Yazarlar (12) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() Dicle Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
![]() Aksaray Üniversitesi, Türkiye |
![]() Süleyman Demirel Üniversitesi, Türkiye |
![]() Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye |
![]() Aksaray Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, 2014 yılına ait Social Sciences Citation Index (SSCI) kapsamındaki eğitim teknolojileri alanında önde gelen uluslararası sekiz dergideki makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırmada "Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu" adı ile Sözbilir ve Kutu (2008), Masood (2004), Reeves (1995) çalışmalarından yararlanılarak Göktaş vd. (2012) tarafından geliştirilip, ardından Kiliç-Çakmak vd. (2013)'ın üzerinde bazı değişiklikler yaparak "Makale İnceleme Formu (MİF) (Article Review Form)" olarak adlandırdıkları veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde makalelerde; yöntem olarak en çok "nicel yöntem", veri toplama aracı olarak en çok "anket", veri toplama yöntemi olarak en çok "klasik", örneklem seçimi olarak en çok "kolay ulaşılabilir örneklem", örneklem sayısı olarak en çok "31-100 aralığı", örneklem düzeyi olarak en çok eğitim fakültesi dışındaki fakültelerde "lisans (diğer)", örneklem türü olarak en çok fen, matematik, sosyal dışındaki "diğer", veri analiz yöntemi olarak en çok "kestirimsel analiz" yönteminin daha çok tercih edildiği ve "öğretim tasarımı" ve "eğitimde bilişim teknolojileri" konularının ise en çok incelenen konular olduğunu görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama |
Dergi ISSN | 2147-1908 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 80 / 108 |
Doi Numarası | 10.17943/etku.04638 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/271656 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 8 |
Google Scholar | 22 |