img
Öğretmen Adaylarının Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalıklarının İncelenmesi     
Yazarlar
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
 Gül ÖZÜDOĞRU Gül ÖZÜDOĞRU
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Şeyma Büşra Bozkurt
Kevser Hava
Bozok Üniversitesi, Türkiye
Özet
ÖZ Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerinde gizlilik farkındalıklarını araştırmaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen Sosyal Ağ Sitelerinde Gizlilik Farkındalığı anketi kullanılmıştır. Veriler 2013-2014 akademik yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 909 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; katılımcılar sosyal ağ sitelerinde en fazla yakın arkadaş gruplarıyla,az ise öğretmen/öğretim elemanlarıyla iletişim kurmaktadırlar. Bu siteleri engündem ve haberlerin takibi amacıyla, en az ise bütün arkadaşlarına grup mesajları gönderme amacıyla kullanmaktadırlar. Katılımcıların sosyal ağ sitelerini kullanım gizlilik farkındalıkları genel olarak ortalamanın üzerinde çıkmıştır. Ayrıca, gizlilik farkındalıkları maddelerinin çoğunda cinsiyete göre, kadınların lehine anlamlı farklılık görülmüştür. en fazla
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2015
Cilt No 16
Sayı 2
Sayfalar 235 / 249
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1489276
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 26

Paylaş