Yazarlar |
Duygu Diğdem Silik
Türkiye |
Cemal Ersin Silik
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Filiz Özlem ÇETİNKAYA
Türkiye |
Özet |
Ailelerin turistik ürün satın almasürecinde, çocukların önemli bir etkisibulunmaktadır. Çocuklar, bir işletme veyadestinasyonun tercih edilmesinde önemli birfaktör olabilmektedir. Dolayısıyla, turizmeğitimi alan öğrencilerin çocuklar ile ilgilialgıları da önem arz etmektedir. Öğrencilerinsektörde çalışmaları ile birlikte, çocuklar ileetkileşim kurmaları gerekecek ve bu süreçhizmet kalitesini etkileyebilecektir. Buçerçevede araştırmanın temel amacı, rekreasyonbölümü öğrencilerinin “çocuk” kavramınailişkin a lgıla rının met a forl a r yoluylaincelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu,rekreasyon bölümünde öğrenim gören vegönüllü olarak katılım sağlayan 150 öğrencioluşturmaktadır. Nitel verilerin elde edilmesiiçin bir veri toplama aracı oluşturulmuştur.Oluşturulan veri toplama aracında ''çocuk............ gibidir. Çünkü .........'' ifadesinindoldurulması istenilmiştir. Toplanan veriler,içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerindenolgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır.Elde edilen metaforlar, ortak özellikleribakımından incelenerek 20 kategori altındatoplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre ençok metaforun üretildiği kategoriler sırasıyla“eğitimden etkilenebilir olma, muhtaç olma,yönlendirilebilir ve işlenebilir olma”kategorileridir. En çok üretilen metaforlar iseçiçek, ağaç/yaş ağaç ve fidan olmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-6879 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2021 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 51 |
Sayfalar | 325 / 350 |
Makale Linki | http://www.yyusbedergisi.com/dergi/rekreasyon-bolumu-ogrencilerinin-cocuk-kavramina-iliskin-metaforik-algilari20210331115948.pdf |