img
Correlation between Nomophobia, Fear of Missing Out and Academic Success    
Yazarlar
Aslıhan Çatıker
Ordu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Gizem Deniz BÜYÜKSOY Doç. Dr. Gizem Deniz BÜYÜKSOY
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Kamuran Özdil
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinde nomofobi ve sosyal gelişmeleri kaçırma korkusu ile akademik performans arasındaki ilişkiyi belirlemektir.
Yöntem: Bu çalışma, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinde yürütülen kesitsel bir araştırmadır. Çalışma, Hemşirelik bölümünde eğitim gören 241 katılımcı ile tamamlanmıştır. Veriler; Tanıtıcı Anket Formu, Nomofobi Ölçeği (NMP-Q), Sosyal Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (FoMOs) ile toplanmıştır.
Bulgular: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin NMP-Q (73.82±21.27) ve FoMOs(21.36±6.93) puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmadaki model anlamlı olup değişkenlerden cinsiyet ve gelir durumu,genel puan ortalamasının (GPO) %17’sini açıklamaktadır. Buna göre GPO; erkeklerde 2.4 puan, gelir giderini karşılamayanlarda 0.9 puan daha düşüktür.
Sonuç: Çalışmada NMP-Q ve FoMOs puanlarının orta düzeyde olduğu ve bunların hemşirelik öğrencilerinin akademik başarı düzeyi üzerinde etkili olmadığı saptanmıştır. Ancak günümüzde artan teknoloji kullanımı ve dijital sorunların yarattığı problemlerin ciddiyeti düşünüldüğünde, bu sorunlara karşı önceden tedbir alınmasının etkili bir müdahale olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bağımlılık Dergisi
Dergi ISSN 2791-9846
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2022
Cilt No 23
Sayı 3
Sayfalar 283 / 291
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/bagimli
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş