img
Öğretmen Adaylarının Düşünme Türleri Bilgi Düzeyleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR Prof. Dr. Mehmet TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR Öğr. Gör. Figen TAŞDEMİR
Ahi Evran Üniversitesi, Türkiye
Yunus Geçer
Özet
Bu araştırma ile öğretmen adaylarının dokuz düşünme biçimine ilişkin bilgi düzeyleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu araştırma betimsel bir araştırma olup nicel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemlerinden benzeşik örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2015-2016 öğretim yılı x eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşturulmuştur. Çalışma grubu 342'si kız, 176'sı erkek 518 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen tanım ve örneklerden kavramlara ulaşmayı amaçlayan Düşünme Türleri Bilgi Testi (DTBT) ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde SSPS 15 programı kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarında Tümevarım, Tümdengelim, Yaratıcı ve Eleştirel düşünme biçimlerinde yeterli öğrenmelere karşın, Analojik, Analitik, Sistemli, Yansıtcı, Üst düzey düşünme biçimlerinde ise yetersiz öğrenmeler gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KEFAD
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TUBİTAK – ULAKBİM, EBSCOhost, The Directory of Open Access Journals – DOAJ, Türk Eğitim İndeksi, Akademia Sosyal Bilimler Indeksi (ASOS Index).
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2016
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 377 / 395
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş