img
Digital storytelling in education from teachers’ perspectives      
Yazarlar
 Gül ÖZÜDOĞRU Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma, öğretmenlerin eğitimde dijital öyküleme kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma nitel yöntemlerden durum çalışmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi sonunda devlet okullarında görev yapan ve hizmet içi eğitime katılan 38 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama araçları, demografik bilgi formu ve araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formudur. İlk olarak öğretmenlere hizmet içi eğitim kapsamında dijital öyküleme eğitimi verilmiştir. Bu eğitim kapsamında dijital öykü anlatımının tanımı, tarihçesi, bileşenleri, türleri, aşamaları, eğitim ortamlarında kullanımının önemi sunumlar yoluyla anlatılmıştır. Sonra dijital öykü anlatımı için kullanılabilecek yazılımların tanıtımı yapılmış ve örnek dijital öyküler gösterilmiştir. Son olarak veri toplama aracı uygulanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenler, dijital öykü anlatımının konuyu daha kolay öğretme fırsatı sağladığı, öğrencilere eğlenerek öğrenme fırsatı sunabileceği, sosyal konularda farkındalık yaratmak için kullanılabileceği ve engelleyici faktör olarak ise teknolojik altyapı eksikliği ile karşılaşılabileceği gibi görüşler belirtmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın University Journal of Faculty of Education
Dergi ISSN 1308-7177
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2021
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 445 / 454
Doi Numarası 10.14686/buefad.888658
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1608966#:~:text=At%20the%20end%20of%20the%20study%2C%20teachers%20gave%20opinions%20such,may%20be%20a%20preventive%20factor.
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 16
Digital storytelling in education from teachers’ perspectives

Paylaş