Yazarlar |
Gül ÖZÜDOĞRU
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma, öğretmenlerin eğitimde dijital öyküleme kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma nitel yöntemlerden durum çalışmasıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi sonunda devlet okullarında görev yapan ve hizmet içi eğitime katılan 38 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama araçları, demografik bilgi formu ve araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formudur. İlk olarak öğretmenlere hizmet içi eğitim kapsamında dijital öyküleme eğitimi verilmiştir. Bu eğitim kapsamında dijital öykü anlatımının tanımı, tarihçesi, bileşenleri, türleri, aşamaları, eğitim ortamlarında kullanımının önemi sunumlar yoluyla anlatılmıştır. Sonra dijital öykü anlatımı için kullanılabilecek yazılımların tanıtımı yapılmış ve örnek dijital öyküler gösterilmiştir. Son olarak veri toplama aracı uygulanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenler, dijital öykü anlatımının konuyu daha kolay öğretme fırsatı sağladığı, öğrencilere eğlenerek öğrenme fırsatı sunabileceği, sosyal konularda farkındalık yaratmak için kullanılabileceği ve engelleyici faktör olarak ise teknolojik altyapı eksikliği ile karşılaşılabileceği gibi görüşler belirtmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Bartın University Journal of Faculty of Education |
Dergi ISSN | 1308-7177 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 06-2021 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 445 / 454 |
Doi Numarası | 10.14686/buefad.888658 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1608966#:~:text=At%20the%20end%20of%20the%20study%2C%20teachers%20gave%20opinions%20such,may%20be%20a%20preventive%20factor. |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 16 |