırlar. BTkullanmayı çoğunlukla bireysel çalışmaları ile öğrenmektedirler. BT kullanımındakendilerini oldukça yeterli görmektedirler. BT kullanmalarını engelleyen etmenlerden enfazla teknik eleman desteği eksikliği görmektedirler. Öğretim elemanlarının öğretmenadaylarına BT kullanımında model olma farkındalıkları puanının ortanın üzerinde olduğugörülmüştür. Model olma farkındalıkları puanları cinsiyet, bölüm ve kıdem açısındananlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2014
Cilt No 15
Sayı 2
Sayfalar 207 / 226
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1489993
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 10
Google Scholar 28

Paylaş