img
Investigation of Pre-Service Teachers’ Opinions About Using Non-Linear Digital Storytelling Method      
Yazarlar
 Gül ÖZÜDOĞRU Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Hasan Çakır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının doğrusal olmayan dijital öykülemenin öğretim yöntemi olarakkullanılması hakkındaki deneyimlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Materyal ve Yöntem: Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. 2018-2019 eğitim öğretim yılıgüz döneminde bir devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden 11 öğretmen adayıaraştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Öğretmen adayları Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı dersinde yedi haftaboyunca doğrusal olmayan dijital öyküler oluşturmuşlardır. Veri toplama araçları araştırmacılar tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ve öğrencilerden toplanan yansılardır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.Kodlayıcılar arası görüş birliği hesaplanmıştır. Bulgular: Araştırma verileri incelendiğinde iki tema, dört kategori ve yirmi beş kod ortaya çıkmıştır. Ayrıca her bir kodu içerenöğrenci sayısını ifade eden frekanslar belirlenmiştir. Olumlu yönler temasında iki kategori bulunmaktadır: Katkılar ve amaçlar.Olumsuz yönler teması altında ise zorlu adımlar ve problemler olmak üzere iki kategori bulunmaktadır. Önemli Vurgular: Araştırmanın sonuçları arasında öğretmen adaylarının bu uygulama ile yeni programlar öğrendiklerini,öyküleri video haline getirirken zorlandıklarını, teknik sorunlar yaşadıklarını ancak meslek hayatlarında kullanmak istedikleriniifade ettikleri sonuçları yer almaktadır. Araştırma sonuçlardan yola çıkarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerdebulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Education Journal
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 29
Sayı 2
Sayfalar 452 / 459
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.744216
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1123591