Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Özlem ÇETİNKAYA
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye |
Ramazan Pars Şahbaz
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusu; kişinin ilgisini çekmesine rağmen kendi dışındagerçekleşen olaylara dahil olamama ve bunlardan sosyal medya aracılığıyla haberdar olmadurumunda yaşadığı bir duygu değişimi şeklinde ifade edilebilir. Günümüze kadar yapılançalışmalarda, sosyal medya ve gelişmeleri kaçırma korkusu arasındaki ilişkinin turizmfaaliyetlerine etkisine dair bir araştırmaya rastlanılamaması nedeniyle bu çalışmanın amacısosyal medyada gelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisini ortayakoymaktır. Bu amaçla doğrudan/dolaylı olarak gelir elde eden 18 yaş üzerindeki bireylerden,Google formlar aracılığıyla toplanan 1623 anket analize tabi tutulmuştur. Anket formunda;katılımcıların sosyal medya kullanım yoğunluklarını, gelişmeleri kaçırma korkusu düzeylerini,satın alma niyetlerini ölçen, katılımcıların demografik özellikleri hakkında tanımlayıcı sorulariçeren ifadeler yer almaktadır. Araştırma sonucunda sosyal medya kullanım yoğunluğu ilegelişmeleri kaçırma korkusu arasında anlamlı bir ilişki bulunmakla birlikte sosyal medyadagelişmeleri kaçırma korkusunun kişinin tatil satın alma niyetine etkisi olduğu sonucuna daulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ve literatür taraması ışığında, araştırmacılara ve işletmelereçeşitli önermelerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Turizm Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2587-0890 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 383 / 402 |
Doi Numarası | 10.26677/TR1010.2019.168 |
Makale Linki | http://tutad.org/2019/vol3_issue3_article16_fulltext.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 12 |
Google Scholar | 43 |