img
img
TURİSTİK BİR ÜRÜN OLARAK ÇİÇEKDAĞI     
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Özlem ÇETİNKAYA Dr. Öğr. Üyesi Filiz Özlem ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Turistlerin ziyaretlerine açılan destinasyonlarda, destinasyonun sahip olduğu turizm ürünleri birbiri ile bütün halde ve uyumlu bir şekilde sunularak bir tatil deneyimi yaratılmaya çalışılmaktadır. Bir yerin turistik bir destinasyon olabilmesi için, kişilerde ziyaret etme güdüsü taşıyan çekicilikler; destinasyona ya da turizm işletmelerine ulaşılabilirlik; karnaval, festival, fuar, kongre, gibi etkinlikler; kişilerin turizm faaliyetlerini kolaylıkla gerçekleştirebilmeleri için ihtiyaç duyacakları konaklama işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, ulaştırma işletmeleri gibi turizm işletmeleri; destinasyonun ve turizm işletmelerinin kişilerin algılarında oluşturduğu ve kişilerin destinasyonu ziyaret etme niyetlerini büyük ölçüde etkileyen öğelerden biri olan imaja sahip olması gerekir. Bir destinasyonun turistik bir ürün olarak değerlendirilebilmesi için bu beş unsura sahip olması gerektiği göz önünde bulundurularak çalışmada Çiçekdağı destinasyonunun turizm ürününü oluşturan unsurlar açısından ele alınıp turistik bir ürün olarak değerlendirilmesi amacıyla literatür taraması yapılmıştır. Çalışma sonunda Çiçekdağı’nın turistik ürün unsurlarını ne derecede taşıdığı ortaya konulmuş ve destinasyonun turistik ürün unsurlarını karşılama derecesine göre çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Bu çalışma 24-26 Kasım 2022 tarihleri arasında Her Yönüyle Çiçekdağı Sempozyumu’nda tam metin bildiri olarak sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı HER YÖNÜYLE ÇİÇEKDAĞI SEMPOZYUMU
Kongre Tarihi 24-11-2022 / 26-11-2022
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Kırşehir
Atıf Sayıları

Paylaş