Yazarlar |
Gül ÖZÜDOĞRU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının bilişimteknolojileri (BT) kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarınıaraştırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının demografik bilgileri ve altı farklıbölümden oluşmaktadır. Çalışma grubunda 130 öğretim elemanı bulunmaktadır. Taramamodelinde gerçekleştirilmiştir. Betimsel analiz, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanları derslerinde çoğunlukla bilgisayarkullanmaktadırlar. BT ara çlarını çoğunlukla araştırma yapmak için kullanmaktadırlar. BTkullanmayı çoğunlukla bireysel çalışmaları ile öğrenmektedirler. BT kullanımındakendilerini oldukça yeterli görmektedirler. BT kullanmalarını engelleyen etmenlerden enfazla teknik eleman desteği eksikliği görmektedirler. Öğretim elemanlarının öğretmenadaylarına BT kullanımında model olma farkındalıkları puanının ortanın üzerinde olduğugörülmüştür. Model olma farkındalıkları puanları cinsiyet, bölüm ve kıdem açısındananlamlı bir farklılık göstermemiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1037 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 207 / 226 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1489993 |